Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sakura789 schreef:Hypotheekrente is laag, de aftrek bestaat (nog)
Art_ofLiving schreef:Wanneer je weinig risico wilt lopen zal je rendement minder zijn dan dat je kiest voor meer risico. Dit betekent dat het pas zin heeft om echt te gaan beleggen wanneer je grotere geldbedragen belegt. Een inleg van bijv. 1000 euro zal niet erg snel meer worden wanneer je zo'n laag rendement hebt (bij een laag risicoprofiel).
Siamsmeesje schreef:Alles wat hoger is dan de 0.25% rente die ik momenteel op een spaarrekening vang is in mijn ogen nl beter dan diezelfde spaarrekening. Zelfs als anderen dat rendement als laag zouden beschouwen.
Rije schreef:Van nature ben ik iemand die graag op safe speelt en risico’s zoveel mogelijk afbakent/vermijdt. Dus is het dan überhaupt verstandig om te willen beleggen?
tamary schreef:Je wil een extraatje voor je pensioen. 1. eigen huis afbetaald voor je pensioneren, goed onderhouden, zo min mogelijk kosten aan stoken, etc.
enzino schreef:1 - zoek 1 of 2 fondsen uit bij de bank waar je zit die een goede waardering hebben (Morningstar rating) en lage kosten. Het beste is om een index-tracking fonds te nemen omdat je dan geen kosten hebt van actief beheer (onderzoek wijst uit dat fondsmanagers bijna nooit het consistent beter doen dan de index die ze proberen te verslaan).