Silverfisjes... help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annalies03

Silverfisjes... help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 07:46

Het is weer eens zo ver.. 6 uur s ochtends en hier zit ik dan met mn busje "anti insect"..
Al weken heb ik last van zilver visjes. Normaal bleven ze een beetje in de hal.. Al vond ik er wel ruim 2 per avond en durfde ik uiteindelijk al niet meer uit bed om even naar het toilet te gaan..

Als je het nog niet Door had ik ben dus bang van insecten..

En vandaag vindt ik er een op het plafond in de slaapkamer...

Nou ben ik me best bewust dat deze 'dingen' mij niet echt kwaad kunnen doen. Maar toch, fijn is anders.. Ik dacht eerst dat ze onder de vloer zaten.. Maar nu weet ik het niet meer zeker.. Ik heb inmiddels weer elk gaatje ingespoten met bug spray.. Maar wat kan ik nou echt doen tegen deze beesten..
Ik weet ook niet precies waar ze zitten.. Wat kan ik doen?

Ik heb al op Google gekeken maar de meesten dingen helpen gewoon niet..

MerelV

Re: Silverfisjes... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:55

Je kunt door een ongedierte bestrijdingsbedrijf laten controleren of het daadwerkelijk zilvervisjes zijn of papiervisjes. 9 van de 10 keer gaat het om papiervisjes, maar het verschil zie je blijkbaar alleen onder een microscoop.

Als het papiervisjes zijn kun je hiertegen spuiten met gif (door diezelfde bestrijder). Dit werkt echter alleen als het hele blok of rijtje huizen behandeld (of bij een vrijstaand huis alleen je eigen huis). Er is dan nog geen garantie, maar hier vond ik ze op een gegeven moment zelfs in bed. Wij hebben dus laten spuiten en het is 90% minder.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 07:59

MerelV schreef:
Je kunt door een ongedierte bestrijdingsbedrijf laten controleren of het daadwerkelijk zilvervisjes zijn of papiervisjes. 9 van de 10 keer gaat het om papiervisjes, maar het verschil zie je blijkbaar alleen onder een microscoop.

Als het papiervisjes zijn kun je hiertegen spuiten met gif (door diezelfde bestrijder). Dit werkt echter alleen als het hele blok of rijtje huizen behandeld (of bij een vrijstaand huis alleen je eigen huis). Er is dan nog geen garantie, maar hier vond ik ze op een gegeven moment zelfs in bed. Wij hebben dus laten spuiten en het is 90% minder.

Als ik ze in bed vindt Brand ik het huis af... Ik woon in een flat en niemand hier spreekt Nederlands dus hun overhalen om het ook te laten doen heeft weinig nut..

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 08:13

Elk hoekje van de kamer is ingespoten... alweer.. Heb er nog w gevonden bij de deur.. Ze komen dus toch langzaam de slaapkamer in.. halve bus anti insect leeg.. straks maar weel dweiken.. baal hIer echt van ben er gewoon bang van.. bah

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:25

Zou je niet gewoon iets aan je probleem kunnen (laten) doen? Het lijkt mij hoogst ongezond om hier je leven zo door te laten bepalen.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 08:28

oomens schreef:
Zou je niet gewoon iets aan je probleem kunnen (laten) doen? Het lijkt mij hoogst ongezond om hier je leven zo door te laten bepalen.

Nou ik sta open voor ideeën.. Maar een bestrijder laten komen voor 70 euro.. Als ik niet weet waar ze zitten en de onder buren of boven buren ook niet mee gaan werken heeft het weinig nut.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:38

Ze houden van vocht, en liefst zitten ze tussen plinten.
Ik zie dat je het over dweilen hebt? Niet doen.

Haal een goede bus tegen zilvervisjes, spray langs de plinten zodat het daar goed tussen komt.
Als ze onder de deur door komen dan dus ook buiten die deur :j
Maar beter niet in de uren nadat je gesprayed hebt in die ruimte blijven , het is wel gif he.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 08:41

ellepel schreef:
Ze houden van vocht, en liefst zitten ze tussen plinten.
Ik zie dat je het over dweilen hebt? Niet doen.

Haal een goede bus tegen zilvervisjes, spray langs de plinten zodat het daar goed tussen komt.
Als ze onder de deur door komen dan dus ook buiten die deur :j
Maar beter niet in de uren nadat je gesprayed hebt in die ruimte blijven , het is wel gif he.

Ik heb net alles ingespoten.. En dan voornamenlijk de slaapkamer. Met dweilen bedoel ik meer om straks die geur er uit te krijgen van het gif.. Ik spuit inmiddels om de 3 dagen eigenlijk alles in.. En nog is het gaande

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:56

Annalies03 schreef:
Als ik ze in bed vindt Brand ik het huis af...

Dit principe? :P

Afbeelding

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 08:57

Cayenne schreef:
Annalies03 schreef:
Als ik ze in bed vindt Brand ik het huis af...

Dit principe? :P

[ Afbeelding ]

Yep!

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 09:00

Het is wel heel *** allemaal hoor. Bij alle ramen zit schimmel waar ik al elke dag tegen vecht. Dan die stomme silvervisjes.. vervelende buren.. Als ik weg kon zou ik het zo doen maar met een uitkering kan je niet veel kanten op..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:25

Annalies03 schreef:
oomens schreef:

Nou ik sta open voor ideeën.. Maar een bestrijder laten komen voor 70 euro.. Als ik niet weet waar ze zitten en de onder buren of boven buren ook niet mee gaan werken heeft het weinig nut.

Ik heb het niet over een bestrijder. Je grootste probleem zijn namelijk niet de zilver- of papiervisjes.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:27

Daar heb je t al...schimmel. je huis is dus vochtig en dat vinden zilvervisjes heerlijk! Voor de mens echter is het mega ongezond en een goede reden eens met de huurbaas in gesprek te gaan.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:28

Annalies03 schreef:
Het is wel heel *** allemaal hoor. Bij alle ramen zit schimmel waar ik al elke dag tegen vecht. Dan die stomme silvervisjes.. vervelende buren.. Als ik weg kon zou ik het zo doen maar met een uitkering kan je niet veel kanten op..

Schimmel betekend een vochtprobleem en daar komen die dingen dus op af. We hebben ze hier een tijdje in het hele huis gehad. Bleek dus een waterleiding van de buren te lekken in de kruipruimte (en sommige kruipruimtes zijn hier verbonden. De reden dat er bij ons een zware schoenenkast op stond en de deur op slot kon)

Waterleiding is gemaakt, de huizen die last hadden van vocht zijn goed "leeggetrokken" en de kruipruimtes zijn afgesloten, je kan er alleen nog maar in bij je eigen huisje. Vanaf dat moment tref ik ze nauwelijks aan. Ja, als het heel vocht is geweest in de badkamer maar daar wordt het ook steeds minder door een goed afzuigsysteem. Misschien dat ik er 1tje per 2 maanden tegen kom?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:12

Ik heb ook veel zilver-/papiervisjes, spuit er wekelijks mee met HG voor zilvervisjes. Stomme beestjes, maar zo bang als jij ervoor bent lijkt me niet helemaal normaal. Ik ben het er wel mee eens dat je daar ook hulp voor kan gebruiken :Y) in elk huis leven namelijk wel een heleboel insecten dus het lijkt me dat je dan geen leven hebt?

Wij hebben overigens absoluut geen vochtig huis en toch blijven ze komen -O-

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:27

Ik heb er ook last van, zie ze af en toe lopen, maar ik laat ze maar gewoon. Vind ze niet eng ofzo. Hoogstens vervelend. Bij mij liep er ook ooit een in mijn bed. En dat is minder prettig. Ik heb ook last van motten, en dat is vervelender. Maar ik snap jouw reactie wel hoor. Erg vervelend als je bang bent.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:30

Ik denk inderdaad dat je ook het vochtprobleem moet aanpakken.
Zet ook vochtvreters neer, maar eerlijk gezegd, als je die dingen eenmaal in huis hebt, kom je er nooit helemaal vanaf.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:32

Ja hier ook veel van die viezerds, maar een aardig nieuwe flat en droog, dus geen idee waar ze vandaan komen. Ik laat ze maar, soms vinden de katten het leuk om erop te jagen maar geloof niet dat ze ze opeten.
Ik vind ze niet zo eng dat ik er bang voor ben, maar de woning hiervoor hadden we een oorwurminvasie, die vond ik ook regelmatig in bed en in kleding, brrrrr... Dus misschien dat ik daarom nu van de zilvervisjes niet zo onder de indruk ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:48

Zilvervisjes zijn dol op kalk.
Denk dat je dan ook begrijpt dat dweilen niet echt een optie is.
Goed stofzuigen, droog houden en het zijn geen spinnen. :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:52

Ja, dat vocht is misschien ook wel een probleem, maar ook daar doelde ik niet op.

Overigens houden die dieren niet alleen van vocht, maar ook van behang(lijm). Zit dat misschien nog ergens onder lagen nieuwe muurverf?

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:30

Er staan overal bij de ramen van die vocht bakken.. En bij bepaalde ramen moet ik sochtends een doek erover halen anders druipt er water naar binnen.. Helaas al met de gemeente erover gehad en het antwoord gekregen dat er niet veel aan te doen is. Mits het op mijn eigen kosten gebeurt.

Ik krijg heel erg het idee dat ze toch onder het laminaat zitten. Maar om nou even het hele huis ondersteboven te gooien is ook nogal wat..

En geloof me ik snap dat mijn reactie erg is. Maar als je bang bent van insecten is dit nou eenmaal erg moeilijk

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:33

Na een rondje HG tegen zilvervisjes had ik er eigenlijk geen last meer van, 2 weken later nog eens gedaan.

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:34

Ik gebruik algemene insect spray.. Dus zo eventjes die hg bus halen bedankt!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:35

Ok, domme vraag alert. Hoe zie je die dingen/weet je dat het om zilvervisjes gaat? Ik heb ze volgens mij nog nooit gezien?

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:39

Als je bang bent voor enge beestjes... dan wil je mischien ook niet meer op je matras liggen :D :D
Daar zitten ook miljoenen beestjes in