Groenten uit eigen moestuin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Groenten uit eigen moestuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 16:50

Hoi bokkers!

Vorig jaar heb ik voor de eerste keer een poging gedaan om mijn eigen moestuintje te maken. Al bij al geen potten gebroken, maar ik merk dat ik nog heel veel moet leren. Daarom wil ik het dit jaar beter aanpakken!

Ondertussen heb ik me al veel meer ingelezen dmv internet en enkele gekochte boeken met info over de verschillende groentesoorten en hoe deze het beste te houden.

Ik had vorig jaar erg veel succes met kerstomaten, paprika, courgette, veldsla en aardbeien. Ook de kruiden kwamen goed van pas! Dit jaar wil ik uitbreiden en mijn tuintje optimaal gebruiken. Ook wil ik graag beginnen met in grond te telen ipv in potten.

Ik heb ruw even mijn moestuintje getekend:
Afbeelding
In deze ruimte heb ik ook een 3m x 1m serre staan voor bv. tomaten die niet tegen regen kunnen.

Ik zit momenteel met een hoop groenten in mijn hoofd, maar ik heb geen idee wat haalbaar is en wat niet.
Paprika, komkommer(tjes), radijs, rode biet, aardappelen, wortelen, uien, veldsla, courgette, tomaten, pompoen (?), aubergine (?), venkel, selder, ...

Hebben jullie tips om het goed in te delen qua grond? Zodat alles toch plaats heeft om te groeien?
Zijn er nog mensen die hun eigen moestuin hebben? Wat hebben jullie erin staan qua groenten, fruit of kruiden? Hebben jullie nog goede tips en tricks?

Urbanus

Re: Groenten uit eigen moestuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:51

Laurievc

Re: Groenten uit eigen moestuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 16:52

Excuses, die had ik niet gezien. Dan tem ik even om deze te sluiten :)