Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eventueel heb ik contacten bij verschillende nieuwsorganisaties die ik eens aan de mouw zou kunnen trekken. Emmaa_ schreef:Zo gek is het toch niet? Het lijkt me dat de vergoeding voor het in huis nemen van pleegkinderen vooral bestaat uit geld om deze ook daadwerkelijk voor te verzorgen. Ik geloof in ieder geval niet dat het zo veel is dat je er makkelijk 30.000 euro mee bij elkaar kan sparen. Aan lenen zitten behoorlijk negatieve kanten, alleen al de rente.
Crowdfunding is vrijblijvend en mensen die niet willen doneren doen dat toch lekker niet?
Wendy schreef:Ik snap het niet. Jullie krijgen gewoon een tarief voor huisvesting, als het goed is.
Waar is die fundraiser dan voor nodig?
Je kunt toch ook het geld lenen van de bank? Maak een business plan, net als andere ondernemers.
Meer in het algemeen zie ik steeds meer 'bedel'acties voorbij komen voor zaken die gewoon vergoed worden, maar waar mensen geacht worden om geld in te steken bijvoorbeeld door middel van crowfunding.
Ik vraag me wel eens af wie er echt beter van worden, behalve dan de goedbetaalde PR-mensen die je er blijkbaar voor nodig hebt (zie vorige reactie).

Wendy schreef:Dat verduidelijkt de zaak
Jullie springen in het gat voor ondersteuning 18+
Daar waar de jeugdzorg deze kinderen als een baksteen laat vallen (ze zijn 18 geweest), springen jullie in het gat.
Dit meisje heeft geluk gehad met jullie, de meeste van deze jongeren belanden op straat.
Formeel gezien is dit het probleem van de gemeente trouwens, maar die doen niks, lang leve de Wmo, de onkunde van de gemeente en de mondige ouderen die alle aandacht naar zich toe trekken en daarmee van de andere doelgroepen af leiden waar deze wet ook voor bedoeld is![]()
Want een uurtje huishoudelijke hulp is inderdaad veel belangrijker dan jongeren die op straat belanden vanwege het ontbreken van een fatsoenlijk netwerk nadat de jeugdzorg ophoudt.
Heb je weleens gehoord van fondsenwervers? Er zijn mensen die dit deels voor je kunnen regelen, verhalen zoals je ze nu vertelt maken meteen duidelijk waarom het nodig is wat jullie doen, maar ook dat er geen financiering tegenover staat. Zij kennen het wereldje, weten waar het geld zit.

phormicola schreef:En daarnaast, het boeit niet wat je er van vind. Wat boeit is of mensen willen doneren.
Ik lees even mee want ook ik wil iets starten