Collega dreigt met zelfmoord bij ontslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:23

Heel naar om mee te maken en de verantwoordelijkheid ligt idd niet bij jou of die collega. Wel kan ik mij voorstellen dat dit veel met jullie doet en je niet 'niets' wil doen...

Ik heb regelmatig te maken met mensen die met zelfmoord dreigen (als pressiemiddel of roep om hulp)of zelfs concrete ideeen hebben vanwege mijn werk. Als iemand een dergelijke uitting doet negeer het vooral niet. Mensen praten er vaak overheen als schrikreactie maar juist bij mensen die echt die plannen hebben kan dat overkomen als totale desinteresse. Juist door er vrij direct op in te gaan kun je best wel een inschatting maken waar je mee te maken hebt: iemand die het manipulatief inzet of waarmee het echt niet goed gaat. De laatste altijd ook zeggen; ga naar de huisarts! Overigens is er ook een landelijk punt waar mensen met dergelijke gedachten contact mee kunnen opnemen, telefonisch of per e-mail (133online).

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:26

MarlindeRooz schreef:
Ik ben vast heel onaardig als ik dit natuurlijke selectie vind. 8)7

Onaardig is erg zacht uitgedrukt. Dit is gewoon sociaal-darwinisme. "Prima als die-en-die doodgaat, want h/zij is toch niet nuttig voor de maatschappij." Dat is maar één stap verwijderd van gehandicapten gedwongen steriliseren, zoals de nazi's deden.

Niemand moet dreigen met zelfmoord, die persoon gaat het waarschijnlijk toch niet doen en als er wel iets gebeurt is dat niet jullie schuld. Allemaal waar. Maar aankomen met "natuurlijke selectie" bij medemensen - bah! Als jij of ik zwaargewond van ons paard vallen, en ze laten ons rustig doodgaan, dan is dat ook natuurlijke selectie, denk daar maar eens over na!

Azmay

Berichten: 18000
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:27

Mijn ervaring is dat als ze het hard roepen je veel minder te vrezen hebt dan wanneer ze stilletjes hooguit minimale hints geven. Hard roepen is meer voor de aandacht, waar ook echt wel wat mee moet gebeuren want iemand zit dan niet lekker in zijn vel, maar die zijn vaak toch minder gevaarlijk voor zichzelf.

In dit geval is melden het enige wat je kan doen, bij ontslag kan dan indien nodig meteen hulp worden geboden.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:30

Is dit niet eerder een manier om aan te geven dat ze nood heeft aan duidelijkheid/aandacht/een gesprek etc?... (afhankelijk van de situatie momenteel)
Ik zou er niet meteen om beginnen panikeren eigenlijk. Maar het verdient wel een beetje aandacht.
Ik word op mijn werk wekelijks geconfronteerd met mensen die expliciet aangeven met zelfmoordgedachten rond te lopen. (Niet bij de collega's gelukkig :+ ) Ik meld het zelden en hang het ook niet aan de grote klok. (tenzij ik echt merk dat het menens is en er concrete plannen zijn.)
Maar het is een beetje de setting van mijn job: mensen die wanhopig zijn en willen vasthouden aan de huidige situatie, vaak geen duidelijkheid hebben en die een onzekere toekomst voor zich hebben.
Vaak helpt het al om er extra aandacht aan te besteden en proberen duidelijkheid te scheppen voor zover dat mogelijk is. (Al zijn het bepaalde details waar ze zekerheid over hebben bv.) En ook vooral aanmoedigen om proberen verder te kijken dan D-day. Proberen dat ze beginnen nadenken over andere toekomstmogelijkheden...

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:36

Toevallig heb ik het laatst in mijn gezicht gekregen van een vriend van mij die meer wilde maken van onze vriendschap en waar ik tegen heb moeten zeggen dat ik dat niet wil. Hij was het daar niet mee eens (omdat ik daar argumenten voor had die hij niet accepteerde) en begon er zowaar een ruzie over. Uiteindelijk werd hij enorm kwaad en toen kwam eruit: 'Nou f*ck it allemaal maar! Ik rij hier zo aan en dan pin ik m'n auto wel vast tegen een boom!'. Misschien heel hard, maar ik heb gezegd ja jongen als jij dat graag wilt doen, succes. En ik heb hem z'n autosleutel in zijn hand geduwd. Die hij vervolgens braaf weer op tafel legde en behoorlijk indamde.
Dat was achteraf overduidelijk wel (vanuit onmacht denk ik) als chantagemiddel en zijn auto staat nog gewoon op 4 wielen en hij is ook nog gewoon helemaal heel. Heb hem vervolgens nog even voor 5 centen meegenomen dat je dat gewoon NIET doet en ik me niet laat manipuleren door iemand die zijn zin niet krijgt. Toen hij naar huis was heb ik geloof ik 1.5 uur gehuild omdat het toch meer indruk op me heeft gemaakt dan ik verwacht had als dat zo tegen je gezegd wordt.

In dit geval kan ik me voorstellen dat het inderdaad wat anders is als chantage en meer een verkapte roep om hulp. Ik zou ook toch gewoon melden bij personeelszaken. Ik vind niet dat het bedrijf hierdoor de bewuste mevrouw maar in dienst moet houden. Niet voldoen aan funtie-eis is jammer maar helaas, maar dan kan het bedrijf misschien wel voorzien in gepaste hulp/opvang/begeleiding bij het verlies van een baan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33824
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:46

musiqolog schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ben vast heel onaardig als ik dit natuurlijke selectie vind. 8)7

Onaardig is erg zacht uitgedrukt. Dit is gewoon sociaal-darwinisme. "Prima als die-en-die doodgaat, want h/zij is toch niet nuttig voor de maatschappij." Dat is maar één stap verwijderd van gehandicapten gedwongen steriliseren, zoals de nazi's deden.

Niemand moet dreigen met zelfmoord, die persoon gaat het waarschijnlijk toch niet doen en als er wel iets gebeurt is dat niet jullie schuld. Allemaal waar. Maar aankomen met "natuurlijke selectie" bij medemensen - bah! Als jij of ik zwaargewond van ons paard vallen, en ze laten ons rustig doodgaan, dan is dat ook natuurlijke selectie, denk daar maar eens over na!

Man dat mensen jou nog serieus nemen. :') Mij 1 stap verwijderd noemen van nazi's. Voel eens aan je voorhoofd man, of ga je frustraties er eens uitgooien op een normale manier.

Er staat toch dat het een ander verhaal is wanneer die persoon dat anders aangeeft. Als je zelfmoord gebruikt om te chanteren dan ben je in mijn ogen niet goed bij je hoofd.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:47

Inderdaad melden bij PZ. Die kan via de arbo-organisatie psychologische ondersteuning vragen voor deze mevrouw.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:49

MarlindeRooz schreef:
Man dat mensen jou nog serieus nemen. :') Mij 1 stap verwijderd noemen van nazi's. Voel eens aan je voorhoofd man, of ga je frustraties er eens uitgooien op een normale manier.

Denk jij eerst maar eens na wat de term "natuurlijke selectie" eigenlijk inhoudt! Lees dit maar eens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_darwinisme Misschien begrijp je dan wat de strekking van je woorden is.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:51

Sorry, maar ik ben hier te rationeel voor ofzo. Dat lopen dreigen met zelfmoord. Aanstelleritis van de hoogste plank. Wil je een eind maken aan je leven, ok eigen keuze doe er dan wat aan. Maar altijd jan en alleman met dat verhaal belasten, als uiting van wat? Angst, aandacht, narcisme of weet ik veel wat. Een gezond iemand met zo'n gedachten of uitspraken, weet niet wat een leven waard is. Dus heb er geen respect voor.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:52

bulck schreef:
Sorry, maar ik ben hier te rationeel voor ofzo. Dat lopen dreigen met zelfmoord. Aanstelleritis van de hoogste plank. Wil je een eind maken aan je leven, ok eigen keuze doe er dan wat aan. Maar altijd jan en alleman met dat verhaal belasten, als uiting van wat? Angst, aandacht, narcisme of weet ik veel wat. Een gezond iemand met zo'n gedachten of uitspraken, weet niet wat een leven waard is. Dus heb er geen respect voor.

Nee, jij bent niet te rationeel. Jij hebt het waarschijnlijk zelf nooit meegemaakt. Dat is leuk voor jou, maar ga geen conclusies trekken voor anderen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33824
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:54

musiqolog schreef:
bulck schreef:
Sorry, maar ik ben hier te rationeel voor ofzo. Dat lopen dreigen met zelfmoord. Aanstelleritis van de hoogste plank. Wil je een eind maken aan je leven, ok eigen keuze doe er dan wat aan. Maar altijd jan en alleman met dat verhaal belasten, als uiting van wat? Angst, aandacht, narcisme of weet ik veel wat. Een gezond iemand met zo'n gedachten of uitspraken, weet niet wat een leven waard is. Dus heb er geen respect voor.

Nee, jij bent niet te rationeel. Jij hebt het waarschijnlijk zelf nooit meegemaakt. Dat is leuk voor jou, maar ga geen conclusies trekken voor anderen.

Hoe kan jij weten wie wat heeft meegemaakt? Dat is echt weer zo'n non-argument. En ik weet wat natuurlijke selectie is. Maar je gaat toch ook niet alle kindjes in Afrika redden? Of doneer jij daar al je geld aan? Want dat zijn kinderen die dood gaan.

Als er niemand dood gaat dat kan helemaal niet op de aarde, dat past gewoon niet. En dat jij nou niet rationeel genoeg bent om dat soort dingen aan te kunnen. Dat zegt meer over jou dan dat ik een nazi ben. (?)

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:56

Babootje schreef:
Inderdaad melden bij PZ. Die kan via de arbo-organisatie psychologische ondersteuning vragen voor deze mevrouw.

Juist, dit is de beste manier om ermee om te gaan.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:58

Meld dit alsjeblieft. Een vriendin van mijn moeder heeft gisteren zelfmoord gepleegd, vermoedelijk door problemen op haar werk.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:58

Dames, ga even lekker lopen bekvechten per PB in plaats van hier, heeft de TS wat meer aan. Om die reden ook getemd.

TS, ik zou het melden bij PZ of bij de vertrouwenspersoon in de organisatie.
Begrijp dat jij er niet meer werkt maar kan 1 van je oud-collega's anders een melding doen?

Vind dit toch wel erg serieus. Begrijp uit de reacties dat mensen het idee hebben dat de daad niet bij het woord gevoegd wordt maar helaas blijkt in de praktijk soms anders en is in mijn ogen elk mensenleven er 1!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:02

musiqolog schreef:
MarlindeRooz schreef:
Man dat mensen jou nog serieus nemen. :') Mij 1 stap verwijderd noemen van nazi's. Voel eens aan je voorhoofd man, of ga je frustraties er eens uitgooien op een normale manier.

Denk jij eerst maar eens na wat de term "natuurlijke selectie" eigenlijk inhoudt! Lees dit maar eens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal_darwinisme Misschien begrijp je dan wat de strekking van je woorden is.

Dat is wat jij van natuurlijke selectie in deze context maakt
Maar dat hoeft het niet te betekenen en werd er waarschijnlijk ook helemAal niet mee bedoeld
Dus iemand dan maar gelijk met nazi's vergelijken is net zo lomp :+


Maar ik zie allerlei drama verhalen voorbij komen
Simpel feit is en blijft dat de werknemer in kwestie blijkbaar continu manipuleert en konkelt (al jaren)
Een suïcide opmerking zou ik dan idd ook niet direct zeer serieus opvatten
Zou het als werkgever wel doorgeven aan
Een instantie of familie als werknemer toch ontslagen word
Maar verder is dit alsnog gewoon de verantwoording van de werknemer in kwestie
En zal die werknemer dit toch Zelf moeten gaan willen oplossen

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:06

MarlindeRooz schreef:
Hoe kan jij weten wie wat heeft meegemaakt? Dat is echt weer zo'n non-argument. En ik weet wat natuurlijke selectie is. Maar je gaat toch ook niet alle kindjes in Afrika redden? Of doneer jij daar al je geld aan? Want dat zijn kinderen die dood gaan.

Als er niemand dood gaat dat kan helemaal niet op de aarde, dat past gewoon niet. En dat jij nou niet rationeel genoeg bent om dat soort dingen aan te kunnen. Dat zegt meer over jou dan dat ik een nazi ben. (?)

Nee, buick denkt zeker te weten dat het aanstelleritis is als iemand roept dat h/zij zelfmoord wil plegen. Dat is een veel te gemakkelijke conclusie. Als je zelf nooit suïcidaal bent geweest, dan kun je ten enenmale niet weten hoe dat is. En iemand die zich inleeft in een suïcidaal persoon: blijkbaar is die irrationeel. Gewoon alles aan je eigen bevoorrechte positie toetsen.

Ten tweede heb ik nooit ofte nimmer geroepen dat jij een nazi bent (stropopredenering). Wel dat jouw opmerking over "natuurlijke selectie" een vorm van sociaal darwinisme is, en dat dat een heel, heel, heel enge ideologie is.

En trouwens: ja, ik doneer aan SOS Kinderdorpen. De mens is een sociaal wezen en heeft solidariteit te tonen met medemensen die het moeilijk hebben. Jouw vergelijking met de hongerende kindjes in Afrika vind ik ook heel eng: zeg je nou eigenlijk "laat ze maar doodgaan, er is toch niet genoeg plaats op de wereld?" Als je er zo over denkt, ben je andermans solidariteit niet waard op het moment dat je die zelf nodig hebt.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 02-03-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38321
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:06

Psychologische druk uitoefenen op je omgeving door te dreigen met suicide is van alle tijden. Deze persoon functioneert dus al veel langer niet goed en nu moet ze er uit. Inderdaad PZ inschakelen en die moeten zorgen voor een gesprek met deze persoon. Dit is een dreigement door iemand die door gedrag in het verleden al heeft laten blijken het allemaal niet zo helder te zien dus denken bij deze dame dat het allemaal wel meevalt kan wel eens verkeerd uitpakken. Desnoods de arbo arts inschakelen die haar door kan verwijzen naar de hulpverlening.

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:10

bulck schreef:
Sorry, maar ik ben hier te rationeel voor ofzo. Dat lopen dreigen met zelfmoord. Aanstelleritis van de hoogste plank. Wil je een eind maken aan je leven, ok eigen keuze doe er dan wat aan. Maar altijd jan en alleman met dat verhaal belasten, als uiting van wat? Angst, aandacht, narcisme of weet ik veel wat. Een gezond iemand met zo'n gedachten of uitspraken, weet niet wat een leven waard is. Dus heb er geen respect voor.



Als het goed is, komt hij er dikgedrukt te staan. Serieus, meen je dit?! Te rationeel? Nee, ik denk een gebrek aan empathisch vermogen en duidelijk dat je dit nog nooit van dichtbij mee hebt gemaakt. Jouw post doet mij pijn... Zo kort door de bocht en zo oordelend. Aanstelleritis is het nooit, maar dan ook never nooit! Dit heeft altijd een oorzaak, een bron en daar mag niet op deze manier mee omgegaan worden.


En dan nog iets.
Je mag een dergelijke uitspraak never nooit onderschatten. Sommige mensen lopen daar al gruwelijk lang mee en kunnen dat enkel uiten op een manier die voor anderen overkomt als aandacht. Het er zo uitgooien, kan een hele bevrijding zijn en meer een schreeuw om hulp, dan een vorm van aandacht vragen. Dus ALTIJD serieus nemen. Wie weet heeft die persoon al vele jaren een psychische ziekte die hij/zij verborgen houdt! PZ inschakelen is een hele goede stap

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:26

Moderatoropmerking:
Ik begrijp dat dit een gevoelig onderwerp is, wat veel emotie op kan roepen en tot sterke meningsverschillen kan leiden. Maar ik wil jullie vragen om wel respectvol te blijven in jullie reacties en rekening te houden met elkaar. Tenslotte heeft TS veel meer aan adviezen en variërende meningen dan aan beledigingen en heftige discussie. Willen jullie hierop letten?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:34

Misschien heb ik dit al te vaak gehoord maar ik raak niet gauw onder de indruk ervan.
Het is heel erg voor die collega, maar niet jullie verantwoordelijkheid. Je bent niet verantwoordelijk voor het geluk, baankansen, ontslag van de hele wereld en ook niet van je collega.

Dus gewoon rationeel blijven; collega heeft hulp nodig. Meld het bij je LG of HRM zodat de bedrijfsarts kan langskomen en laat het verder los.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:41

LvdO schreef:
Als het goed is, komt hij er dikgedrukt te staan. Serieus, meen je dit?! Te rationeel? Nee, ik denk een gebrek aan empathisch vermogen en duidelijk dat je dit nog nooit van dichtbij mee hebt gemaakt. Jouw post doet mij pijn... Zo kort door de bocht en zo oordelend. Aanstelleritis is het nooit, maar dan ook never nooit! Dit heeft altijd een oorzaak, een bron en daar mag niet op deze manier mee omgegaan worden.


En dan nog iets.
Je mag een dergelijke uitspraak never nooit onderschatten. Sommige mensen lopen daar al gruwelijk lang mee en kunnen dat enkel uiten op een manier die voor anderen overkomt als aandacht. Het er zo uitgooien, kan een hele bevrijding zijn en meer een schreeuw om hulp, dan een vorm van aandacht vragen. Dus ALTIJD serieus nemen. Wie weet heeft die persoon al vele jaren een psychische ziekte die hij/zij verborgen houdt! PZ inschakelen is een hele goede stap

Dat dik gedrukte is ook te kort door de bocht.
Mijn moeder doet niets anders dan haar leven lang dreigen er een eind aan te maken.
Maar hulp zoeken doet ze niet want die kunnen niets doen is haar antwoord.

Ik ben meer dan 30 jaar haar "hulpverlener" geweest totdat ik het niet meer trok.
Zij vond de gesprekken met mij fijn en opbeurend, ik lag er elke keer enkele dagen compleet uit omdat mijn energie dan op was.
Tot een paar jaar terug dat ik heb aangegeven dat ik er klaar mee was en haar wel een touwtje kwam brengen of ik het ook nog voor haar op moest hangen.
Sindsdien is het dreigen en manipuleren over.
Nee ze zal zich niet beter voelen, maar dat vieze gedrein is over. Want het is gemeen en laf omdat te doen. Je doet mensen echt pijn, geeft mensen angst. Die daar niets aan kunnen doen. Dat moet toch echt de persoon zelf.
En daar zullen nu mensen wel over vallen. Maar zo voelt dat wel voor mij en niet omdat ik er geen ervaring mee heb.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Collega dreigt met zelfmoord bij ontslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:50

Pfoe Bruintje wat heftig ...
Emotionele chantage is een manier van macht uitoefenen over mensen, voortkomende uit onmacht en gebrek aan zelfreflectie. Dat kan soms heel zieke vormen aannemen.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:54

Mannekes vooralleer je hier al te betuttelend gaat doen. lees de openingspost eens goed.
De persoon in kwestie is al iemand die erom bekend staat perfect mensen te kunnen manipuleren en te gebruiken of misbruiken in haar voordeel. Nu het warm wordt onder haar voeten begint ze paniekvoetbal te spelen. Wie een put graaft voor een ander valt er vroeg of laat zelf in. Uiteraard is zelfmoord een problematiek, maar vanuit de context van dit verhaal is het eerder een zoveelste narcistische en manipulatieve uiting.
Vaak zijn zo'n mensen zo gewend om hun zin te krijgen, dat ze volledig ontredderd geraken als hun verhaal gaten begint te vertonen. En ook de reden, "als ze haar job verliest dan pleegt ze zelfmoord..." ah ja. Dat is toch gewoon pure manipulatie en dreigen. Want wat hebben haar ondergeschikten daar nu aan? En als zo'n persoon werkelijk zo in elkaar zit, dan zit ze ook niet op de juiste plek binnen dat bedrijf en lijkt me die beslissing van het management niet meer dan logisch moest dat volgen. Het kan toch niet dat dergelijke personen een heel team gijzelen en dan door een dreigement maar betutteld moeten gaan worden. Dus Ts kan dat aangeven bij HR of in een kleiner bedrijf bij de zaakvoerder, maar dan heeft zij dus enkel maar geventilleerd wat het probleem is van haar collega/vriendin, die eigenlijk slachtoffer wordt van de grillen van een individu. Of beter eigenlijk moet heel dat team psychologische ondersteuning krijgen, want immers hebben ze dit dus al die jaren moeten ondergaan. Of daar wordt nu maar even aan voorbij gegaan?... Maar iemand roept wat en daar moet direct op gesprongen worden. Vaak zijn het niet de "blaffers" die de aandacht nodig hebben. Maar eerder de stille individuen, mss zelf wel die vriendin van ts, die de aandacht nodig hebben. Zij die iets in vertrouwen vertellen of heel klein genuanceerd iets laten vallen. En meestal zijn het net zij waar je nooit wat van gehoord hebt, die het effectief doen. Dus nee voor mij is dit eerder een gevalletje emotionele chantage om zichzelf veilig/supperieurder te stellen boven anderen.

Temeraire

Berichten: 3533
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:01

Wat een nare en oncollegiale reacties komen hier voorbij. Als je ziet dat een collega problemen heeft, dan meld je dit of doe je er op een andere manier wat mee.

Als problemen sneller opgepikt zouden worden en er sneller ingegrepen zou worden door de omgeving dan zou dit volgens mij veel mentale problemen kunnen schelen. Als iemand thuis zit met een burn-out of depressie ben je te laat.
Als werkgever heb je ook niets aan een zieke werknemer, dus ik vind het deels wel de verantwoordelijkheid van de werkgever om zijn werknemers 'gezond' te houden, en dus iets te doen als er problemen lijken te zijn.

Als ze haar willen ontslaan moeten ze zich niet hierdoor tegen laten houden, maar ik hoop wel dat haar psychische begeleiding aangeboden wordt, op wat voor manier dan ook.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:04

Als iemand dat wil doen moet die persoon dat vooral doen. Deze specifieke persoon klinkt nogal als een drama queen die het als excuus gebruikt om niet ontslagen te willen worden maar evengoed, het is niet jouw/jullie verantwoordelijkheid. Dat de baas er inmiddels vanaf weet is voldoende. Of hij/zij hulp wil hebben is up to them.