Werkkleding: tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Werkkleding: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 21:57

Sinds kort heb ik nieuw werk en ik kom tot de conclusie dat 90% van mijn kleerkast niet bruikbaar is om te dragen op mijn nieuwe werk.
Op mijn oude job droeg ik een uniform, dus daar had ik dat probleem niet. :+
Wat in mijn kleerkast ligt, zijn enerzijds hele casual, comfi (en versleten) kleren waar ik thuis in de zetel en tussen de paarden mee rond hang.
En anderzijds "nette" kleding, voornamelijk geschikt voor uitjes en feestjes etc...

Nu vind ik het natuurlijk heel leuk dat ik eindelijk eens mijn eigen kleren kan dragen.
En wil ik graag ook dingen aan doen die ik leuk en mooi vind.
Alleen daar loop ik nu wat tegenaan. Ik ben al wat gaan shoppen, maar ik vind niets naar mijn zin wat ook geschikt is.
We hebben wel een bepaalde dresscode waar ik mij aan moet houden.
Jurken en rokken mogen niet korter dan knie-lengte, geen decolletés, geen strakke kleding die weinig aan de verbeelding overlaat, geen doorkijk-dingetjes etc en geen slogans of teksten die aanstoot kunnen geven.
De job vraagt ook eerder een 'casual' look. Dus zeker geen mantelpakjes etc.
De kleedjes die ik nu heb zijn bijna allemaal veel te kort of te strak of hebben een decolleté.
Terwijl ik eigenlijk wel heel graag kleedjes draag...
(Nochtans zijn het toch echt 'normale' merken. Ik heb oa. Desigual, Vero Moda, Vila, Skunkfunk, King Louie, Esprit etc... in mijn kast hangen. )
Ik heb ondertussen in de meeste winkels waar ik normaal shop, alle kleedjes gepast. Maar geen enkel voldoet aan de 'geen decolleté' en lengte-eis. -O-
Momenteel houd ik het dus maar gewoon op een nette jeans met een truitje en eventueel een sjaaltje erbij ofzo.
Maar wie heeft er nog leuke ideeën? Tips qua merken eventueel?
Internet-shoppen mag ook uiteraard.

eenitraM

Re: Werkkleding: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:00

Bij, lastig. De eerste merken die in mij opkwamen zijn de merken die je noemt..

Spijkerbroeken met een blouse dan maar?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:04

Ja, vandaag heb ik idd maar enkele blouses gekocht.
Ook wel leuk.
Maar ik wil zo graag een kleedje aan. :+ En ze zijn allemaal te kort |(

Ik dacht misschien een kleedje te combineren met een broek?
Maar dat heb ik nog nooit gedaan, dus geen idee welke soort kleedje daarvoor geschikt is en op wat voor soort broek dat dan moet. (Op jeans lijkt dat me niets?)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:18

Waarom doe je niet gewoon een topje onder je kleedje aan?

Ik werk in een woonzorgcentrum, christelijke instelling. Décolté, te kort, te strak, blote schouders of open rug wordt niet gewaardeerd. Ik kan dus ook geen halterjurkje dragen.

Iets wat een te diepe halsuitsnijding heeft? Topje met dunne bandjes er onder. Hoog gesloten maar blote schouders of open/lage rug? Jasje aan of truitje er overheen, zodat het een rok lijkt.

Je kan ook altijd opteren voor een leuke rok met truitje of blouse als je eens geen zin hebt om een spijkerbroek aan te trekken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:23

Kijk anders even bij de Steps! Wie weet kan je daar een leuk geschikt jurkje vinden!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:24

__Sannne schreef:
Kijk anders even bij de Steps! Wie weet kan je daar een leuk geschikt jurkje vinden!

Dit was ook het eerste dat ik dacht :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:34

Kiezen voor een tregging/ legging met jurkje. En idd. Voor een shirt onder jurkje met waterval hals tegen inkijk bv en een wat vollere sjaal.

En als dat nog too much is keuze voor een nonnengewaad?! ;-)

O:) zonder gekheid, wat voor functie heb je vraag ik me wel af met zo'n verhaal. Succes iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:43

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:59

Mango en H&M heeft mooie 'business casual' kleding :)

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:03

Hema.
Vaak nette jurkjes en rokjes maar toch niet te chique.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 00:11

Merci voor de tips dames!
Kan ik zeker al wat mee. :)

Bienotje schreef:
O:) zonder gekheid, wat voor functie heb je vraag ik me wel af met zo'n verhaal. Succes iig!

Haha, ik werk in de asielsector. (En dan heb ik het niet over beestjes maar over mensen ;) )

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:31

Lijk ook eens naar het merk la ligna, mooie maar wel "net even wat anders" jasjes en jurkjes, heb er zelf laatst een paar shirts gehaald en die vallen erg mooi en kwaliteit lijkt ook goed (nog niks gewassen, dus weet nog niet hoe het zit houd)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:58

Ik ben zelf gek op jurkjes van Dorothy Perkins, dat merk heeft veel jurken op knielengte en hooggesloten, maar ziet er toch heel mooi uit. Scheelt dat knielengte nu wel heel erg in in, dus je kan er ook veel van vinden. ook H&M had een tijdje veel langere jurkjes, nu is het sale dus misschien kan je daarin iets vinden? Steps is inderdaad ook erg leuk maar ik vind het persoonlijk net iets te prijzig soms. En vind dat ze vaak wat zwaardere stoffen hebben, waar ik niet zo van houd (Maar dat is persoonlijk)

Daarnaast hou ik ver van om 'nettere' jurkjes wat minder net te maken met een leuk jasje. Dus geen strakke, zwarte blazer maar ofwel iets oversized of een soortvan bomber jasje. Maar dat is meer mijn stijl ook.