Ervaringen met huren bij stichting Alvast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loeloemoekie

Ervaringen met huren bij stichting Alvast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 13:32

Hallo Bokkers!

Mijn vriend is op zoek naar een studio in Tilburg, en heeft een aanbod gekregen vanuit Alvast ( http://alvast.nl/).
Dit is een (voor ons eerder) onbekend bedrijf dat leegstand verhuurt (anti-kraak en tijdelijk verhuur).

Nu klinkt het allemaal redelijk aantrekkelijk maar er is verder niet veel op internet te vinden over ervaringen met deze stichting.
Dus ik ik vroeg me af of iemand hier op Bokt ooit gehuurd heeft of huurt bij stichting Alvast, of hier ervaringen mee heeft?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

annelieke92

Re: Ervaringen met huren bij stichting Alvast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:56

Ik heb hier een aantal jaren terug een tijdje gehuurd. Zolang er niets mis is gaat het prima.
In het gebouw waar ik zat was een keer stroom uitval geweest en dan is het wel erg moeilijk om alles weer goed te krijgen. Heb toen 2 weken zonder warm water gezeten. Ik huurde het ivm stage en sliep er vaak maar 2x per week dus dan was het te over zien maar was anders geen pretje geweest.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 14:07

Bedankt voor je reactie Annelieke92!

In wat voor gebouw huurde jij? En hoe vond je de service vanuit Alvast? Waren er addertjes onder het gras ?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:39

Pff even nadenken hoor is al weer bijna 5 jaar geleden. Ik zat in een voormalige gesloten jeugdinrichting. Dus eigenlijk in een cel ;). Was een redelijk groot gebouw waar we met 8 mensen samen zaten. Ik zat met nog een ander meisje in een vleugel.
Er waren geen addertjes waar ik last van heb gehad.
De service zelf was opzich prima, heb niet veel contact met ze gehad.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:42

Wij huren nu twee maanden bij alvast, alles is prima geregeld. Maar je moet niet te veel verwachten, het is en blijft anti-kraak. Er zijn geen addertjes onder het gras. Had de locatie ook gezien in Tilburg ziet er best goed uit.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 14:59

bedankt voor de reacties!
Ik vraag naar eventuele addertjes omdat mijn vriend is gezegd dat als hij binnenkort komt kijken en hij het wil hebben tijdens die bezichtiging het contract moet tekenen. Geen bedenktijd dus. Hoe is jullie ervaring hiermee?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:30

Ja dat is altijd bij alvast, opzeg termijn is wederzijds 1 maand en je moet er per direct in.
Heeft ook voordelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:40

Een korte wederzijdse opzegtermijn en direct intrekken is redelijk normaal bij antikraak, ze willen leegstand voorkomen en dus zo snel mogelijk iemand vinden voor het pand. Zij moeten max 1 maand van tevoren aangeven dat je eruit moet en volgens mij is er bij Alvast geen regeling om (sneller) in aanmerking te komen voor een andere woning. Dat is wel iets om rekening mee te houden bij antikraak in het algemeen, er zitten voordelen aan maar een groot nadeel is dat je in principe met al je spullen op straat kan staan zonder alternatief. Als je opzegtermijn van een maand wel in gaat en je wilt bv over naar een particuliere huurwoning is dat vaak lastiger te regelen.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:11

Bedankt voor de reacties!
Wat betreft dat op straat staan 'in eens', dat is niet zo'n probleem, mijn vriend kan als het moet gewoon weer thuis wonen, en de reistijd is dan ook te doen.

Het ging ons meer over Alvast zelf, wat voor stichting het is en hoe ze met de huurders om gaan :)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:19

Ik woon al 2 jaar via Alvast. Heb er helemaal geen negatieve ervaringen mee. Wordt allemaal goed geregeld bij ons. Zodra er iets kapot is komt er snel op hun kosten een monteur.
Het zal ook wel aan de regio liggen misschien, ze hebben 4 verschillende regio's dacht ik.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:53

Dankje LienePien95!

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met de regio Tilburg, maar dit is de eerste keer dat hij iets gaat huren bij zo'n stichting dus we wilde gewoon wat research doen.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:00

loeloemoekie schreef:
Dankje LienePien95!

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met de regio Tilburg, maar dit is de eerste keer dat hij iets gaat huren bij zo'n stichting dus we wilde gewoon wat research doen.

Nee er is ook niks mis mee hoor! Wij wonen echter in het gebouw waar ook een 'kantoor' van alvast zit. Op deze manier is het natuurlijk wel een stuk makkelijker om dingen te regelen als er iets stuk is. In andere gebouwen zal je al snel voornamelijk contact hebben via de mail.

Wij hebben toen het contract trouwens ook gelijk getekend. Het is namelijk ook zo dat je maar een maand opzeg termijn hebt, dus als je het 10x niks vindt ben je binnen 30 dagen weer weg. Vaak bij normale huurcontracten zit je er toch al snel een jaar aan vast.

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 13:22

Oh dat is natuurlijk heel handig!
We gaan binnenkort kijken, dus ik ben benieuwd!