Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MerelV schreef:Je kunt door een ongedierte bestrijdingsbedrijf laten controleren of het daadwerkelijk zilvervisjes zijn of papiervisjes. 9 van de 10 keer gaat het om papiervisjes, maar het verschil zie je blijkbaar alleen onder een microscoop.
Als het papiervisjes zijn kun je hiertegen spuiten met gif (door diezelfde bestrijder). Dit werkt echter alleen als het hele blok of rijtje huizen behandeld (of bij een vrijstaand huis alleen je eigen huis). Er is dan nog geen garantie, maar hier vond ik ze op een gegeven moment zelfs in bed. Wij hebben dus laten spuiten en het is 90% minder.
oomens schreef:Zou je niet gewoon iets aan je probleem kunnen (laten) doen? Het lijkt mij hoogst ongezond om hier je leven zo door te laten bepalen.
ellepel schreef:Ze houden van vocht, en liefst zitten ze tussen plinten.
Ik zie dat je het over dweilen hebt? Niet doen.
Haal een goede bus tegen zilvervisjes, spray langs de plinten zodat het daar goed tussen komt.
Als ze onder de deur door komen dan dus ook buiten die deur![]()
Maar beter niet in de uren nadat je gesprayed hebt in die ruimte blijven , het is wel gif he.
Annalies03 schreef:oomens schreef:Zou je niet gewoon iets aan je probleem kunnen (laten) doen? Het lijkt mij hoogst ongezond om hier je leven zo door te laten bepalen.
Nou ik sta open voor ideeën.. Maar een bestrijder laten komen voor 70 euro.. Als ik niet weet waar ze zitten en de onder buren of boven buren ook niet mee gaan werken heeft het weinig nut.
Annalies03 schreef:Het is wel heel *** allemaal hoor. Bij alle ramen zit schimmel waar ik al elke dag tegen vecht. Dan die stomme silvervisjes.. vervelende buren.. Als ik weg kon zou ik het zo doen maar met een uitkering kan je niet veel kanten op..
in elk huis leven namelijk wel een heleboel insecten dus het lijkt me dat je dan geen leven hebt?