Ervaringen Charlie Temple

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:50

Ik heb helaas een prisma die CT inderdaad niet levert, maar overweeg om -zodra ik mijn ogen heb laten meten voor de bril met prisma- hier wel een 2e bril te bestellen zonder de prisma.

Het is in mijn geval beter om de prisma bril niet altijd te dragen. Vroeger had ik een bril met 1 normaal glas en 1 glas met de prisma erin. Ondertussen zie ik veraf geen hol meer en voldoet mijn huidige bril niet meer, dus moet ik eigenlijk gewoon sowieso een 'fulltime' bril op sterkte hebben :')

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:50

Anoniem schreef:
Dat laatste zou ik nooit doen. Dan betaal ik er gewoon voor.
Ik heb een bril van pearle kan alleen mijn gegevens niet vinden.


Ik zou het zelf ook niet doen, en aangezien ik in een optiekzaak heb gewerkt weet ik hoe k*t het is als mensen dat doen :=

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:54

Ja ik vind dat best aso. Iemand is toch met je bezig...

CecileDV

Berichten: 305
Geregistreerd: 07-10-08
Woonplaats: Hollands Midden

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:58

Ik ben heel blij met mijn bril van Charlie Temple. Heb wat duurdere glazen genomen ivm met cilinder, maar dan nog kwam ik véél goedkoper uit dan bij een reguliere brillenwinkel. Ik had nog een recente oogmeting van mijn zonnebril en daar stond ook de pupilafstand op.
Was gisteren nog bij een opticien om hem even bij te laten stellen en daar kreeg ik complimenten over hoe een nette bril het is in prima kwaliteit. Ze vonden het overigens helemaal niet erg om hem te stellen terwijl ik hem dus op internet gekocht had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:04

Anoniem schreef:
Ik wil er ook een bril bestellen.
Hebben jullie de gegevens opgevraagd bij de opticien?
Ik weet namelijk mijn sterkte wel maar de rest niet

Edit: de barron en de steven S spreken me aan heeft iemand die toevallig?

Ik heb de barron in champagne en vind hem super lekker dragen. Echt heeeel comfortabel

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:07

Wil je mij een foto sturen????
( via pb wil ik ook wel m'n 06 geven icm evt whatsapp?)

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:44

Afbeelding

Gisteren besteld, vandaag in huis!

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:54

Heeft er al eens iemand een bril besteld met basic glas? Ik heb net braaf 12,50 extra betaald voor de ontspiegeling en coatings enzovoorts maar ben benieuwd of je er echt nadeel van ondervindt zonder ontspiegelde glazen.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:56

Ik heb eerder brillen gehad met glazen die niet ontspiegeld waren en ik vind dat gruwelijk irritant. Al is het alleen maar om hoe raar het staat op foto's :')

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:59

Ik heb een modelletje van een tientje. Prima brilletje voor back up! :)) Ben alleen dermate gewend geraakt aan mijn lenzen dat ik altijd het idee heb dat ik gedronken heb als ik een tijdje met een bril loop.. Maar mijn CT zit prima, heel blij mee! :)

Merk wel verschil tussen mijn 'oude' fancy bril met ontspiegeling ed maar dat is voor mij geen noodzaak. Als ik s avonds tv kan zappen is dat prima. :)

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:02

Emmaa_ schreef:
Ik heb eerder brillen gehad met glazen die niet ontspiegeld waren en ik vind dat gruwelijk irritant. Al is het alleen maar om hoe raar het staat op foto's :')


Maar dat heb ik dus ook vaak met mijn bril die wel ontspiegelde glazen heeft. Maar dan is het die 12,50 wel waard.. Als het anders echt voor ergernis zorgt.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 11:22

Toevallig heb ik daar gister nog opgezocht. Ik heb lenzen, maar natuurlijk ook een bril die ik voor al 's ochtends, 's avonds en op vrije dagen draag. Echter is deze al een paar jaar oud, komen er wat glazen op en is ondertussen mijn sterkte achteruit gegaan. Dus met bijvoorbeeld auto rijden doe ik liever mijn bril niet op, omdat ik daar toch wat minder mee zie. Aangezien ik vooral mijn lenzen draag wil ik niet te veel uit geven voor een bril. Alleen met online bestellen vind ik het zo lastig om te gokken of dat montuur wel bij me past. Bij Charlie Temple is het alleen wel vanaf 25 euro, type montuur e.d. kan allemaal extra kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:51

Is hier iemand die de ceo bril heeft in goud??

BenaLaars
Berichten: 1367
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:13

Hier een dikke tegenvaller!

vriend heeft -8,5 en dan zou je extra dunne glazen krijgen. Werkelijk, een jampot is er niks bij! zijn oude bril is inmiddels zo'n 12 jaar oud en zelfs die glazen (destijds gewoon standaard) zijn veel dunner dan de "extra dunne" glazen van Charlie Temple. De glazen hadden ook zo'n vreemde bolling erin dat je alleen strak rechtdoor kon kijken. De glazen staken 6 mm uit het montuur, echt geen gezicht!

Daarnaast stond 1 poot heel erg scheef (moeten ze gezien hebben bij het versturen)

Maar eerlijk is eerlijk, 0 problemen met retour sturen, dus je kan de gok wel wagen.

Maar was al met al niet te vergelijken met een echt bril van de opticien.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:33

Waarom heb je m dan niet terug gestuurd?
Is gewoon consumenten recht.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:43

Dat hebben ze toch gedaan? Staat in de een na laatste zin. Ik denk dat Charlie Temple vooral geschikt is voor mensen met een super heftige afwijking. Ik heb +1 aan beide ogen (ja I know, bejaardenogen) en ik vind het echt top kwaliteit en glazen voor wat ik ervoor betaald heb. Maar mijn vader zou het niet moeten proberen met z'n slechte ogen, die moet echt een montuur op maat bij de opticien. Daar komt ook weer bij dat ik hem lang niet elke dag draag en dat het draagcomfort voor mij dus niet heel belangrijk is, als ik hem maar een dagje kan dragen zonder hoofdpijn.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:16

Las ik later ook.
Kan gebeuren he.

emr

Berichten: 1482
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:58

Ben ik het niet mee eens, ik heb -10. De glazen zijn gelijkwaardig of zelfs wat dunner dan de dunste glazen van de opticien. Echt geen jampot glazen. De kwaliteit van het montuur is niet super maar wel in verhouding prijs/kwaliteit. Ik zou er zo weer een kopen. Ik heb er 3 en met allen zeer tevreden.

Anoniem

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:17

Welke heb jjj?
Ik twijfel nog wat welke ik wil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:45

Probeer het toch even...

Heeft iemand de bril " ceo". Of het model " rider"?

Dit zijn titanium modellen..

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:48

Ik zou t ook graag eens willen proberen. Alleen hans anders wil mijn sterkte niet doorgeven. :o

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:55

Fair schreef:
Ik zou t ook graag eens willen proberen. Alleen hans anders wil mijn sterkte niet doorgeven. :o


Sta je bij hun in het systeem enzo? Ik kan via de website gewoon mijn gegevens zien.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:18

Een oogtest is gratis, maar wil je een uitdraai mee, dan moet je betalen. := Bij de Pearl moest ik toen €30 daarvoor betalen.
Behalve de sterkte heb je ook de pupilafstand nodig.

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 23:21

Ik heb een computerbril besteld, de barron. Echt een fijne bril, je voelt hem niet zitten

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Ervaringen Charlie Temple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 00:05

Ik heb gewoon een uitdraai van mijn sterkte meegekregen op het factuurtje bij de Hans Anders :j