Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 11:09

Voor een nieuw fotografie-project zoek ik dingen waar mensen als kind altijd bang voor waren. Ik kom alleen niet verder dan een draak onder je bed.

Voor wat voor dingen waren (of zijn, ik oordeel niet) jullie bang? Wat zat er in jullie kast, onder jullie bed, in jullie gordijnen of achter jullie slaapkamerraam?

vanspeijk

Re: Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:11

Ik was als de dood ( :+ ) voor menselijke skeletten en dacht dat die onder mijn bed zaten. Enige wat hielp was stijf onder de dekens blijven, zelfs als het heel warm was :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:12

In de kast zat niets maar onder bed zat wel een ondefinieerbaar monster dat me geheid bij de enkels zou grijpen als ik niet van ver in bed sprong. :o En natuurlijk alle ledematen onder het deken en binnenboort houden. :j (ook met 30° buiten :') )

En als ik een hele enge film gezien heb (waar ik dus niet tegen kan) dan hups ik nog steeds net iets sneller dan normaal is voor een volwassen vrouw het bed in... _O- _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:12

Krokodillen! Een hele school zelfs met krokodillen -O-

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:13

Een zombie compleet met rottende zweren (al beschreef ik het vroeger als vies) o en water waar ik de bodem niet van kon zien was ik bang dat er haaien in zaten (t liefst met rode ogen daar had ik ook wel nachtmerrie's over) en geesten achter de gordijnen of in de kast.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:13

Ik had ook een 1 of ander beest die harig was onder mijn bed. Ik had een hoogslaper, dus ik ging altijd als een gek het trappertje en dan plof op het matras. Dit gaat natuurlijk een paar keer goed...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:15

PrizTwir: Ahw... :(:) :')

Zou het ergens iets instinctief zijn dat veel kinderen toch gelijkaardige angsten hebben? :=
Als mens moesten we toch vooral vrezen van dingen die van "boven ons" kwamen...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:18

Een inbreker die mij mee wilde nemen :+

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:18

Dat als ik voor mn bed stond dat een hand dan mn voet pakte := Maar ik had verder nooit last van dingen onder mn bed, wel van dingen die naast mn bed zouden kunnen staan of achter mn deur :')

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:22

:+ it. op mijn 8ste de film gezien -O-

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:29

Karbonkel, van Ik Mik Loreland :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:29

"De dieven" :+ kwamen er later achter dat t veel weg had van de dieven uit Pippi langkous.
Die leefden achter de kast (1 cm diepte :j). Ik had daar écht erge nachtmerries van. Zo erg dat ik ze nu nog allemaal weet.. Dingen die je in horrorfilms als saw ziet. Dus hoe ik daar bij kwam, geen idee :\ gewapend met een stofzuiger sliep ik wel veel beter, dan kon ik ze opzuigen! Creatieve oplossing van mn ouders.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:30

Onder mijn bed zat een echte bloeddorstige wolf :j

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:31

gerpiegorp schreef:
Dat als ik voor mn bed stond dat een hand dan mn voet pakte :=

Dat overkwam mij in het echt :oo . Dat was mijn broer die grappig was en me bij de enkel greep en mijn naam fluisterde..... 8)7
Heb al gillend een sprong gemaakt die goed was voor een olympisch record.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:45

roodvos, jij hebt net zo'n fijne broer als ik heb :+

ik droomde dat IT onder mijn bed zat. Stiekem een stukje meegekeken met grote broer. Is nooit meer goedgekomen overigens. Denk bij een nachtelijke plas nog geregeld dat ie uit de wc-pot komt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:46

Ik heb nooit last gehad van monsters e.d onder het bed/in de kast.
Ik was altijd bang dat het huis zou afbranden terwijl ik sliep :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:46

Hakim van Sesamstraat. Als ik iets hoorde dacht ik altijd dat hij de trap op kwam..

:')

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:48

benangelique schreef:
roodvos, jij hebt net zo'n fijne broer als ik heb :+

ik droomde dat IT onder mijn bed zat. Stiekem een stukje meegekeken met grote broer. Is nooit meer goedgekomen overigens. Denk bij een nachtelijke plas nog geregeld dat ie uit de wc-pot komt.

precies!! :\

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:49

poppen! al van kleins af aan vondt ik het vresenlijke dingen, en uiteindelijk had ik al mn vriendinnen ook wijs gemaakt dat die dingen vresenlijk zijn :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:50

Niet onder mn bed, maar een slang onder de dekens, bij het voeteneind. Dat je gaat liggen en dan met je voeten de slang raakt brrrr :=

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:50

Ayasha schreef:
In de kast zat niets maar onder bed zat wel een ondefinieerbaar monster dat me geheid bij de enkels zou grijpen als ik niet van ver in bed sprong. :o En natuurlijk alle ledematen onder het deken en binnenboort houden. :j (ook met 30° buiten :') )

En als ik een hele enge film gezien heb (waar ik dus niet tegen kan) dan hups ik nog steeds net iets sneller dan normaal is voor een volwassen vrouw het bed in... _O- _O-

Euuuh, ik ben 38, maar moet nog steeds de deken onder mijn voeten hebben. Blote voeten is naadje! :')
Leap of faith idd, die ik ook wel eens kansloos gemist heb. Blauwe schenen en een schreeuwende moeder kreeg ik er gratis bij.

Ik kijk geen enge film, want dan moet ik mijn nachtlampje aan en de lamp op de overloop...
-O-

(Ik ben best een droeftoeter zo te lezen... >;) )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:53

Na het zien van de film Deep blue sea durfde ik mijn nachtlampje niet meer uit te doen uit angst dat een haai mijn arm af zou bijten. Denk dat ik te jong was voor die film :')

Had verder een hoogslaper met dichte kast eronder dus daar paste geen monsters bij :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:56

LaPluche schreef:
Euuuh, ik ben 38, maar moet nog steeds de deken onder mijn voeten hebben. Blote voeten is naadje! :')
Leap of faith idd, die ik ook wel eens kansloos gemist heb. Blauwe schenen en een schreeuwende moeder kreeg ik er gratis bij.

Ik kijk geen enge film, want dan moet ik mijn nachtlampje aan en de lamp op de overloop...
-O-

(Ik ben best een droeftoeter zo te lezen... >;) )

_O- _O- _O- Sorry, mag er niet om lachen maar k zie het zo voor me.... Net als bij roodvos. _O- _O-
Ik zal hem vast ook wel meer dan eens gemist hebben overigens maar alles was beter dan door het monster bij de benen gegrepen te worden. _O-

Ik ben overigens net zo'n droeftoeter als jij hoor. Ik kijk ook geen enge films meer. :') Dan slaap ik niet. :')

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:57

3 Dingen waar ik jaaaaaaren niet door heb kunnen slapen, iets met hoe overleefde ik de nacht :D

-Karbonkel die mij iedere avond stond aan te gapen naast het bed. (En wij MOESTEN dit kijken op school...)
-Ook van die glazige schimmen die 'gewoon' tegen het plafond zweefde maar als ik er naar keek dichter bij kwamen...
-En onder het bed lag een zwart gedaante met lange vingers en rode ogen die me kon grijpen bij m'n enkels.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:57

Tijgers! Ik was bang voor tijgers in m'n kamer.
Het is over gegaan doordat we op de kleuterschool papier mache maskers moesten maken. Ik vroeg of ik dan misschien een tijger mocht maken, want dan kon ik die in mijn kamer hangen. Als de tijgers dan zouden zien hoe lelijk ze waren, dan schrokken ze zo erg dat ze wel weg gingen. En inderdaad, het hielp. Geen tijgers meer!

Ik was ook heel bang voor geesten achter het muurtje bij de trap. Ik durfde bijna niet naar boven, want dan moest ik langs dat muurtje en daar achter waren geesten. Dat is naar mijn weten mijn hele kindertijd in dat huis ook nooit meer helemaal over gegaan.