Instructie in de paardensport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luz_ElenaE

Instructie in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 13:48

Voor mijn studie educatie en kennismanagement in de paardensector aan de Aeres hogeschool. Voer ik een onderzoek uit waarbij ik in beeld wil brengen hoe ruiters een instructeur kiezen en aan welke eisen deze moet voldoen volgens de ruiter.

Ik zou het fijn vinden als jullie de tijd zouden willen nemen om deze in te vullen!

Natuurlijk mag je ook aanvullingen hieronder geven en is een discussie hierover ook een erg waardevolle aanvulling voor mijn onderzoek. Graag verzoek ik wel een respectvolle discussie aangezien dit natuurlijk voor mijn studie is ;)

Alvast heel erg bedankt! +:)+

monnette1

Re: Instructie in de paardensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:53

Ik heb m ingevuld, zie de aanvulling. Belangrijke bij een instructrice vind ik , naast kennis, geduld en dat ze de kennis op een positieve manier kunnen overbrengen.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:57

Heb hem ook even ingevuld :)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:50

Ik heb hem ook voor je ingevuld, vind alleen vraag 7 een beetje een gekke vraag... wanneer je om wat voor reden dan ook vind dat een bepaalde instructeur/instructrice niet genoeg kennis heeft dan is je gevoel mogelijk toch ook automatisch minder goed en ga je daar toch niet naartoe als klant?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 22:07

Iedereen super bedankt al voor het invullen! Ik heb al aardig wat reacties, daar kan ik zeker wat mee!

Voor wie hem nog niet heeft ingevuld, graag nog even doen :D

@sparky het gaat hierom instructeurs in het algemeen, dus niet per se je eigen instructeur. Ik interview namelijk ook een aantal bekende instructeurs waarbij ik hen onder andere vraag naar hun mening over de nieuwe lichting instructeurs. Maar misschien zien jullie als klant andere verbeterpunten bij de huidige/nieuwe instructeurs dan de experts zien. Vandaar dat deze vraag erin zit ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:08

Ik heb hem ook ingevuld. Vraag 7 vond ik ook een beetje overbodig maar ik heb een toelichting daarop gegeven.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 00:33

Omdat dit een enquête is en niet zozeer een rijtechnische discussie ga ik je topic verplaatsen van RT-D naar STW.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 01:23

Ingevuld :D

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:01

Ik heb hem ook ingevuld voor je.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:21

Ik heb hem ook ingevuld.
Vond die vraag 7 juist wel een goeie.
Toen ik de cursus deed vorig jaar zag ik dat er ook een aantal 'manegemeisjes' meededen in onze groep. Die worden dan opgeleid als instructeur wedstrijdsport, terwijl ze juist daar heel weinig vanaf weten. Ze hebben wel wedstrijden gereden om het toelatingsniveau te halen, maar dat is echt wat anders dan kennis hebben over het hoe en wat trainen van wedstrijdruiters/paarden. Vaak hebben deze alleen te maken gehad met manegepaarden, terwijl dit echt wat anders is als het trainen van wedstrijdpaarden. Op een manege 'train' je de ruiter, en word er vaak minder gekeken naar het paard, terwijl aan de andere kant je de paarden moet trainen (ook de ruiter, maar hier draait het meer om het paard).

Ook missen zij vaak de rijtechnische kennis over het trainen.

Daarom denk ik dat ze nog veel meer mogen kijken naar wat jou achtergrond is, en of je echt toegevoegde waarde kan hebben als instructeur.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:31

Ik vind het belangrijk dat een instructeur rekening houdt met het lijf van een paard en zijn mankementen. Dat het rekening houdt met het karakter en zijn aanpak aanpast aan wat wel en niet goed werkt. One size fits all- instructeurs vind ik niet goed. Soms heb je een omweg nodig om tot je doel te komen. En die omweg gaat soms langs andere wegen dan de standaard op de ORUN opleiding.... Ook bij het aanspreken van een leerling vind ik het belangrijk dat men kijkt naar wat werkt. Wie heb je voor je? Wat past het best bij die persoon qua instructies? Is iemand eigenwijs, wat gemakkelijk? Perfectionistisch en/of onzeker? Een goede instructeur is sensitief naar de behoeften van ruiter en paard en in staat daar een fysiek onderbouwd trainings schema op te zetten.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:01

Heb je iets aan een antw van een manegeruiter?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 07:55

Bedankt iedereen voor het invullen! Inmiddels heb ik zoveel reacties dat ik een premium account moet aanvragen om alle reacties te kunnen zien :')

@ierper nee,sorry ik richt mij op de sport en recreatieruiter die regelmatig les hebben. Als manegeruiter is je keuze voor een instructeur redelijk beperkt omdat je gebonden zit aan de instructeurs op jou manege ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:07

Bij vraag 4 staat mond op mond reclame ipv mond tot mond :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:06

Dat dacht ik al :Y) succes! :D

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:29

Ingevuld :-)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:48

Ik kwam een paar spellingsfouten tegen bij het invullen; bij vraag 4 mond op mond reclame. Omdat we meestal niet beademd hoeven te worden tijdens de les ;) zul je wel mond tot mond reclame bedoelen?
En bij vraag 7 Missen de huidige instructeur, ik denk dat je daar instructeurs bedoelt? Even een s erachter :)

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 19:14

venga schreef:
Ik kwam een paar spellingsfouten tegen bij het invullen; bij vraag 4 mond op mond reclame. Omdat we meestal niet beademd hoeven te worden tijdens de les ;) zul je wel mond tot mond reclame bedoelen?
En bij vraag 7 Missen de huidige instructeur, ik denk dat je daar instructeurs bedoelt? Even een s erachter :)

Haha oeps, misschien als iemand een hele knappe instructeur heeft is mond op mond niet zo erg :P

Bedankt voor het eruit halen van de foutjes, ondanks dat ik hem had overgelezen toch nog over een paar foutjes heen gelezen dus

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:22

Ook ingevuld. Succes met je onderzoek. :)

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:56

Heb hem zonet ook ingevuld. Succes ermee!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 14:06

Vanaf hier wil ik iedereen bedanken die mijn enquete via bokt heeft ingevuld! Aan elke reactie hecht ik veel waarde :)
Inmiddels heb ik meer dan 200 reacties ontvangen :wow: en aangezien er de laatste dagen niet zo veel reacties meer kwamen heb ik besloten om de enquete te sluiten en te beginnen aan het verwerken van alle reacties.

Nogmaals super bedankt! Ik had zo veel reacties absoluut niet verwacht :D