Ik heb deze week net gehoord dat ik een kamer heb gekregen, volgende maand kan ik er al in. Toch komt er wel heel veel over me heen, zo veel dat ik moet regelen en er gaat veel veranderen. Ik twijfel nu ook steeds of de kamer wel de juiste keuze is, maar het is wel eentje voor een hele mooie prijs en op een goede locatie. Maar ik ben bang dat het toch zal tegenvallen, dat ik me alleen zou voelen, de huisgenootjes niet leuk zijn of dat de kamer niet bevalt..
Aan de andere kant geeft het natuurlijk wel veel vrijheid, en ik kan mijn kamer heel leuk gaan inrichten
Bovendien is alles straks dichterbij (ik zal midden in de stad wonen). In ieder geval gaat er nu zoveel door mijn hoofd, en ik zou het graag willen delen (of ervaringen horen) met anderen. Hoe kijken jullie er naar uit? Hoe ga je ermee om? Uiteraard zijn tips e.d. ook welkom!
). Dat komt wel goed
Ik woon inmiddels al bijna 2 jaar op kamers, maar het gevoel dat je beschrijft ken ik nog wel van die eerste periode. Ik vond het ook ontzettend spannend eerst, was vooral erg bang om alleen te zijn. De eerste paar weken was het echt ontzettend wennen, het was zo'n raar gevoel dat je ineens 'alleen' zit en alles echt zelf moet regelen. Wat mij toen goed geholpen heeft is een lekker vast ritme aanhouden net zoals ik vanuit huis gewend was. Ook heb ik mijn kamer ingericht met allemaal leuke en gezellige spulletjes zodat het echt helemaal mijn eigen fijne 'huisje' was. Eenzame gevoel was toen ook binnen no time verdwenen, nooit spijt van gehad dat ik uit huis ben gegaan. Het is gewoon een hele nieuwe fase in je leven, en je leert er zoveel van. Was eerst bang dat ik gillend terug zou rennen naar mijn ouders, nu wil ik nooit meer terug
Het is zo lekker om op jezelf te zitten! Maak je niet druk, ga gewoon lekker je gangetje en geef het tijd. Dan komt het helemaal goed
) maar ik zou proberen om me niet al te druk te maken erover. Met je huisgenoten loopt het waarschijnlijk snel genoeg los en als je je echt niet op je plek voelt kan je altijd nog je huur opzeggen en terug naar je ouders, of op zoek naar een andere kamer. Zo veel studenten die de eerste jaren van kamer naar kamer hoppen omdat ze toch een beter aanbod krijgen of niet helemaal op hun plek zitten in hun eerste huis.
Vooral als er ook nog een gaskachel in staat.