Google Cast melding op Samsung S6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Google Cast melding op Samsung S6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 01:14

Hoi bokkers!

Ik krijg sinds een tijdje regelmatig deze melding als ik het geluid van mijn telefoon harder of zachter wil zetten:
Afbeelding

Het is echt ontzettend irritant, de melding is moeilijk weg te krijgen en soms moet ik zelfs m'n telefoon opnieuw opstarten. Daarnaast hebben we überhaupt geen google cast :+ Het maakt geen verschil of ik mijn bluetooth aan heb staan of niet en ik krijg de melding ook lang niet altijd als ik mijn volume verander.

Iemand die weet waar deze melding vandaan kan komen en vooral hoe ik er vanaf kom? :))

Joy_Mennings

Re: Google Cast melding op Samsung S6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 01:33

Ik lees even mee, ik krijg deze melding ook de laatste tijd op mijn Huawei p9 lite. Vooral op YouTube. Wij kunnen wel casten hier thuis maar die zit dus al gekoppeld aan mijn telefoon.

Heb je toevallig de Google home app?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 01:56

Ik krijg hem vooral bij Netflix vaak. Nee, geen Google home :n

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 02:00

Ik krijg de melding altijd op m'n telefoon als de buurman zijn Chorme Cast gebruikt. Geen idee waarom. Als ik het afsluit stopt zijn film met spelen.

Ik had de optie als ik erop klikte dat ik uit kon schakelen dat ik de melding kreeg als ik iets afspeel via een Chrome Cast. Heb jij die optie niet?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 03:43

Ik heb precies hetzelfde! Heb al vaker gegoogeld maar dacht dat ik de enige was :=
Dat ding is gewoon niet weg te krijgen -O-
Idd veel bij netflix maar ook wel eens bij youtube :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 05:29

Volgens mij heeft iemand in de omgeving dan een Chrome Cast en deze ingesteld op gastmodus. Dan kunnen anderen ook casten met een pincode. Jij zal in het bereik van die chrome cast zitten en daarom krijg je die melding. Ergens in je telefoon kun je die melding uitzetten, als het goed is. Misschien even googelen hoe? :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:10

Ik heb idd gastmodus uitgezet op mijn Chromecast.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:39

Ik lees ook even mee! Mijn ouders hebben sidns gister een chromecast en als hun vnaf de tablet casten krijgen mijn beide broers op hun telefoon ook een melding en kunnen hun de film zelfs stopzetten.
Hun hebben geen netflix app op hun telefoon en voor zover ik weet ook geen google home :+

Gebeurd idd bij netflix. Zelf heb ik er geen last van met min eigen chromecast bij mij thuis.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:50

Ik heb het op mijn s7 ook een keer gehad. Heb hem toen op een of andere manier de melding uitgezet. Weet alleen niet meer hoe. :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:53

_Iris schreef:
Ik lees ook even mee! Mijn ouders hebben sidns gister een chromecast en als hun vnaf de tablet casten krijgen mijn beide broers op hun telefoon ook een melding en kunnen hun de film zelfs stopzetten.
Hun hebben geen netflix app op hun telefoon en voor zover ik weet ook geen google home :+

Gebeurd idd bij netflix. Zelf heb ik er geen last van met min eigen chromecast bij mij thuis.

Klopt, maar dat is het nadeel met een chrome cast. Als je op dezelfde wifi zit, krijg je dit sowieso in beeld. Ongeacht of er een gastmodus aan of uit staat. Je kunt de melding uitzetten dan. :j

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 14:17

En waar precies kan ik de melding stopzetteb? En daarnaast, niemand op onze wifi heeft een chromecast :P

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:20

Smee__ schreef:
En waar precies kan ik de melding stopzetteb? En daarnaast, niemand op onze wifi heeft een chromecast :P

Nee, bij jou doelde ik op iemand in de buurt die wel een chrome cast heeft en die de gastmodus heeft aangezet. Dat is namelijk wat jij in beeld krijgt.
Hoe je dat kan uitzetten, zal wel per telefoon verschillen. Bij de S7 krijg je naast de melding een tandwieltje in beeld en als je daarop klikt, kun je meldingen uitschakelen.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:48

Cinderella schreef:
_Iris schreef:

Klopt, maar dat is het nadeel met een chrome cast. Als je op dezelfde wifi zit, krijg je dit sowieso in beeld. Ongeacht of er een gastmodus aan of uit staat. Je kunt de melding uitzetten dan. :j

Mm..
Vreemde is dat it met mijn chromecast die mijn ouders toen tijdelijk geleend hadden nooit een punt is geweest. En ook mijn chromecast doet dit bij mij thuis niet :+
Eens even uitzoeken hoe dit uitgeschakeld kan worden dan.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 15:13

Cinderella schreef:
Smee__ schreef:

Nee, bij jou doelde ik op iemand in de buurt die wel een chrome cast heeft en die de gastmodus heeft aangezet. Dat is namelijk wat jij in beeld krijgt.
Hoe je dat kan uitzetten, zal wel per telefoon verschillen. Bij de S7 krijg je naast de melding een tandwieltje in beeld en als je daarop klikt, kun je meldingen uitschakelen.

Ah sorry, verkeerd begrepen dan. Maar zoals op de screen ook te zien is geen tandwieltje en bij instellingen kan ik het ook niet vinden -O-

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:23

Er zit bij instellingen een stukje dat heet 'meer verbindingsinstellingen', als je daar kijkt naar 'apparaten in de buurt', is dit dan aan of uit? Je zou kunnen proberen deze uit te schakelen.

Er moet iemand in je buurt zijn die een apparaat heeft waar naartoe je kan casten, die zorgt voor de melding in beeld.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 15:25

Dat stond uitgeschakeld, maar er stond ook bij dat sommige apparaten gebruik maken van Bluetooth Low scanning oid, ook als bluetooth uitgeschakeld is, en dat heb ik nu ook uitgeschakeld. Hopelijk is dat de oplossing :D

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:30

Ben benieuwd! Anders bij de buurman aankloppen :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 14:40

Nou het was dus niet de oplossing, want ik krijg de melding nog steeds |o

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:38

Kun je eens kijken bij Instellingen > Google > Google Cast?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 04:10

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:15