Een half jaar geleden ben ik begonnen aan een nieuwe baan in de zorg (woongroep). Voor mij toch vrij nieuw, want kom uit de sociaal juridische hoek en heb o.a. in de schuldhulpverlening en bewindvoering gewerkt. In mijn oude werk heb ik het altijd prima naar mijn zin gehad, maar heb door mijn verhuizing iets anders moeten zoeken en dit was het eerste wat zich aandiende. Buiten dat leek het mij ook gewoon een leuke functie.
Ik begon vrolijk en stabiel, ben iemand die zich de pis niet lauw laat maken. Ben altijd kalm en beheerst, etc. Echter merkte ik na een maand of 4 dat ik problemen begon te krijgen. Vermoeidheidklachten, me rot voelen, hoofdpijn... gewoon een algehele staat van belabberdheid. Dit komt door het onregelmatige werken. Ik heb geen hele week dezelfde dienst zeg maar. Ik word dagelijks heen en weer geslingerd tussen dan weer vroege, late, slaap, weekenddiensten... ik word er gestoord van!Ik heb geen enkele vorm van ritme/structuur meer. Dit begon zich te uitten in fysieke klachten, maar wordt nu ook psychisch.
Ik werk op een enorm intensieve groep met heftige agressie. Er zijn wekelijks wel agressie incidenten en ben laatst zelf ook behoorlijk te pakken genomen door een client.
Ik merk dat ik hier ook steeds minder goed mee om kan gaan, omdat ik dus al compleet uitgeblust naar het werk ga.
Conclusie: snel op zoek naar wat anders! Ben dus druk bezig, maar je hebt niet van de 1 op andere dag een andere baan.
Herkennen jullie wellicht mijn verhaal? Hebben jullie tips om de periode door te komen tot ik iets nieuws gevonden heb?
In elk geval al lekker om even van me af te kletsen!

Heb vandaag ook nog een nagesprek met de manager vanwege het heftige agressie incident. Denk dat ik bovenstaande dan ook gewoon maar op tafel gooi...
Sorry voor evt typo's. Heb het snel vanaf mn telefoon getypt.
Meer regelmatige tijden was niet bespreekbaar.