Wie werkt er bij de Lidl!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liesen

Wie werkt er bij de Lidl!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 11:39

Hallo allemaal!

Ik zit te denken om een carrière swich te maken en dacht er aan om bij de Lidl te gaan solliciteren. Het lijkt mij een leuk en eerlijk bedrijf.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen bij de Lidl, wat jullie functie is en wat jullie verdienen natuurlijk!

Anoniem

Re: Wie werkt er bij de Lidl!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:00

Lijkt me hetzelfde als werken bij de AH/Jumbo/Hoogvliet/Poiesz/Coop/Plus etc.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:02

Ik heb er een tijdje gewerkt, en mijn vriend werkt er nog steeds :)

Qua salaris zitten ze beter dan de AH heb ik begrepen ( Hier kwam mijn vriend vandaan namelijk )
En ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad.

Wat voor werk doe je nu?
Het was voor mij persoonlijk geen werk wat ik de rest van mijn leven wilde doen.
Voor mij was het een bijbaantje.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 14:27

Nee snap dat het geen werk is wat je voor je leven wilt doen. Voor mij wordt het dan ook een tussenstap naar ander werk voor 3 maanden ofzo.

Ik heb nu een schoonheidssalon. Maar ben geestelijk uitgeput om er constant mee bezig te zijn en er maar 500 euro voor mijzelf er uit te halen.

De salon draait goed en ik heb veel klanten. Maar verkopen zit er bij mij niet in en ik heb daar geen passie voor. Als je veel geld er uit wilt halen zul je wel moeten "aansmeren" en dat wil ik niet.

Ik ben toe aan simpel werk waar ik niet steeds vooruit hoef te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:33

Proberen kan altijd. Houd er wel rekening mee dat de kans van slagen vrij klein is. Zeker voor zo'n beperkt aantal maanden. Dan is het misschien handiger om naar een uitzendbureau te stappen en te kijken voor productiewerk of callcenter werk.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 15:49

Anoniem schreef:
Proberen kan altijd. Houd er wel rekening mee dat de kans van slagen vrij klein is. Zeker voor zo'n beperkt aantal maanden. Dan is het misschien handiger om naar een uitzendbureau te stappen en te kijken voor productiewerk of callcenter werk.

Ja misschien wel, maar ik wil de Lidl wel een kans geven voor langer hoor. Misschien vind jk het wel heel leuk!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:07

Onze zoon heeft er gewerkt. Wat hij erg leuk vond was dat het afwisselend is, je doet van alles wat. Verder worden er trainingen aangeboden (brood - groente etc) En opleiding tot filiaalmanager of assistent zijn ook te volgen.
Helaas moest hij er wel na drie jaar weg, omdat het contract niet meer verlengd mocht worden. Lidl neemt geen mensen meer aan voor onbepaalde tijd. (misschien is dat ondertussen ook alweer veranderd)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:19

Ik werk ook bij de Lidl op dit moment.
Hiervoor bij de Albert heijn en jumbo gewerkt en het is een wereld van verschil. Als ik de keuze had ging ik terug naar de jumbo. Maar dat is natuurlijk net waar je je thuis voelt!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:37

Mijn zus werkt er, ze vindt het loon en de mensen prettig, heb het idee dat er meer gelet wordt op mentaliteit en sociaal vermogen dan bij jumbo etc.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 21:56

Ik werk nu al 5 jaar bij de lidl, dus als je vragen hebt mag je ze stellen. Ik heb hiervoor ook bij andere supermarkten gewerkt en het is toch wel anders.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:56

Ik werk ook bij de Lidl! Nu 30 uur per week sinds een half jaar, bevalt me super goed! Het is voor mij wel tijdelijk als tussenjaar want volgend jaar wil ik weer naar de uni. Ze behandelen het personeel goed en het werk is erg afwisselend. Het ene moment draai je kassa, dan ben je weer bezig in de winkel en je kan ook opgeleid worden om het brood te bakken. Het ligt erg aan je eigen inzet wat je allemaal mag doen. De werktijden vind ik prettig, 6 uur beginnen is vroeg maar zo maak je wel snel wel uren op een dag. Leuke, gezellige collega's die allemaal hard werken (ligt wel aan het filiaal) en de sfeer is goed. Ik heb op meerdere plekken gewerkt en dit bevalt mij tot nu toe erg goed, het loon ligt ook boven het minimum dus natuurlijk ook fijn. Ik zou het geen jaren willen doen, maar ik heb me daar ook niet op ingesteld. Ik raad het je zeker aan!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 13:47

:wave:
Ik werk al bijna 4 jaar bij Lidl. Het begon als bijbaantje, ik heb een tijdje fulltime gewerkt en nu is het weer mijn bijbaantje. Binnenkort ben ik klaar met mijn opleiding en ga ik wat anders doen.
Ik ga het wel missen, het is er gezellig, de werkzaamheden zijn afwisselend en het betaalt goed. :j
Ik heb eerder bij een andere supermarkt gewerkt, dat betaalde minder en je deed de hele dag hetzelfde...

Ik heb wel veel mensen zien komen en gaan bij ons filiaal, maar er is zeker wel een 'harde kern' en die zijn heel hecht met elkaar, maar ze doen ook altijd hun best nieuwe medewerkers zich thuis te laten voelen. :)
Ik ben wel eens uitgeleend aan andere filialen in de buurt en voor zover je een beeld kunt vormen na een paar dagen werken is het bij de andere filialen hetzelfde. :j

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:56

Ik werk bij Lidl! En wellicht blijft dat nog een tijd zo. :D

Heb pas mijn vaste aanstelling gekregen. Toevallig gaan ze net dit jaar om naar kwaliteit behoud ipv contract flexibiliteit.

Maar ik zit hier voorlopig wel goed. Wil als ik mijn diploma heb wel solliciteren op andere functies. Daar is ook genoeg ruimte voor. Er is genoeg te leren, ik doe nu onder andere de brood afdeling, wat stiekem toch wel het leukste is. Werkdruk ligt wel hoog, dus dat is wel iets waar je tegen moet kunnen.

En wat ik heel fijn vind is dat ze ook kijken naar of het personeel klikt in het team. Hierdoor hebben wij een hele gezellige en productieve groep.