Bestanden van Mac naar iPhone zonder internet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Madje1992

Bestanden van Mac naar iPhone zonder internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 20:12

Hoi hoi,

Ik heb het via google geprobeerd en via zoeken op bokt. Maar nergens kom ik er achter.
Het is een behoorlijk technische vraag, dus snap het ook als niemand er iets van weet.
Maar ik ga binnenkort naar Duitsland voor stage, maar heb dan alleen mobiel internet.
Wifi of iets anders van internet voor de laptop is niet mogelijk. Maar ik moet natuurlijk wel voor school aan bestanden kunnen werken en deze ook kunnen opsturen.
Alleen hoe kun je zonder wifi of internet van je Macbook naar je iPhone bestanden overdragen.

Ik heb een Macbook Air uit 2011 en een iPhone 5.

Van alles gelezen over Airdrop, maar daar heb je wel wifi voor nodig. Dus dat kan ik helaas niet gebruiken. En als ik mijn iPhone aan mijn laptop koppel, kan ik er alleen dingen via iTunes op zetten. Hij word bij mij in Finder niet weergeven.

Wie o wie heeft de tip voor mij?

Memories

Re: Bestanden van Mac naar iPhone zonder internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:27

iCloud Drive? Of via de offline functie van Google Drive/Dropbox? Het fijne weet ik er niet van, dus geen idee of alles wat jij wil daar ook mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:30

Als je dingen wilt versturen vanaf je laptop, je kan je telefoon als hotspot instellen waardoor je met je laptop van je mobiele internet gebruik kan maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:38

Madje1992 schreef:
Hoi hoi,

Ik heb het via google geprobeerd en via zoeken op bokt. Maar nergens kom ik er achter.
Het is een behoorlijk technische vraag, dus snap het ook als niemand er iets van weet.
Maar ik ga binnenkort naar Duitsland voor stage, maar heb dan alleen mobiel internet.
Wifi of iets anders van internet voor de laptop is niet mogelijk. Maar ik moet natuurlijk wel voor school aan bestanden kunnen werken en deze ook kunnen opsturen.
Alleen hoe kun je zonder wifi of internet van je Macbook naar je iPhone bestanden overdragen.

Van alles gelezen over Airdrop, maar daar heb je wel wifi voor nodig. Dus dat kan ik helaas niet gebruiken. En als ik mijn iPhone aan mijn laptop koppel, kan ik er alleen dingen via iTunes op zetten. Hij word bij mij in Finder niet weergeven.

Ga met je Macbook naar de McDonalds. Gratis Wifi *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:40

Ehm, ik heb geen idee, maar iets van bluetooth?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:41

Als je iPhone niet wordt getoond in de Finder, kun je dat met iTunes oplossen. Daar staat ergens een vinkje waarbij dan staat 'openen als harde schijf' of iets in die richting. Is al even geleden dat ik een iPhone had maar zo deed ik dat dan, en dat werkte prima. Vanaf dan kun je er gewoon bij als het goed is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 20:54

Airdrop gaat via bluetooth en niet via internet, dus dat zou gewoon moeten lukken

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 21:07

Liselot schreef:
Airdrop gaat via bluetooth en niet via internet, dus dat zou gewoon moeten lukken

Ik had gelezen dat het dus daar wel nog wifi voor moest hebben naast de bluetooth. Maar dat zou dus niet hoeven?
Edit: net even getest, maar je hebt er wel wifi voor nodig. Tenminste als je de wifi uitzet, dan geeft hij aan wel wifi nodig te hebben

janderegelaa schreef:
Madje1992 schreef:
Hoi hoi,

Ga met je Macbook naar de McDonalds. Gratis Wifi *\o/*

Dat is voor mij niet zo dichtbij. Maar zou in eventuele nood wel kunnen. Wordt het alleen wel duur iedere keer met de bus naar de mac toe.

Jans schreef:
Als je dingen wilt versturen vanaf je laptop, je kan je telefoon als hotspot instellen waardoor je met je laptop van je mobiele internet gebruik kan maken.

Vraag me dan alleen af wat het verbruik dan is. Want ik heb dan voor 1 maand 5g aan internet voor de telefoon, en ik wil het liefste ook nog wat kunnen versturen naar school, whatsappen en facetimen met familie en vrienden. Mijn ervaring is dat je met je laptop zo 100 MB hebt verbruikt.

Memories schreef:
iCloud Drive? Of via de offline functie van Google Drive/Dropbox? Het fijne weet ik er niet van, dus geen idee of alles wat jij wil daar ook mee kan.

Ik wil dus met een Macbook zonder internet een bestand overzetten naar mijn iPhone met internet. Dus ik vrees dat de iCloud Drive en Dropbox mij niet van dienst kunnen zijn. Anders zou ik inderdaad gewoon voor Dropbox gaan.

eclair98 schreef:
Ehm, ik heb geen idee, maar iets van bluetooth?

Die pakt hij helaas niet. Al denk ik dat dat komt doordat mijn telefoon momenteel al aan iets anders is gekoppeld.

Sokje_6 schreef:
Als je iPhone niet wordt getoond in de Finder, kun je dat met iTunes oplossen. Daar staat ergens een vinkje waarbij dan staat 'openen als harde schijf' of iets in die richting. Is al even geleden dat ik een iPhone had maar zo deed ik dat dan, en dat werkte prima. Vanaf dan kun je er gewoon bij als het goed is.

Die knop kan ik helaas niet vinden bij mij op iTunes. Misschien dat ze die weg gehaald hebben bij het vernieuwen van iTunes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:08

Gewoon kabeltje eraan?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 21:09

de kabel die ik ook gebruik voor het opladen heb ik al geprobeerd. Maar mijn macbook vind mijn telefoon niet. Of in ieder geval kan ik hem niet in Finder zien. Terwijl ik de iPhone er echt aan gekoppeld heb. iTunes kan de telefoon wel vinden, maar dan kan ik er geen bestanden op zetten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:43

Als je een Mac hebt, dan heb je 'Foto's' toch? Volgens mij kun je daarin een map maken en er voor zorgen dat die telkens met je iphone wordt geconfigureerd als je hem aan je Macbook hangt.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 12:50

ik gebruik iPhoto, maar daar zul je dat ook vast mee kunnen denk ik.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:59

Dat is de oudere benaming inderdaad. Ik weet niet meer precies hoe het moet, maar probeer wat uit zou ik zeggen. Met Finder gaat het je niet lukken, dat is een Windows benadering die niet gaat werken op Apple. :n

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:01

PeerAppel schreef:
Dat is de oudere benaming inderdaad. Ik weet niet meer precies hoe het moet, maar probeer wat uit zou ik zeggen. Met Finder gaat het je niet lukken, dat is een Windows benadering die niet gaat werken op Apple. :n

Het linker plaatje onderaan mijn MacBook Pro (wachtende gezichtje) heet anders wel Finder.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:12

Klopt! Maar iPhoto heet inmiddels Foto's (als je hem geüpdatet hebt). Die bedoelde ik. :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:52

Ik heb geen iPhone, dus misschien heb je hier niks aan, maar bij mijn android kan je je mobiel op verschillende manieren aan je computer koppelen. Zodra het kabeltje er in zit kan ik in een drop down menu kiezen hoe ik ze wil verbinden.

Als dat bij iPhone ook zo is, kan je misschien een andere manier van verbinden kiezen om te kijken of het dan wel lukt.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:09

onderstaande is misschien een optie? Zoiets is er vast ook voor iphone 5.
Afbeelding

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:24

Inderdaad met tussenstukje werken voor een USB stick. Ik heb ook zo'n kabeltje en werkt echt heerlijk, kan altijd alles aan mijn externe schijf hangen :)

Heet een otg kabel, ofwel UBS on-the-go.

(Ik heb wel een android maar dan zou je even opzoek moeten naar een stukje voor iphone)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 20:21

Ik heb iPhoto's een keer geüpdatet en weer terug gegaan naar de oude. Die stond er daarnaast ook nog op. Vond iPhoto prettiger werken.

Ik ben nu aan het kijken voor zo'n usb aan het kijken. Denk dat ik er een gevonden heb.