Problemen na Nougat update Android (NIET UPDATEN!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Problemen na Nougat update Android (NIET UPDATEN!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 12:56

M'n telefoon gaf aan dat er een systeem update was dus ik dacht, mooi even update. Na de update kreeg ik een scherm die ik niet kon weg tikken dus telefoon opnieuw opgestart maar ik kan mijn pincode wel invoeren, er gebeurt niks. Kan ook geen noodnummer bellen want als ik daar op tik gebeurt er ook niks. Net KPN gebeld maar hun zeggen dat er meer mensen zijn met het probleem en dat HTC op de hoogte is van het probleem en dat ze eind van de middag of morgen met een bug fix komen. Nu zit ik met een werkeloze telefoon.
Waarschuw vast: Update niet als de update nougat heet!!!

Zie ook deze link: https://androidworld.nl/nieuws/htc-one- ... e-gestopt/

Wie nog meer met dit probleem?

kaj

Re: Problemen na Nougat update Android (NIET UPDATEN!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:49

Ja hier hetzelfde.... Mijn telefoon is compleet onwerkbaar. Ik kan idd ook de pincode niet intoetsen. Kan 'm wel intoetsen maar daarna niet op oke drukken. Als ik mijn scherm dan uitzet en weer aan kom ik toch in de telefoon (telefoonfunctie werkt niet maar wifi wel) echter dan krijg ik constant een foutmelding. Ik kan dan op ok klikken en 1 seconde later weer dezelfde melding. Ik kon dus wel mail en apps ontvangen maar niet antwoorden (te weinig tijd om te typen).

Ik heb maar een nieuwe telefoon gehaald want kan ook niet zonder. Hoop dat er vlug een nieuwe update komt waardoor oude telefoon nog te redden valt. Maar idd vooral niet updaten als je deze update binnenkrijgt op een htc. Hoe het bij andere toestellen is weet ik niet maar htc kan er niet goed mee omgaan blijkbaar....

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 14:42

Lijkt me handig om te vermelden dat het hier om een update voor de HTC M9 gaat ;)
Evt een modje vragen of het nog in de topic titel erbij kan?

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:54

Gaat niet specifiek om een update voor de M9 maar geeft momenteel wel vooral problemen bij de M9.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:57

Nee, gaat wel specifiek over de M9 want ik heb al genoeg telefoons met de Nougat update gezien die zonder problemen werken. HTC staat nou eenmaal bekend als een bedrijf wat slecht met software omgaat, er zijn jaren geleden ook al rechtszaken voor geweest. Hoop voor jullie dat ze het snel oplossen!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 17:22

De problemen zijn momenteel wel met de M9 (alhoewel er ook al genoeg Samsungs met problemen zijn geweest) maar er werd aangegeven dat het een update specifiek voor de M9 was, en dat is niet zo. Hoe dan ook even afwachten wat er gaat gebeuren. Ik ga geen discussies aan over of HTC wel of niet goed is. Ieder z'n voorkeuren. Ik ben al jaren tevreden gebruiker.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 15:56

Ik heb inmiddels m'n telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen. Werd er helemaal gek van.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:24

Ik heb het toestel ook terug naar fabrieksinstellingen gezet. Aangezien ik echter toch al op korte termijn een nieuwe telefoon wilde aanschaffen heb ik dat meteen gedaan en heb ik eerst alle gegevens nog overgezet op mijn nieuwe telefoon (dat werkte gelukkig nog wel).
Zo te zien werkt oude toestel weer prima nu deze terug naar fabrieksinstellingen is gezet maar geloof dat dit niet voor iedereen heeft gewerkt.
Nog nooit zulke problemen gehad met een update.
Hoe dan ook, voor nu gelukkig opgelost maar ik denk de volgende keer wel tien keer na voor ik een update installeer ;)