Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Faith_vda schreef:@ Wildgirl: Het houden van mezelf is inderdaad een werk van lange duur. Ben er me bewust van dat dit een probleem is. Heb al verschillende manieren geprobeerd om hier iets aan te veranderen, en sommige werken heel goed. Voor een tijdje, tot er iets gebeurt waardoor ik enkele stappen achteruit zet. Ik moet ook gewoon erg opletten dat ik mezelf niet wijs maak dat alles oké is. Daarom dat het helpt om met mijn beste vriend te praten, hij is daar heel nuchter in en ziet door al mijn 'faken' volledig door. Zelfs als ik het zelf niet door heb. Helaas voel ik mij daar dan weer schuldig over tegenover mijn vriend.
@ Luuntje: Ik kan je een hele reeks psychologen geven die me proberen helpen hebben. Tuurlijk moet ik aan mezelf werken, ben ik me heel erg bewust van.
Heb je bijvoorbeeld vaker dat je ineens compleet omslaat in je mening over iemand? Faith_vda schreef:@ Wildgirl: Klopt. Ik ben er mij heel erg van bewust dat ik dit moet leren. Ben er ook heel erg mee bezig en aan het werken hieraan. Ik heb in het verleden de fout gemaakt van mijn leven rond mijn partner te bouwen, en weet dat dit niet werkt. Hier heb ik reeds aan gewerkt, en ik kan nu wel zeggen dat ik een zelfstandig leven heb opgebouwd waar een relatie een aanvulling is, en geen centraal thema. Het jammere is dat het eigenlijk allemaal heel goed ging, maar nu even een stap terug is omdat ik me hierdoor heel 'dom' voel dat ik zo goedgelovig kon zijn.
Citaat:Tot vorige week. Ik ben te weten gekomen dat mijn vriend gelogen had over een bepaald iets. Ik zet liever niet openbaar waarover, maakt ook niet echt uit. Het is voor 99% van de mensen waarschijnlijk iets heel banaals. Echter voor mij was het iets dat mij heel onzeker maakte, daarom respecteerde hij dit en gaf hij mij tijd om hier aan te werken. (Wat ik ook echt deed, voor de duidelijkheid) Mijn grote probleem ligt bij het feit dat hij gelogen heeft. En verstandelijk kan ik redeneren dat hij niet het doel had om mij te kwetsen, en dat ik mij hierover moet zetten. Maar het lijkt mij gewoon niet te lukken.
Ik merk dat ik onbewust meer afstand neem, zijn gezelschap minder op prijs stel, geen zin heb om terug te sms’en. Ik voel mij minder tot hem aangetrokken, waar ik hiervoor met hem over alles zou praten heb ik daar nu geen zin meer in. De kleinste dingen zorgen voor ruzie, omdat ik zo snel gefrustreerd raak over dingen die hij zegt of doet.