Op mijn oude job droeg ik een uniform, dus daar had ik dat probleem niet.
Wat in mijn kleerkast ligt, zijn enerzijds hele casual, comfi (en versleten) kleren waar ik thuis in de zetel en tussen de paarden mee rond hang.
En anderzijds "nette" kleding, voornamelijk geschikt voor uitjes en feestjes etc...
Nu vind ik het natuurlijk heel leuk dat ik eindelijk eens mijn eigen kleren kan dragen.
En wil ik graag ook dingen aan doen die ik leuk en mooi vind.
Alleen daar loop ik nu wat tegenaan. Ik ben al wat gaan shoppen, maar ik vind niets naar mijn zin wat ook geschikt is.
We hebben wel een bepaalde dresscode waar ik mij aan moet houden.
Jurken en rokken mogen niet korter dan knie-lengte, geen decolletés, geen strakke kleding die weinig aan de verbeelding overlaat, geen doorkijk-dingetjes etc en geen slogans of teksten die aanstoot kunnen geven.
De job vraagt ook eerder een 'casual' look. Dus zeker geen mantelpakjes etc.
De kleedjes die ik nu heb zijn bijna allemaal veel te kort of te strak of hebben een decolleté.
Terwijl ik eigenlijk wel heel graag kleedjes draag...
(Nochtans zijn het toch echt 'normale' merken. Ik heb oa. Desigual, Vero Moda, Vila, Skunkfunk, King Louie, Esprit etc... in mijn kast hangen. )
Ik heb ondertussen in de meeste winkels waar ik normaal shop, alle kleedjes gepast. Maar geen enkel voldoet aan de 'geen decolleté' en lengte-eis.
Momenteel houd ik het dus maar gewoon op een nette jeans met een truitje en eventueel een sjaaltje erbij ofzo.
Maar wie heeft er nog leuke ideeën? Tips qua merken eventueel?
Internet-shoppen mag ook uiteraard.

zonder gekheid, wat voor functie heb je vraag ik me wel af met zo'n verhaal. Succes iig!