Een onvergetelijke verjaardag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Een onvergetelijke verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 21:58

Pfft, gaat weer lekker zo :')
Ik ben jarig, en over het algemeen lopen dingen op mijn verjaardag soepeltjes. Geen gekke dingen, gewoon een gezellige verjaardag.
Deze keer had het niet vreemder uit kunnen pakken dan nu _O-

Het is 8 uur 's morgens. Ik stap in de auto om vanuit Friesland te vertrekken naar Utrecht voor mijn opleiding. De auto doet alles normaal, niks aan het handje. Na het tanken kon ik mijn weg vervolgen, om samen met mijn hond een leuk 2-daags avontuur aan te gaan *\o/*.
Bij het nemen van de rotonde voelde het al wat...vreemd. In zijn 2 ben ik zo bij de 40 normaal gesproken, maar dit leek deze keer langzaam te gaan. Afijn, misschien een hikje? Ik bedoel, het beessie is 16 inmiddels, dus nog niet meteen toeters en bellen.
Ik schakel door naar de 3, waar hij eerst nog netjes reed. Ik nam de bocht richting de snelweg, en daar ging 'ie dan. Het hikje was terug gekomen met zijn vriendjes _O- Daar reed ik dan rond in een hobbelpaard :')
Aangezien ik nog in een bocht zat, en dat mij geen geschikte plek leek om stil te staan, heb ik doorgeschakeld naar de 4 toen ik genoeg toeren had gemaakt. Dat leek goed te gaan. Ik kon door naar de 5. We hadden snelheid! We gingen! En toen had 'ie bij 80 km/u zoiets van; bekijk het ff! :evaw: :roll:

Uiteindelijk een ''geschikt'' (voor zover er langs de vluchtstrook een echt geschikt plekje is), plekje gezocht om de auto neer te zetten. Half klauterend over de hond (die mij vreemd aankeek waarom we apenkooi in de auto deden), stapte ik uit via de passagierszijde. Hond onder de vangrail door, ik er overheen. Daar stonden we dan...het kleine zilvergrijze koekblikje met knipperlichten, in z'n upje daar op de vluchtstrook. Jarvis en ik achter de vangrail, terwijl ik al met de ANWB aan de lijn hing.

Afbeelding

Tijdens het wachten, hing ik met mijn vader aan de lijn. Hij vroeg mij nog even wat te controleren aan de auto. Ik bond Jarvis stevig vast aan de boom, zei hem te blijven zitten, en liep weer richting de auto. Terwijl ik belde met mijn pa, stopte er een vrachtwagenchauffeur. De beste man zag een hond aan een boom zitten, en was bang dat iemand hem had achter gelaten. Top van hem dat hij zo oplettend was! +:)+
Gelukkig was dat niet het geval, aangezien ik mijn kanjer natuurlijk voor geen goud wil missen :D <3

De vrachtwagen reed weer verder, waarna er een agent stopte. Hij gaf mij al aan dat deze locatie niet fijn was om te staan (altijd prettig, iemand die dezelfde conclusie weet te trekken _O- ) Hij schakelde in de tussentijd een berger voor mij in, en beveiligde mij. Dank voor de goede zorgen van de agent! _O_

Afbeelding

Terwijl de berger aan kwam rijden, zagen we aan de andere kant de wegenwacht ook al aan komen. De auto werd opgeladen, en na een kort overleg reed de wegenwacht achter ons aan naar de nieuwe locatie :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij mochten ondertussen plaats nemen in de auto van de berger. Jarvis wist het zo nog niet _O-

Afbeelding

Aangekomen op de nieuwe locatie konden we even kijken wat er gaande was.
Afbeelding

En zie hier de boosdoener. Gelukkig snel verholpen, zodat ik weer (met 130 km/u) onderweg kon :D
Afbeelding

Na een fijne maar vermoeiende schooldag, kon ik onderweg naar mijn B&B. Ik stopte nog even bij de winkel om te pinnen en wat boodschapjes te doen. Ik sluit de deuren af, geef Jarvis nog even een kriebel, en loop naar de pinautomaat.
Ik graai in mijn zak naar de pinpas, en ineens vliegt de gedachte door mijn hoofd; ''Waarom voel ik geen sleutels?''.
Neee! Nee nee nee! Dit kun je niet menen _O-
Maar ja hoor. Vanuit het contactslot staarden de sleutels mij aan, terwijl mijn hond in een diepe coma lag _O- Bijna beschaamd belde ik weer naar de wegenwacht, om de tweede melding door te geven voor de dag _O-

Afbeelding

Afbeelding

De wegenwacht was snel ter plaatse om het probleem te verhelpen.. Mijn hemel, wat een dag. Ik lig nu in mijn uppie op de bank, ver van huis. Ik heb een open haardje aan staan en laat de gedachten gaan van vandaag. Letterlijk een verjaardag om nooit te vergeten :D

Magrathea

Re: Een onvergetelijke verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:00

_O- Gaat lekker! Nou gelukkig viel het mee uiteindelijk... Kun je je hond niet trainen om de sleutels te pakken en de deur open te doen? :=

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:04

Haha arme jij!
Maar alsnog gefeliciteerd!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:11

Misschien je hond het commando 'raam openmaken en sleutels doorheen gooien' leren? :+ Moet je hem wel wakker krijgen natuurlijk

Gefeliciteerd met je verjaardag :D

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:16

Tsja...het is de ouderdom zullen we maar zeggen :D

Gefeliciteerd!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:19

Sorry ik moest hard lachen om je vehaal.
Wel een hele bijzondere vejaardag.

Gefeliciteerd. Morgen hopelijk een betere dag.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:20

Allereerst gefelliciteerd met je verjaardag!
Balen dat het niet bepaald soepel verliep. Dat van de sleutels in het contact en de deur op slot overkomt mij helaas ook weleens (regelmatig eigenlijk;) ). Na één keer de wegenwacht te hebben gebeld en gezien te hebben hoe makkelijk ze mijn auto open kregen, dacht ik: "dat lukt me zelf ook wel". En inderdaad, met bijvoorbeeld een kleerhanger (zo één uit ijzerdraad) die je dan tussen de deur en het zijraam steekt krijg je de auto prima open. Het is soms wel even 'hengelen'. Een idee om uit te proberen en een kledinghanger of zoiets in je tas te stoppen :D ?

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:30

Oooh wat een heerlijk verhaal! _O-
Gelukkig eind goed al goed! Fijne verjaardag en geniet van je welverdiende voetjes-voor-de-openhaard!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:32

Sorry ik moest toch wel heel hard lachen :')
Maar toch gefeliciteerd! Y)(^)

Ik hoop dat mijn verjaardag morgen beter gaat _O-

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:44

:)F Y)(^)
Van harte gefeliciteerd!

Wat een dag zeg... Gelukkig was Jarvis er om je gezelschap te houden.
Heerlijke schrijfstijl heb je trouwens.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:45

Fijne verjaardag dan nog :+

Trouwens, hoe kreeg je die deuren niet open dan? Ze lijken niet op slot? := (och maar ik ben ook een leek)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:47

Hieperdepiep hoeraaaaaaa, karma is een bitch, je grijze koekblik pakt je terug nadat je gister het hebt gehad over een vervanger......
Had ik al verteld dat ik jarvis geniaal vind *\o/* <3

Op naar morgen, de day after is vaak slechter, maar in dit geval kan dat bijna niet Y)(^)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:04

Van harte gefeliciteerd!
Wat naar zeg, maar ik moest wel heel hard lachen :(:)
Aan het begin van je verhaal dacht ik even dat je vergeten was de handrem er af te halen ofzo (echt iets voor mij := )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:09

Geweldig _O-
en ook al die foto's er bij :')

Wat een dag zeg, nou gelukkig gaat het morgen niet weer zo!!
En gefeliciteerd *\o/*

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:37

Ik denk...Jarvis...dat kan er maar 1 zijn ;)
Ik miste je al in de les vanavond bij de Loop.
Iig gefeliciteerd ts! Hopen dat de terugreis voorspoedig verloopt!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 23:42

KittyDylan schreef:
Fijne verjaardag dan nog :+

Trouwens, hoe kreeg je die deuren niet open dan? Ze lijken niet op slot? := (och maar ik ben ook een leek)

Dit is zo'n heerlijk primitief autootje met alle basic snufjes. Dat wil zeggen, niet te veel poespas, dan is er minder wat kapot kan _O- In dit geval is er geen centrale deurvergrendeling. Wat je hier op de foto ziet is al de ''op slot stand''. (Kun je nagaan wat voor een antennes je in de deur hebt zitten als hij van slot is _O-). Je moet dus het knopje omlaag drukken, de deurhendel aantrekken, de deur dicht gooien en dan pas los laten. Jammer genoeg kan ik de schuld niet aan de auto geven, het was echt mijn eigen handeling die dat veroorzaakte _O-

Blij dat ik jullie er ook mee heb kunnen laten lachen :D Als ik er zo op terug kijk kan ik ook alleen maar grijnzen van oor tot oor :D. Echt iets wat mij kan overkomen, en het maakt de dag weer interessanter _O-

Whaha Sas :') Jup, karma is a mean, mean bitch _O- :Y) But what goes around, comes around :Y) Ik krijg karma ooit weer te pakken :Y)

Het raam open maken en sleutel pakken ga ik hem denk ik maar leren. Lijkt me een strak plan :')

Haha, ja, alles is nogal vertraagd door de pech van vandaag _O- Als het goed is ben ik volgende week weer aanwezig op training :))

Bedankt voor de felcitaties Y)(^)
Laatst bijgewerkt door Tigress op 06-02-17 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:44

Maar gelukkig hebben we de beelden nog :') :+

Ohhh wat een dag! Achteraf kan je er hartelijk om lachen, maar jeetje wat een avonturen zo op je verjaardag. Natuurlijk nog van harte gefeliciteerd :D *\o/*

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 23:46

Delphi schreef:
Maar gelukkig hebben we de beelden nog :') :+

Ohhh wat een dag! Achteraf kan je er hartelijk om lachen, maar jeetje wat een avonturen zo op je verjaardag. Natuurlijk nog van harte gefeliciteerd :D *\o/*

Aangezien ik niet van plan ben het weer zo bont te maken, stelde ik mijzelf maar voor om het vast te leggen. Dan heb ik iets om op terug te kijken :+ _O-

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:56

Hihi, wat een avontuur zo :')

Vanwege dat sleutel probleem werd er bij ons thuis al stevig in gehamerd dat we de deur met de sleutel dicht moesten doen. :') bijna letterlijk.

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:06

Leuke schrijfstijl heb je!
Het ging niet op rolletjes zo te lezen maar ach, dan maak je weer een iets mee.

Fijne verjaardag! :)

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:32

Ik ben vandaag ook jarig, maar zo'n pechdag als jij heb ik niet gehad... maar je hebt wel n leuk verhaal om te vertellen.
Gefeliciteerd!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:03

_O- Dat koppie in de vrachtwagen..
Nog gefeliciteerd !!
Het was iig geen saaie verjaardag :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:09

Selina schreef:
Misschien je hond het commando 'raam openmaken en sleutels doorheen gooien' leren? :+ Moet je hem wel wakker krijgen natuurlijk

Gefeliciteerd met je verjaardag :D

Als hij het dan maar niet verwart met het commando 'sleutel in het contact omdraaien en auto starten'. :')

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je nog leuke verjaardagskorting gekregen? ;)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 00:04

Fiero6 schreef:
Ik ben vandaag ook jarig, maar zo'n pechdag als jij heb ik niet gehad... maar je hebt wel n leuk verhaal om te vertellen.
Gefeliciteerd!

Lekker laat := Maar jij ook nog gefeliciteerd! *\o/*

Ja, ernstig he Mondy _O- En nee, saai was 'ie zeker niet te noemen! :')

Geen verjaardagskorting, maar wel een hond die snel weer uit de auto kon. Dat was mij goud waard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:08

Geweldig verhaal. _O- Nu kan de rest van het jaar alleen nog maar meevallen! :D

Een tip: ik zou het gezicht van in elk geval de agent op de foto onzichtbaar maken. Een deel van de agenten werkt ook in burger/undercover en mogen daardoor niet herkenbaar in functie op foto's staan. :)