na lange tijd op zoek naar werk, hoe pak ik dat aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje

na lange tijd op zoek naar werk, hoe pak ik dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 14:40

Heel graag zou ik weer een baantje hebben, weer wat geld binnenbrengen voor ons gezin.
Ik ben inmiddels al ruim 7 jaar thuis, wij zaten in een medisch traject om een kindje te mogen krijgen toen het bedrijf waar ik werkte failliet ging. Destijds besloten om toch door te gaan met de behandelingen gezien mijn leeftijd en nog wat factoren die meespeelden.
Nu zijn we ruim 7 jaar verder en hebben we twee kindjes, zij zijn veel op school en ik wil me nuttig maken.
Maar hoe pak ik dit nu het beste aan? Welke stappen kan ik zetten of waar kan ik bekend maken dat ik op zoek ben? Het zou gaan om een parttime functie.

Alle tips zijn welkom, ik ben er al weer zo'n tijd uit dat ik vast niet overal aan denk of mogelijkheden over het hoofd zie.
Bedankt!

Goof

Re: na lange tijd op zoek naar werk, hoe pak ik dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:42

Je hebt waarschijnlijk ervaring of een diploma in een bepaalde richting.
In dat geval is het (net als bij ieder ander) en kwestie van leuke en passende vacatures zoeken en solliciteren.

susan20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:48

Omscholen of bijscholen is altijd een optie. In welke branche wil je werken en waar heb je ervaring in?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:49

Je kan eventueel beginnen met vrijwilligerswerk richting de branche waar je zou willen werken. En dan eventueel zoeken naar vacatures. Ook kan je langs een uitzendbureau!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:54

Gewoon zoeken op sites als indeed, jobbird, nationale vacaturebank enz. Misschien even een linked in account maken, wie weet wat oud collega's misschien kunnen doen.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:58

Werk eerst je cv bij, schrijf een aantrekkelijk stukje over jezelf over jouw kwaliteiten.
Maak Linked-In aan en zorg ervoor dat jouw profiel zich onderscheidt van alle anderen.

Bedenk goed voor jezelf wat jij wil, hoeveel uur je wil werken en binnen welke regio je gaat zoeken. Wil je zelf iets ondernemen of werkzaam worden bij een bedrijf? Allemaal dingen om over na te denken!

En zoals de rest al zegt: kijk op sites waar vacatures openstaan!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:09

CV opstellen, eerlijk zijn over het "gat" van 7 jaar. (fulltime huisvrouw/ moeder :) )
Eventueel naar een uitzendbureau gaan, zij hebben ook testen, die je kunt maken, om te kijken wat bij je past bijvoorbeeld.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:22

Lekker solliciteren!
De arbeidsmarkt trekt weer wat aan, plus je hebt een zeer gegronde reden om er 7 jaar "uit te zijn geweest". Jouw reden van solliciteren klinkt ook alsof je lekker gemotiveerd bent, fris en verantwoordelijk!:)

Edit: Ik ben altijd fan van de Indeed app, daar kun je ook je CV op zetten.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:26

Ik zou beginnen met me laten inschrijven bij het uitzendbureau. Kun je in ieder geval met een tijdelijke baan weer ervaring op doen.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:49

Inderdaad lekker solliciteren. Als je dat eng of moeilijk vind of je wilt gewoon een steuntje in de rug kun je altijd aankloppen bij de gemeente. Op grond van de Participatiewet heeft iedereen recht op ondersteuning bij arbeidsinschakeling.

Bij onze gemeente bestaat er een inloopmoment op maandagochtend. Iedereen kan zich daar melden om vacatures te bekijken, in gesprek te gaan met jobcoaches of bijvoorbeeld je cv/motivatiebrief laten lezen. Wellicht bestaat dat ook op zo'n manier in jouw gemeente.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:53

Bedankt voor de reacties alvast!

Ik was voor die tijd werkzaam in de P&O en administratie, salarisadministratie.
Ik hoef niet in deze branche te werken, het mag ook iets anders zijn, maar wel deeltijd en een beetje in de buurt ivm de kinderen en het hebben van slechts 1 auto.
Mijn man werkt fulltime, financieel redden we het, maar ik wil gewoon graag iets om handen hebben en mijn steentje bijdragen nu daar de ruimte voor is gekomen.

In de tussenliggende jaren ben ik wel ook vrijwillig werkzaam geweest, onder andere op school (administratie en overblijfouder) en ben ik oppasmoeder geweest voor een kindje (3 jaar lang)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:57

Wat zou je zelf graag willen doen, welke richting? Heb je diploma's?
Ga eens rondkijken op eerder genoemde sites zoals indeed, nationale vacature bank... Wat lijkt je daarvan leuk qua vacatures.

Zorg voor een kekke cv en een leuke motivatie en schrijf wat leuke functies aan.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 21:48

roxiie schreef:
Wat zou je zelf graag willen doen, welke richting? Heb je diploma's?
Ga eens rondkijken op eerder genoemde sites zoals indeed, nationale vacature bank... Wat lijkt je daarvan leuk qua vacatures.

Zorg voor een kekke cv en een leuke motivatie en schrijf wat leuke functies aan.

Ga ik doen.
Ik zou prima passen in een kantoorbaan, wederom iets administratiefs, maar het mag ook gerust wat anders zijn. Horeca past me minder goed, maar veder sta ik overal wel open voor.

Ik heb diploma's loonadminstratie, heb psychologie gestudeerd maar niet voltooid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:50

Het zijn krappe tijden, zeker als je er zo lang uit bent geweest. Ik zou even bij een uitzendbureau langs wippen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:01

dieseltje schreef:
Bedankt voor de reacties alvast!

Ik was voor die tijd werkzaam in de P&O en administratie, salarisadministratie.
Ik hoef niet in deze branche te werken, het mag ook iets anders zijn, maar wel deeltijd en een beetje in de buurt ivm de kinderen en het hebben van slechts 1 auto.
Mijn man werkt fulltime, financieel redden we het, maar ik wil gewoon graag iets om handen hebben en mijn steentje bijdragen nu daar de ruimte voor is gekomen.

In de tussenliggende jaren ben ik wel ook vrijwillig werkzaam geweest, onder andere op school (administratie en overblijfouder) en ben ik oppasmoeder geweest voor een kindje (3 jaar lang)

Salarisadministratie via Payroll is veel vraag naar. Echter zou je wel een opfriscursus moeten doen.
P&O is steeds minder vraag naar op mbo-niveau, er zijn teveel P&O-ers op HBO. Daarbij wordt er steeds meer via selfservice en/of via managers geregeld.