Autorijden in de storm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Autorijden in de storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:07

Mijn moeder zal over twee uur stranden op een treinstation en heeft net gebeld of ik haar dan alsjeblieft kan komen halen. Ik had het woord 'natuurlijk' nog niet uitgesproken of er vloog al een dakpan over straat. :+

Tot overmaat van de ramp heb ik alleen beschikking over een katonnen doos op wieltjes, ehm, leenauto. Elke keer als ik uit het raam kijk, verwacht ik half dat hij al is weggewaaid, maar hij staat er nog. :')

De route die ik mag rijden duurt ongeveer een uur en is heerlijk gevarieerd: zowel bossen als snelweg, wat een feest! *\o/* Ik vind dat alle zwakke bomen allang omgevallen zijn en dat de sterke bomen zich niet moeten aanstellen en hun takken maar gewoon moeten vasthouden tot de wind is gaan liggen, dus het komt vast wel goed. Gelukkig is de auto zo klein dat de kans dat hij door een tak wordt geraakt ongeveer even groot is als de kans dat er een vliegtuig naast de landingsbaan van Schiphol zal landen... oh, wacht. :=

Hoe hebben jullie, mijn medewegwaaiers, vandaag in jullie auto overleefd? Hebben jullie nog leuke/enge/aparte situaties meegemaakt door de storm? :D

Casarell

Re: Autorijden in de storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:11

Storm..??
Hier in zeeland is dit slechts een stevig briesje.. :+ _O-
Niks raars mee gemaakt.. gewoon 2 handjes aan het stuur en gas geven..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:14

Wij zeeuwen kunnen er blijkbaar beter tegen want vond 't ook wel gaan. :P
Alleen effe de trailer op de handrem gezet. (was vorige keer aan de wandel gegaan....)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:14

Niet vandaag, wel een paar jaar terug. Was om 11:30 vertrokken vanuit wassenaar, en ben om 23:00 uiteindelijk ook gestrand omdat de treinen niet meer reden, en het plafond van het station kwam ook naar beneden dus de boel moest ontruimd worden (schiedam). Snelwegen waren al helemaal niet meer begaanbaar, al een paar uur niet. Heb die nacht bij vrienden in die stad moeten slapen, anders had ik een hotel kunnen regelen.

Met de auto had die rit maar een uurtje? geduurd, en ja ik ben echt bijna 12 uur onderweg geweest... als ik had gelopen had ik misschien nog sneller thuis geweest, zo'n ramp was het OV die dag.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 23-02-17 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:15

Ik ben vanmiddag van Zeeland naar Friesland gereden, gewoon rustig rijden, kop erbij, niet te veel denken aan vliegtuigen (als je trouwens ziet hoe die landen op het moment, is autorijden echt een peulenschil vermoed ik!), afstand houden en inderdaad, beide handen aan het stuur. Wij zijn veilig en probleemloos thuis gekomen.
Overigens heb je kans dat met twee uur de storm al aan het afnemen is.

Zolang je niet met een gigantische windvanger op pad gaat, zou ik zeggen, gewoon doen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:17

Ik heb het vandaag met de fiets gered! Auto moet dus ook wel kunnen haha :+

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:17

Hier vanmiddag snel de schutting weer overeind gezet en extra verstevigd :').
Ik hoefde niet weg met de auto vandaag, maar ik zou als ik jou was gewoon rustig aan doen, stuur goed vasthouden en je niet laten opjutten door anderen. Dan halen ze je maar in als je niet snel genoeg gaat.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:17

Telpeva schreef:
Niet vandaag, wel een paar jaar terug. Was om 11:30 vertrokken vanuit wassenaar, en ben om 23:00 uiteindelijk ook gestrand omdat de treinen niet meer reden, en het plafond van het station kwam ook naar beneden dus de boel moest ontruimd worden (schiedam). Snelwegen waren al helemaal niet meer begaanbaar, al een paar uur niet. Heb die nacht bij vrienden in die stad moeten slapen, anders had ik een hotel kunnen regelen.

Met de auto had die rit maar een uurtje? geduurd, en ja ik ben echt bijna 12 uur onderweg geweest... als ik had gelopen had ik misschien nog sneller thuis geweest, zo'n ramp was het OV die dag.

Oh, wat een ellende! Van zulke verhalen word ik altijd dubbel zo blij met mijn rijbewijs. Heb je destijds wel compensatie gekregen van de NS? Volgens mij kan je bij zoveel vertraging gewoon een claim indienen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:18

Wees blij dat 'ie klein is, dan vang je niet veel wind en valt het meeste naast je :D
Ik heb het idee dat het hier al een beetje gekalmeerd is, daar zal dat zo toch ook wel zijn dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:19

Ach. Het waait hard. Meer niet. Gewoon instappen en de weg op.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:20

Hier vandaag een tak op de ruit gekregen tijdens het rijden. Zit een enorme barst in de ruit. Als hij iets lager tegen de ruit was gekomen was hij door de ruit heen gegaan
Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:20

Ik woon op Texel en rijd Smart. En ik ben veilig thuis gekomen hoor. 2 handjes aan t stuur en gas geven. Ff rekening houden dat als je achter bomen weg komt er een windvlaag komt en niks loos hoor. Vond t voeren vanmiddag een grotere uitdaging...

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:22

Lalidan schreef:
Ik ben vanmiddag van Zeeland naar Friesland gereden, gewoon rustig rijden, kop erbij, niet te veel denken aan vliegtuigen (als je trouwens ziet hoe die landen op het moment, is autorijden echt een peulenschil vermoed ik!), afstand houden en inderdaad, beide handen aan het stuur. Wij zijn veilig en probleemloos thuis gekomen.
Overigens heb je kans dat met twee uur de storm al aan het afnemen is.

Zolang je niet met een gigantische windvanger op pad gaat, zou ik zeggen, gewoon doen.

Ik ga ook gewoon. Ik zie mijn arme moeder al op het station staan in de kou. :(:)

Fijn trouwens dat jullie er nauwelijks last van hebben gehad! Ik heb al vaker in de sneeuw of in de bergen gereden, maar nog nooit met harde wind. Nu voel ik me toch een stuk geruster. :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:22

Mijn collega komt mij altijd halen in een Aygo, ding weegt niets en ze moest echt 2 handen aan het stuur houden op de heenweg maar net viel het reuze mee. Wij reden in omgeving Amersfoort. De wind is sterk maar overdrijven is ook een vak...een zwaardere auto ligt wel stabieler op de weg.

moonsparkle

Stuur vast met twee handen en gassen maar, des te sneller je rijd des te eerder je er bent. Natuurlijk niet harder dan mag gaan rijden.

Groetjes van een niet Zeelander
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 23-02-17 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Hihi leuk geschreven ts. Fijn dat alle Zeelanders zo lekker nuchter doen maar mijn zusje hadden bijvoorbeeld een rondvliegende kliko voor de auto. Tja, dat heb je zelf ook niet in de hand natuurlijk.

TS, zorg voor een noodpakket in de auto. Mocht je onverwacht in een file komen oid dan is t fijn als je iig een dekentje, wat water en eten hebt.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:23

Een omgewaaide vrachtwagen op de weg maak ik niet iedere dag mee, maar vandaag wel.
Stond daardoor heerlijk in de file, heen en weer te wiebelen in de wind.
Vond het niet echt meevallen hier (van Schiphol-Rijk naar Haarlem gereden).
Maar het wel overleefd :)) Hier ook een klein autootje, had er voor mijn gevoel juist veel last van omdat hij minder stevig op de weg ligt.

Overigens was het stukje van de auto naar de voordeur wel de grootste uitdaging, ik kon mezelf niet recht houden :')

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 21:23

ryukapple schreef:
Hier vandaag een tak op de ruit gekregen tijdens het rijden. Zit een enorme barst in de ruit. Als hij iets lager tegen de ruit was gekomen was hij door de ruit heen gegaan
[ [url=m/rOwi8g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Takken die op jouw auto zijn gevallen kunnen niet meer op die van mij vallen. :+

Maar nee, wat eng zeg! Gelukkig ging hij niet door de ruit heen (en veroorzaakte jij geen ongeluk door je schrikreactie, ik kan me goed voorstellen dat je daarvan zou schrikken).

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:25

Wat heb je je openingspost leuk geschreven! Ik ben extra vroeg vertrokken en was voor de middag alweer thuis.
Buiten afstand houden en goed je stuur vasthouden kan ik je nog adviseren om even de twitter van de VID in de gaten te houden en andere sites met informatie over de situatie op de weg.

Op de snelweg een beetje rekening houden met open stukken (weiland) en met geluidsschermen. Dan kan je de wind nog wel eens aan je voelen trekken (of duwen).

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:27

Och jeetje, jullie maken me bang. Ik moet zo ook nog met de auto weg _O-

ryukapple: :oo

Ts: leuk geschreven openingspost :D Hopelijk valt de reis mee!

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:30

Ik reed vanmiddag ook gewoon over de kleine landweggetjes met mijn vw polo, nergens last van gehad. Radio aan, kacheltje aan, ruitenwissers op full speed een gaan :D Ben blij dat ik een rijbewijs en auto heb, zie genoeg mensen worstelen op de fiets met dit weer. :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:36

Twee handjes aan het stuur en voldoende afstand houden.
Laat je niet opjagen door die mafkezen die denken dat je onder alle weersomstandigheden de maximale snelheid aanhoudt.
Een hoosbui vind ik gevaarlijker dan harde wind. Aquaplaining is hetzelfde als rijden op een ijsbaan. En al het opspattende water kan je flink verblinden.
Een veilige rit gewenst.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:04

Ik ben in het verleden wel eens ongewenst van rijbaan veranderd omdat de wind onder mijn Alto (705kg) kwam met dit soort wind dus ik ben vandaag niet naar Wageningen gegaan (120km), maar heb gewoon vanuit huis gewerkt. Toen reed er niets, maar als er wel wat gereden had, dan had ik alsnog niets in te brengen gehad en je hoeft niet te denken dat je auto echt bescherming geeft bij zo'n koekblik.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:13

Hier gaat het flink tekeer, schuilstal weggewaaid over de afrastering van de wei. :(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:19

Afgezien van een very bad hair day hier geen centje pijn.