Malware? of iets anders? Chrome problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Malware? of iets anders? Chrome problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:34

Hallo beste bokkers,

Via IE ga ik jullie om hulp vragen. Sinds kort doet mijn Chrome raar en krijg ik continu pop-ups die mijn gehele scherm vullen met reclame en dat mijn pc een virus zou hebben met de benodigde "ondersteuning van windows".

Mijn eerste gedachte, ik heb ergens malware opgepikt. Mijn pc verschillende scans laten uitvoeren maar daar komt weinig uit.

Windows defender doet nu volledige scan die nog bezig is. De snelle scan gaf geen resultaat.
IObit Malware Fighter gaf met snelle scan ook niks aan, draaid nu nog een aangepaste scan.
AVG antiVirus gaf 1 detectie aan. OSX/adAgent die dus ongewenste reclame geeft. De status is "Hersteld, Verplaatst naar de quarantaire". De samenvatting is dat de bedreiging verwijderd is.

Maar kennelijk is het nog niet opgelost. Want zodra ik Chrome open begint het weer.

Iemand tips?

FriesWytske

Re: Malware? of iets anders? Chrome problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:35

Cookies in Chrome al verwijdert?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:37

de plugins van chrome eens nalopen. staan in de instellingen

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:38

Dat wilde ik proberen, maar zodra ik naar internet opties wil gaan schakeld hij door naar chrome/apps.
Ik kan momenteel dus niet bij de instellingen van chrome omdat hij mij gelijk doorsluist.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:45

En als je Chrome nu eens helemaal verwijdert. En dan weer opnieuw installeert. Helpt dat ook?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:54

Dat ga ik eens doen!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:42

Chrome verwijderd, pc herstart, chrome er weer opgezet. Zelfde probleem :(

Blijft onder andere doorsturen naar Reimage Repair ect. Kan nog steeds niet bij internet opties
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 05-02-17 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:44

Chrome eraf halen malware bytes draaien en daarna Firefox erop, incluis Ghostery

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:55

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:01

Reimage Repair deugt niet en is waarschijnlijk de (mede)veroorzaker. Deze kun je mogelijk de-installeren. Anders is Malwarebytes een goede optie. En in Chrome Kun je eens kijken bij de "extensies" (Rechtsboven op de streepjes klikken en vervolgens naar Instellingen)
AVG Zal het waarschijnlijk niet detecteren en verwijderen omdat het geen virus is. Malwarebytes normaliter wel. Na de scan kun je hem eventeel weer verwijderen of uitschakelen.
Je doet er verstandig aan om alle andere "scan"programma's (behalve avg) te verwijderen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:04

Reimage repair heb ik inderdaad niet verder geklikt. Ben nu malwarebytes trial scan aan het uitvoeren.
Ik ga de link even lezen.

In Chrome kan ik nergens bij, zodra ik klik op de 3 streepjes en op instellingen klik vliegt chrome gelijk door naar google/apps

Edit: Reimage repair staat ook niet bij mijn bestanden als ik software wil verwijderen.
Als ik ook zoek in mijn zoekbalk komt er geen hit.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:11

miss_lizje schreef:
In Chrome kan ik nergens bij, zodra ik klik op de 3 streepjes en op instellingen klik vliegt chrome gelijk door naar google/apps

Klinkt bekend! Waarschijnlijk heb je links langs de 3 streepjes 1 of meerdere, mogelijk blanco, icoontjes staan. Als ik me niet vergis, kun je daar met de rechtermuisknop op klikken en vervolgens kiezen voor "verwijderen uit chrome". Waarschijnlijk zit daar ook de grote boosdoener bij. als er bekende tussen staan, hoef je er niets mee te doen. :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:13

Malwarebytes is klaar en heeft toch nog wat gevonden. PC is nu aan het heropstarten. Daarna zal ik chrome opnieuw proberen te installeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:19

Reimage komt tevoorschijn als je de malwarebytes hebt gedraaid. Staat gemeld in de rapportage.
Heb zelf alleen Defender draaien en bij mijn brouwser staat Ghostery, verder tot verdriet van diverse sites een adblocker en zelfs dan krijg ik nog wel eens wat rare zaken binnen.
Als er inderdaad rommel tevoorschijn komt krijgt Malware bytes een zetje.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:36

Alles is weer opgestart en chrome weer geïnstalleerd. Kan nu gewoon weer bij de settings en daar staat Reimage niet bij de extensies. Denk (en vooral hoop) dat ik nu de gifangel eruit heb!

Enige nadeel is wel dat nu AVG web tuneup wel mijn nieuwe tabblad dus aanpast naar de zoekmachine van AVG. Dat wil ik weer terug naar google, maar moet nog even zoeken waar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:41

miss_lizje schreef:
Alles is weer opgestart en chrome weer geïnstalleerd. Kan nu gewoon weer bij de settings en daar staat Reimage niet bij de extensies. Denk (en vooral hoop) dat ik nu de gifangel eruit heb!

Enige nadeel is wel dat nu AVG web tuneup wel mijn nieuwe tabblad dus aanpast naar de zoekmachine van AVG. Dat wil ik weer terug naar google, maar moet nog even zoeken waar :P

Optie AVGtoolbar niet uitgezet.
Oplossing weer alles eraf of bij voorkeuren dat je Google gebruikt als toolbar.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:50

Hahah ja ben best een leek op dit soort dingen.

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om toch AVG tuneup aan te laten staan en ook google als mijn zoekmachine te houden. Ik kan de extensie niet op 1 ding uitschakelen.

Edit: ben in iedergeval blij dat het nu verholpen lijkt! Bedankt voor jullie hulp! :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:55

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-02-17 22:58, in het totaal 2 keer bewerkt

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:56

Top! Avg tuneup kun je onafhankelijk van de avg virusscanner deinstalleren.