Probleem is dat ik na 6 uur 's avonds geen poging hoef te doen om te bellen, dit duurt niet langer dan 3 á 4 minuten en dan heb ik geen bereik meer ineens, word gewoon van het net gegooid. Gebeld worden idem. Sms'jes kunnen er dan wel 20 minuten overdoen om aan te komen/verstuurd worden.
Gesprekken zijn zowel overdag als 's avonds geregeld deels niet te horen, ook de andere kant van de lijn heeft dan dat probleem, (valt wel op hoe meer ik in het dorpscentrum kom hoe slechter de verbinding) en afgelopen week ging zowel mijn gsm als die van mijn vader (zelfde provider!) uit zichzelf op standby
Provider zegt gsm is te oud (gsm vader is gloednieuw), mobieltjes winkels zeggen heeft te weinig G's.
Oké, mobieltje is van 2003 nokia en heeft 2 G snelheid en sinds overstap op deze provider eigenlijk al problemen
Ook met mobiel internet via dongel geregeld verbroken verbinding. Sinds overstap naar andere provider voor internet heb ik amper nog problemen met verbinding. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw mobieltje, gelijk aan mijn oude nokia : robuust, stof en water dicht en tegen een flink stootje kunnen, heb er aardig wat gezien, maar deze zijn ook allemaal maar 2G.
Ga ik niet tegen de zelfde problemen aanlopen als nu gezien de winkels zeggen "te weinig G's" ?
Internetten doe ik niet op mijn mobieltje, daar heb ik een laptop voor, dus de G's zouden eigenlijk niet zoveel uit moeten maken denk ik zo. Ik heb een klein abonnementje van € 12,50 per maand bellen en sms'en. Of zou het probleem daar in liggen? Te kleine klant.
Of toch overstappen naar andere provider en zien hoe dat gaat? Net als met laptop. Nieuw mobieltje kost ook niet weinig.