Wij hebben vorig jaar juni 13 bungalows gereserveerd bij een vakatiepark in Duitsland. Vorige week hebben wij een hele korte mail ontvangen van het park dat ze al onze reserveringen annuleren. Diegene die voor 1 februari betaald hebben zijn hun geld kwijt. Diegene die na 1 februari hebben betaald, krijgen het geld terug gestort. zeggen ze... Niemand heeft nog wat terug gehad. Op geen enkele boekingssite kan je nog huisjes gereserveren. Wij krijgen geen enkel contact meer met onze contactpersoon. Het lijkt erop of ze failliet zijn.
Nou heb ik contact opgenomen, maar onze annuleringsverzekering keert alleen uit als je zelf annuleert. In dit geval dus niet.
Morgen ga ik even bellen met mijn rechtsbijstand verzekering, maar ik vraag me toch af (omdat ik hem toch een beetje begin te knijpen) of iemand hier ervaring mee heeft of kennis van heeft. Het gaat om totaal 5200 euro. Dat is best een hoop geld.
Is het over het algemeen niet zo bij een faillissement dat eerst alle schuldeisers geld krijgen (bijv. uit gedwongen verkoop) en dat wat overblijft naar de mensen met geboekte huisjes gaat? Ik weet alleen niet hoe het in Duitsland zit, maar ik denk haast dat je naar je geld kan fluiten. Kan je op internet geen info vinden over het park trouwens?
Dat dacht ik inderdaad ook. Maar het is niet zeker of ze failliet zijn. Ik heb me de afgelopen dagen rot gezocht, maar kan niks over een faillissement vinden. Misschien zijn ze per 1 februari failliet verklaard en is in Duitsland de regel dat alle betaling die na die datum binnen komen, terug gestort worden. Ik weet het niet.
Maar als jullie in juni vorig jaar betaald en gereserveerd hebben, dan vallen jullie toch onder het kopje 'degene die voor 1 februari betaald hebben krijgen hun geld niet terug'?
Wel ontzettend vervelend voor jullie!
Escamilla
Geplaatst: 21-02-17 19:37
Ik doe zelf een opleiding toerisme en recreatie, ik zal als ik jou was even kijken bij de recron voorwaarden. Misschien staat daar wat voor je in. Zal ook wel even voor je na vragen op school!
We hebben niet gelijk betaald DebGizmo. Een deel heeft in januari betaald, het andere deel in februari. Iedereen heeft zijn eigen huisje betaald zeg maar. Maar ook diegene die na 1 februari betaald hebben, hebben tot nu toe nog niks terug ontvangen.
Even alles op social media goed in de gaten houden, indien het park daar op zit. En inderdaad, je rechtsbijstand inschakelen en ook je familieleden die zo'n verzekering hebben inlichten.
GamblersCup
Geplaatst: 21-02-17 20:00
Stuur me anders even de naam en plaats van het park, dan kijk ik hier of ik er iets over kan vinden.
Bij een faillissement ben je gewoon schuldeiser. Weet niet precies hoe het gaat bij faillissementen in Duitsland. Maar zou er vanuit gaan dat je kan fluiten naar je geld. Zeker degenen die voor februari betaald hebben. Ook al gekeken of er iets te regelen valt met je reisverzekering? Vast niet, maar proberen kan altijd.
Ik bel morgenochtend gelijk rechtsbijstand. Het is mogelijk dat de curator heeft gezegd dat betalingen na 1 februari terug betaald worden. Ik stuur je een pb GamblersCup
HorseTopShop
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 20:49
Ik ben trouwens contact gehad met mijn bank, maar ook in dit geval kunnen ze de betaling niet ongedaan maken omdat het niet via incasso betaald is. Ik had een klein beetje hoop gezien de situatie.