Ik vis net uit mijn portomonnee een gekke 1 euromunt. Ik denk dat de munt uit Frankrijk komt maar als ik ga zoeken op Google kom ik de munt nergens tegen. Zijn er mensen die hier muntenkennis hebben en weten wat voor munt dit is?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maureen95 schreef:Oh wauw dat had ik nog geen eens door
Das lekker heb ik een munt van 20 Frank bij de kassa gehad
BenaLaars schreef:Geen speciale euromunt hoor, gewoon hun oude valuta.. dacht dat 10 frank toendertijd 5 gulden centen waard was... beeeeeetje jammer dus..
ik wilde hem toen wegdoen maar heb hem toch ergens per ongeluk uitgegeven. Dat ding was geloof ik ook 10 cent waard ofzo. Yessy schreef:Ik heb ook weleens een Turkse munt gehad (tenminste ik dacht dat het een Turkse munt was) die best wel op een 2 euro munt leek. Ooit als wisselgeld bij supermarkt gehad en toen ik er later mee wilde betalen (ik had het niet eens door) werd ik raar aangekekenik wilde hem toen wegdoen maar heb hem toch ergens per ongeluk uitgegeven. Dat ding was geloof ik ook 10 cent waard ofzo.
Yesterday schreef:Yessy schreef:Ik heb ook weleens een Turkse munt gehad (tenminste ik dacht dat het een Turkse munt was) die best wel op een 2 euro munt leek. Ooit als wisselgeld bij supermarkt gehad en toen ik er later mee wilde betalen (ik had het niet eens door) werd ik raar aangekekenik wilde hem toen wegdoen maar heb hem toch ergens per ongeluk uitgegeven. Dat ding was geloof ik ook 10 cent waard ofzo.
Deze munt liet vandaag een mevrouw aan mij zien. Die had hem vandaag als wisselgeld terug gekregen bij de supermarkt. Ze vroeg zich af uit welk land die munt kwam en de letters leken arabisch. Waarschijnlijk dezelfde munt dus als jij omschrijft!