Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28832
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:51

Dat staat je heel keurig en vlot!

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:52

Mooi pak inderdaad!

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:53

Heb dit hele topic nooit eerder gezien maar wat een leuk pak! Vind dat altijd wel mooi als er zo'n subtiel detail in zit. Staat goed! :j

MichieldeM
Berichten: 842
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Veluwe

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 15:59

Jullie zijn snel!

Ik moet sowieso terug met het pak (1 naadje is niet goed), maar dan hoef ik alleen de broek terug te brengen en niet het hele pak ;)

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:09

Mooi pak! Goed gedaan :-)

flora
Berichten: 802
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:16

Ik xie dat je op de veluwe woont...ga eens kijken bij Gino in Elst (tussen Arnhem en Nijmegen). Mijn vader (2 meter) slaagt hier vaak voor leuke, vlotte en hippe kleding. Ze hebben veel lengtemaat 36 daar.

Lipstick

Berichten: 708
Geregistreerd: 02-06-09

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:20

Mooi pak en staat je goed!

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:22

Mocht je nog eens kleedtips willen hebben van een man: Pieter25 hier op Bokt kleedt zich altijd piekfijn en heel vlot. :D Hij wil je vast te woord staan erover.

Anoniem

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:59

Mooi pak hoor. Ik houd juist wel van iets anders. Vind de kleur erg mooi en past goed bij je.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:37

Mooi!

Mijn man heeft ook afwijkende maten en die is hierdoor heel merkvast. Een aantal merken zitten altijd goed, of een bepaalde lijn van dat merk. Hij koopt dan ook alleen kleding van deze merken. Hij geeft er juist wat meer geld aan uit maar ik combinatie met voorzichtig wassen etc blijft zijn kleding er jaren mooi uit zien. Met die ervaring kan ik je juist een winkel als Piet Zoomers in Wilp (bij Deventer) aanraden. Die verkopers weten wat ze hebben hangen en zijn er op getraind je goed te helpen. Juist doordat ze zoveel verschillende merken hebben hangen is er altijd wel wat bij wat (met kleine vermaking) goed past.

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:43

Je zou eens bij Adam herenmode kunnen kijken. Mijn man houdt van kwaliteit, toch wel casual maar op zijn tijd ook netjes. Wij zijn eigenlijk pas geleden daar terecht gekomen en zeer tevreden! Ze hebben ook een website.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:53

chanicha schreef:
Je zou eens bij Adam herenmode kunnen kijken. Mijn man houdt van kwaliteit, toch wel casual maar op zijn tijd ook netjes. Wij zijn eigenlijk pas geleden daar terecht gekomen en zeer tevreden! Ze hebben ook een website.


Adam is helemaal top!

Bedrijf is opgezet door mijn schoonfamilie :+

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:54

Mooi pak, goede kleurkeuze!

Je broek lijkt wat te lang. Aan de onderkant hoort een pantalon nagenoeg recht te hangen niet zo opgestroopt. Zo hoort het: http://www.wefashion.nl/on/demandware.s ... 0719_4.jpg Dan kan je even vergelijken. :)

Daarnaast zou ik onder/bij dit pak sneller voor een wit overhemd kiezen. Maar dat is ook een kwestie van smaak.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:09

Leuk!

Voor je overige kleding kun je misschien voorbeelden knippen of printen en daarmee naar een winkel gaan.
Dan snappen ze snel wat jij zo'n beetje leuk vind.
Ga je passen en je vind het niks, dan gewoon zeggen. Zijn nog genoeg andere verkopers die je vast wel kunnen helpen.
Nu is het wel zo dat over het algemeen de duurdere merkkleding spijkerbroeken veel beter zitten.

Zo ben ik ook een met een man gaan shoppen die daarvoor goedkopere broeken kocht. Maar met zijn nieuwe kleding kreeg hij wel complimenten terwijl ze niet wisten dat "ik" hem had geholpen. Het viel gewoon op dat de pasvorm veel beter is.

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:53

Chiave schreef:
chanicha schreef:
Je zou eens bij Adam herenmode kunnen kijken. Mijn man houdt van kwaliteit, toch wel casual maar op zijn tijd ook netjes. Wij zijn eigenlijk pas geleden daar terecht gekomen en zeer tevreden! Ze hebben ook een website.


Adam is helemaal top!

Bedrijf is opgezet door mijn schoonfamilie :+


En nu ook leuke kortingen! Ik heb leuke shirts gescoord van McGregor voor €15,-

Ir111

Berichten: 11966
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:13

lisem94 schreef:
Daarnaast zou ik onder/bij dit pak sneller voor een wit overhemd kiezen. Maar dat is ook een kwestie van smaak.

Ja, dat is een kwestie van smaak, ik vind juist de keuze voor dit overhemd mooi. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:15

MichieldeM schreef:
Schop!

Ik heb voor het eerst een pak gekocht (ik wordt nog eens volwassen. Ooit). Ik wilde geen saai/standaard zwart/donkerblauw, maar is dit met de ruitjes niet tè? (nu kan ik hem nog terugbrengen) en klopt de passing een beetje?

[ Afbeelding ]

Het pak is voor de (zeldzame) officiële werkaangelegenheden (denk aan presenteren op een congres) en voor bijvoorbeeld huwelijken (niet die van mijzelf :+ )

Ik vind het heel Italiaans staan, geslaagd imo. Zou alleen wel als je de broek toch terug moet brengen kijken of je een model kan krijgen dat nét een tikkie korter is, hij is nu eigenlijk voor de mooi net iets te lang.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:19

lisem94 schreef:
Je broek lijkt wat te lang. Aan de onderkant hoort een pantalon nagenoeg recht te hangen niet zo opgestroopt. Zo hoort het: http://www.wefashion.nl/on/demandware.s ... 0719_4.jpg Dan kan je even vergelijken. :)

Dat is dan weer te kort :+

Maar goed, mooi pak TS :)

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:45

Heel erg mooi, en dat donkere overhemd erbij is juist heel erg mooi. Met een wit overhemd wordt het weer zo standaard. Lengte van de broek vind ik overigens totaal niet storend.

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 10:45

Wendy schreef:
Dat is dan weer te kort :+


Inderdaad. Zodra je beweegt heb je hoog water :(

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ik heb geen idee hoe ik me kleden.. (man)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:05

Ik vind het wel mooi, wat nonchalanter met van die langere pijpen!

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:21

lisem94 schreef:
Mooi pak, goede kleurkeuze!

Je broek lijkt wat te lang. Aan de onderkant hoort een pantalon nagenoeg recht te hangen niet zo opgestroopt. Zo hoort het: http://www.wefashion.nl/on/demandware.s ... 0719_4.jpg Dan kan je even vergelijken. :)

Daarnaast zou ik onder/bij dit pak sneller voor een wit overhemd kiezen. Maar dat is ook een kwestie van smaak.


Nee, niet korter en zeker niet zoals in die link! Ik vind dat toch wel zo knullig staan.
Dit staat echt mooi en zit ook nog mooi als je zit :j

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 11:27

lisem94 schreef:
Mooi pak, goede kleurkeuze!

Je broek lijkt wat te lang. Aan de onderkant hoort een pantalon nagenoeg recht te hangen niet zo opgestroopt. Zo hoort het: http://www.wefashion.nl/on/demandware.s ... 0719_4.jpg Dan kan je even vergelijken. :)


Nee hoor, dat hoort helemaal niet zo, dat is een keuze. Een man kan namelijk kiezen voor een 'no break' zoals in jouw plaatje, waar de pantalon boven de schoen valt. Een 'slight break' waar de pantalon net over de schoen valt, of een 'medium break' waar de pantalon ongeveer op 2/3 van de schoen valt.
Edit: als je naar de hak van de schoen kijkt

Hutcherson

Berichten: 7370
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:59

Hoe die mannen aan hun mooie uiterlijk komen? Meestal door de smaak van hun vriendin.
Ik merk ook echt dat jongens waar ik ooit dol op was, die hebben nu een compleet ander uiterlijk (iew) en ... jaja, een nieuwe vriendin.

Als je vriendin net zo waardeloos is als jij.. zit er maar 1 ding op..

Zoek een andere vriendin...
nee, de dames in kleding winkels zou ik niet zomaar vertrouwen, die vinden vast alles prachtig (tenminste ik heb nog nooit iemand echt horen zeggen 'nee dat staat je niet').
Dus is er geen goede maat of vriendin in je buurt die een goede stijl heeft.. die je kan helpen?

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:27

_kajo_ schreef:
lisem94 schreef:
Mooi pak, goede kleurkeuze!

Je broek lijkt wat te lang. Aan de onderkant hoort een pantalon nagenoeg recht te hangen niet zo opgestroopt. Zo hoort het: http://www.wefashion.nl/on/demandware.s ... 0719_4.jpg Dan kan je even vergelijken. :)


Nee hoor, dat hoort helemaal niet zo, dat is een keuze. Een man kan namelijk kiezen voor een 'no break' zoals in jouw plaatje, waar de pantalon boven de schoen valt. Een 'slight break' waar de pantalon net over de schoen valt, of een 'medium break' waar de pantalon ongeveer op 2/3 van de schoen valt.
Edit: als je naar de hak van de schoen kijkt


Oeps, bedankt voor de verheldering. :). De verkoper van wie ik deze informatie heb overgenomen was erg traditioneel. Goed om te weten!