Artiestennaam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frouke_

Artiestennaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 14:42

Hey allemaal,

Ik heb een beetje een gekke vraag. Ik ben namelijk al mijn hele leven bezig met muziek en wil er graag mijn werk van maken, hoe moeilijk dat ook is. Ik heb al 2,5 jaar zangles maar vind het nu wel eens tijd worden dat ik meer dingen ga ondernemen. Daarom wil ik als begin graag video's op youtube gaan zetten. Er is alleen één probleem. Ik heb een hele Nederlandse naam: Frouke van Will. Omdat ik me ook internationaal wil focussen is dat dus niet zo handig. Daarom ben ik al een lange tijd aan het nadenken over een 'artiestennaam' maar ik vind het erg lastig om op iets pakkends en origineels te komen. Heeft iemand misschien een leuk idee? Op basis van mijn eigen naam zou natuurlijk het leukst zijn, maar dat is zo makkelijk nog niet :P

Edit: Genre is voornamelijk pop / R&B
Laatst bijgewerkt door Frouke_ op 17-02-17 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:54

Frouke_ schreef:
Hey allemaal,

Ik heb een beetje een gekke vraag. Ik ben namelijk al mijn hele leven bezig met muziek en wil er graag mijn werk van maken, hoe moeilijk dat ook is. Ik heb al 2,5 jaar zangles maar vind het nu wel eens tijd worden dat ik meer stappen ga ondernemen. Daarom wil ik als begin graag video's op youtube gaan zetten. Er is alleen één probleem. Ik heb een hele Nederlandse naam: Frouke van Will. Omdat ik me ook internationaal wil focussen is dat dus niet zo handig. Daarom ben ik al een lange tijd aan het nadenken over een 'artiestennaam' maar ik vind het erg lastig om op iets pakkends en origineels te komen. Heeft iemand misschien een leuk idee? Op basis van mijn eigen naam zou natuurlijk het leukst zijn, maar dat is zo makkelijk nog niet :P

Ik moest meteen denken aan Woman's Will, als verwijzing naar je voornaam Frouke-vrouw :') Maar dat is misschien te ver gezocht :')

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:56

Oh tof dat je die stap gaat zetten! Youtube is sws een goed idee om te doen. Ik vind Nederlandse namen altijd wel hun charme hebben. Ikzelf heb ook een Nederlandse naam voor mijn bedrijf, ondanks dat ik nu ook meer internationaal ga. Ik denk zelf dat zo'n naam als de jouwe leuker en unieker is dan een doorsnee Engelse artiestennaam, alleen gaat jouw naam dan wel heel moeilijk zijn voor niet-Nederlanders om uit te spreken :+ . Lastig...ik kan nu zo niet echt iets bedenken:P

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:58

Misschien handig om je muziek genre erbij te vermelden? Als je romantische schattige liedjes zingt en je heb lil'wife als naam is ook niet helemaal passend :')

Urbanus

Re: Artiestennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:58

Sherry Fontaine.

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 14:59

Horsenart95 schreef:
Oh tof dat je die stap gaat zetten! Youtube is sws een goed idee om te doen. Ik vind Nederlandse namen altijd wel hun charme hebben. Ikzelf heb ook een Nederlandse naam voor mijn bedrijf, ondanks dat ik nu ook meer internationaal ga. Ik denk zelf dat zo'n naam als de jouwe leuker en unieker is dan een doorsnee Engelse artiestennaam, alleen gaat jouw naam dan wel heel moeilijk zijn voor niet-Nederlanders om uit te spreken :+ . Lastig...ik kan nu zo niet echt iets bedenken:P

Unieker is mijn naam zeker! Maar het probleem is inderdaad dat buitenlanders het niet uit kunnen spreken en dat lijkt me toch wel lastig.. :P

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:00

Die van Joolien is grappig. :)
Maar buitenlanders vinden juist oerhollandse namen ook wel interessant. Het is authentiek en origineel, iets wat ze niet al kennen. Dus zou even overwegen of je echt een artiesten naam wil aannemen. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:06

Mijn twitch naam is een mix van mijn initialen. Gewoon mijn initialen als een woord zoals jehet Engels zou uitspreken. Misschien kun je ook iets met je initialen doen?

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 15:11

Hmm, dat is ook een goed idee. Ga er eens over nadenken!
En Deoiridh, zou natuurlijk het liefst mijn eigen naam gebruiken en zit er ook zeker over te twijfelen. :) De moeilijke uitspraak blijft alleen vervelend.

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 17:22

Iemand nog een ideetje? :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:29

This Little Lady (Will)