Windows Moviemaker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Windows Moviemaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:32

Hoi!

Voor de bruiloft van mijn broer wil ik graag een filmpje met allerlei foto's en filmpjes maken op Windows Moviemaker. Nu stond deze niet standaard op mijn laptop dus ik heb hem net gedownload. Nu kreeg ik een melding dat het de proefversie (trial) is en dat je later eventueel de volledige met een licentiecode kan kopen. (het is toch gratis?)

Hoe lang duurt dit ? De bruiloft is pas in Juli maar ik wil nu graag al beginnen. Kan ik dan nu gewoon beginnen of is hij dan op een gegeven moment verlopen en ben ik dan alles kwijt?

Bedankt alvast!

Amado7

Re: Windows Moviemaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 16:27

Niemand een idee? :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:34

WMM is onderdeel van Windows Essentials en nogsteeds volledig gratis. Alleen geldig voor Windows 7 en 8! Windows 10 ondersteunt het niet meer sinds 10 januari dit jaar.

Een fijn alternatief is Hitfilm 4 Express, ook gratis en heeft veel meer optie's.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 13:23

Ahaa oke, vandaar! :) Ik ga eens naar dat andere programma kijken, dankje!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 21:27

Zijn er nog meer vergelijkbare programma's? Heb hitfilm 4 Express geprobeerd, maar die is bij zowel mijn laptop als pc niet te downloaden. Tenminste, het downloaden lukt wel, maar hij zegt dat hij niet kan openen omdat hij niet aan de minimale voorwaarden voldoet. (Please install the latest driver update etc)

Het hoeft geen ingewikkeld programma te zijn, enkel voor foto's en video's met een muziekje eronder is ook goed.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:28

in windows 10 zit toch ook een windows moviemaker . Ik maak er nog steeds filmpjes mee.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 15:34

Nee, die staat niet op mijn laptop en is ook niet te downloaden!

Bruiloft komt alweer dichterbij en ben nog geen stap verder :+ Heb geprobeerd hitfilm te downloaden, maar hij deed het elke keer niet. Nu zegt hij met opstarten dat ik de goede versie niet kan downloaden, maar hij start wel half op maar snap er de balle niet van :+

Is er nog een simpel alternatief voor windows movie maker?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:09

Een proefversie van sony vegas is misschien een idee, maar dat is natuurlijk ook maar 30 dagen...
Heb vroeger verschillende gratis programma's gebruikt, zal eens kijken of ik er nog een paar terug kan vinden :)

Edit: iets als videopad of pinnacle studio? Het is al weer een flinke tijd geleden dat ik de programma's gebruikte dus weet niet met zekerheid meer te zeggen hoe goed het was :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:29

Die trial versie werkt niet, zodra je de film dan wilt publiceren (naar mp4 omzetten) dan moet je een licentiecode invoeren.
Windows essentials is sinds 10 januari niet meer te downloaden. Movie Maker zou wel in de windows store te verkrijgbaar worden maar vraag me niet wanneer.

Makkelijkste is dus inderdaad een alternatief programma of iemand strikken die nog wel MM op de pc heeft staan.
Ik kwam deze 2 tegen als alternatief, zelf geen ervaring mee:
https://www.ezvid.com/download
http://www.videolan.org/vlmc/

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 20:33

Dankjulliewel! Pinnacle nog wat heb ik al meer langs zien komen. En de rest ga ik ook eens naar kijken inderdaad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:55

Ik heb wel Movie maker voor Windows 10. Maar dit is idd een trial versie waar je voor full version moet aanschaffen. Werkt wel super hoor. Is 2016 versie volgens mij.