twijfels of co ouderschap wel werkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:52

Zo jong is dat nog erg moeilijk om zelf te weten waarom ze bedplassen laat staan het te kunnen uitleggen. Mijn zoontje komt van China en is nu zeven maar toen hij nog ongeveer de leeftijd van 5 had waren we eens aan het praten over terug naar China gaan. Hun verhaal is iets dat moet meegroeien dus probeer je dat toch telkens wat te betrekken. Ik zei hem dus dat de kans klein was dat we daar zijn Chinese ouders konden vinden maar als hij dat ooit wou dat we dat wel zouden proberen.
Toen werd het stil en hoorde ik een luide snik en hij zei "en mij dan daar laten?". Ik natuurlijk onmiddellijk gezegd dat dat zeker nooit zou gebeuren maar hij heeft toen een week terug in bed geplast en kon zelf zeker niet zeggen hoe dat kwam (ik wel uiteraard ;) )

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:55

Oh Balte, wat een hartbrekend verhaal. Arm ventje...

Balte

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:58

Hij doet het goed hoor. Onlangs hadden we een gesprekje over erfelijkheid (in kindertaal). Hij heeft een heel atletisch lichaam dus ik zei dat dat waarschijnlijk van zijn Chinese ouders komt. Hij drukt zijn hoofd in zijn kussen en lijkt diep na te denken. Ik vraag, wat denk je nu. Hij zegt: "ik denk aan blote borsten" :D :D

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 11:40

oh balte, ja precies... ze kan die link zelf echt niet leggen, ik moet zeggen het gaat nu de twee nachten dat ze bij mij is goed, arme meid heeft wel waterpokken maar dat kennen we allemaal.

ik heb met haar juf gesproken, ze is nooit écht te laat op school gekomen, ook niet consequent te laat, en zij merkt geen verandering op school, wanneer ze bij haar vader of bij is.

GGZ is overgenomen door syneda en deze hebben geen team wat ook op het kind let, zoals bij de GGZ het kinnik team ofzo.

Ik ga straks naar de huisarts, kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hoewel ik het spannend vind, omdat het nu dus niet zo kan gaan dat het zgn. vanuit eigen initiatief van Syneda komt, maar van mijn initiatief en ik het dus toch met hem moet gaan bespreken, sta ik er wel echt achter.

@Balte haha dat klinkt als een gezonde jongeman dan haha ;)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:54

Maar je kan in je achterhoofd houden dat bv 2 dagen ipv 5 voor je ex ook rustiger is. Hij moet ongetwijfeld ook wel op z'n tenen lopen als ze er is. Want 2 dagen alles mogen en verwend worden en 5 dagen wat strakker is een betere balans. Hoeft hij zich minder aan te passen. En is de kans dat hij het niet trekt en ontspoort kleiner. Nou klinkt ontspoort heftiger dan ik bedoel maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:22

Fijn dat de juf in ieder geval niets merkt TS. Dat zou voor mij vast een klein beetje rust geven. Vaak merken ze op school ook al iets van dit soort situaties en dan zijn de juffen juist een fijne graadmeter.

Heb je ooit al eens voorzichtig met haar vader gesproken over de zaken die je bezig houden? en dan niet-verwijtend, maar vanuit een vraag: "Waarom slaapt ze bij jou in bed en niet in een Eigen bedje?" (bijvoorbeeld). Staat hij open voor extra (externe?) ondersteuning denk je?

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 12:39

wat een dag gisteren, huisarts, instantie bellen, naar een andere organisatie gestuurd, naar de gemeente gestuurd, weer naar een andere gestuurd , die wil weer hebben dat je bent doorverwezen door de huisarts.

maar als het goed is is het straks geregeld.
en heb het voorzichtig aan mijn ex gevraagd hoe hij erover dacht, en ook meteen het programma van die organisatie uitgelegd (Jeugdhulp, kinderen kiezen niet)

en hallelujah, hij is voor. hij ziet in dat ons dochtertje wel heel gevoelig is voor stemmingen en dat kan hij niet af met alleen maskeren, en doen alsof het goed gaat.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:01

Petje af voor jou, maar ook petje af voor je ex. Want ondanks alles, durft hij toch in te zien dat er hulp nodig is.

Mijn complimenten

Anoniem

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:12

Fijn dat je ex inziet dat hulp wel handig is. Sterkte alvast met het hele proces, dat zal wel pittig zijn.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:56

moonprayer schreef:
en hallelujah, hij is voor. hij ziet in dat ons dochtertje wel heel gevoelig is voor stemmingen en dat kan hij niet af met alleen maskeren, en doen alsof het goed gaat.

Kijk, dat is een mooie stap :) Veel success!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:26

hele goeie eerste stappen Moonprayer

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:41

Wat een ontzettend lastige situatie zit je in zeg. Wat super dat je iets in gang gezet hebt. Ik zou er zelf ook niet echt gerust op zijn.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:43

Wat fijn dat hij zo positief reageert! Dat is de eerste stap. Kan me voorstellen dat er een last van je schouders in gevallen.

Misschien is hij diep van binnen ook wel blij dat jij deze stap hebt gezet. Nu kan hij het beamen dat is (althans dat lijkt mij) makkelijker dan zelf te zeggen dat hij bijv de zorg 5 dagen lang wel zwaar vindt.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 09:22

ja precies.
Ik was ook wel verbaasd, maar ik wist dat hij ófwel zo, of heel boos kon reageren, is ook een kwestie van hoe je het voorlegt.

maar nu heb ik nog weer niks gehoord. vandaag weer bellen dus.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:31

Even een schop in dit topic. Ik lees overal dat een kind een vader nodig heeft. Maar serieus, (even los van hoe hij wellicht met haar omgaat) wat heb je een aan vader met een alcohol verslaving, depressiegeschiedenis en die er waarschijnlijk (tenminste, dit is mijn interpretatie) voor zorgt dat het kind belemmert wordt in haar ontwikkeling (denk aan het bedplassen, de grote mensen zorgen die ze moet dragen en het tevreden houden van zowel papa als mama). Dat is heel hard werken voor een kind en dat werkt volgens mij echt belemmerend.
Ik snap absoluut dat vaders en moeders evenveel recht hebben om hun kind te zien.
Echter heeft een kind niet perse een vader nodig (of moeder). Zolang 1 ouder ervoor zorgt dat kind alles krijgt wat het nodig heeft (niet alleen in fysieke spullen maar ook in mentale ontwikkeling) dan is er echt geen gescheiden ouderstel nodig om een kind een goede jeugd te geven. Dit kan zelfs enorm averechts werken.
Wat heeft een kind eraan om altijd op de tenen te moeten lopen?

Ik ken vrij veel mensen die zijn opgegroeid met 1 ouder, en daar gaat het echt prima mee. Geen trauma's, geen diepe wonden uit het verleden, geen aangeleerde karaktereigenschappen die duiden op problemen uit het verleden etc.

Als het niet anders kan is 1 ouder die zijn/haar uiterste best doet, meer dan voldoende voor een opgroeiend kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:53

Ik maak een kind mee waarvan de moeders heeft besloten dat de vader buiten beeld blijft. Reden benoem ik niet want dat doet er voor nu niet toe.
Bij dit kind zie ik ook dat hoe goed de moeder haar best ook doet, het kind met vragen zit en onzeker is. Wie ben ik? ik heb deze eigenschappen, komen die van mijn papa?
Waarom mag ik geen contact met papa? en dit kind is niet de enige. Mijn eigen neefje zit in een pleeg gezin en vader wordt wat op afstand gehouden, ook bij dit jochie zie ik deze vragen.
Hoe je het went of keert kinderen snappen niet waarom ze hun papa niet meer kunnen zien, kinderen zijn loyaal.
Die papa is een onderdeel van hun genen, er is een bloedband en er zijn nu eenmaal aspecten die erfelijk zijn waar het kind vroeg of laat mee geconfronteerd wordt.
Dat is naar mijn inziens dat een kind een vader nodig heeft maar hoe dat er uit ziet daar zijn verschillende mogelijkheden in.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:59

Ja, oké, maar daar is geen co-ouderschap voor nodig. Een weekend in de twee weken kan ook. In die tijd kunnen samen gezellige dingen ondernomen worden. Maar dan weet het kind dat het niet compleet van de onstabiele ouder afhankelijk is voor de dagelijkse verzorging. Want dat kan een flinke last voor een kind zijn.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 17:01

RoyceMack schreef:
Even een schop in dit topic. Ik lees overal dat een kind een vader nodig heeft. Maar serieus, (even los van hoe hij wellicht met haar omgaat) wat heb je een aan vader met een alcohol verslaving, depressiegeschiedenis en die er waarschijnlijk (tenminste, dit is mijn interpretatie) voor zorgt dat het kind belemmert wordt in haar ontwikkeling ([bold]denk aan het bedplassen[/bold], de grote mensen zorgen die ze moet dragen en het tevreden houden van zowel papa als mama). Dat is heel hard werken voor een kind en dat werkt volgens mij echt belemmerend.
Ik snap absoluut dat vaders en moeders evenveel recht hebben om hun kind te zien.
Echter heeft een kind niet perse een vader nodig (of moeder). Zolang 1 ouder ervoor zorgt dat kind alles krijgt wat het nodig heeft (niet alleen in fysieke spullen maar ook in mentale ontwikkeling) dan is er echt geen gescheiden ouderstel nodig om een kind een goede jeugd te geven. Dit kan zelfs enorm averechts werken.
Wat heeft een kind eraan om altijd op de tenen te moeten lopen?

Ik ken vrij veel mensen die zijn opgegroeid met 1 ouder, en daar gaat het echt prima mee. Geen trauma's, geen diepe wonden uit het verleden, geen aangeleerde karaktereigenschappen die duiden op problemen uit het verleden etc.

Als het niet anders kan is 1 ouder die zijn/haar uiterste best doet, meer dan voldoende voor een opgroeiend kind.


Ik ben het niet met je eens en OsMo verwoordt al heel goed zoals ik het ook voel.

Voorts val ik nog even over jouw voorlopige conclusie dat het bedplassen door (het gedrag van) de vader wordt veroorzaakt. Hoewel dit uiteraard best een optie is, is dit nog helemaal niet vastgelegd dat vader daar inderdaad debet aan is. Er zijn zoveel redene waarom een kind "ineens" weer even wat minder zindelijk is. Weer naar school na een aantal weken vrij, spannende dingen gebeurd (bijvoorbeeld drukte rondom de feestdagen, een onbedoelde en onbewuste opmerking van 1 van de ouders over de ander, die wellicht niet eens zo bedoeld is).

Ik heb juist zoveel respect voor TS, dat ze ondanks de situatie waar zij inzit, toch probeert de vader zoveel mogelijk te blijven betrekken. Ipv de vader buitenspel te zetten, probeert ze een situatie te scheppen die werkbaar en acceptabel zijn voor zowel de dochter, als de moeder als de vader.

Edit met nog een toevoeging: dat de situatie zoals die nu is (co-ouder) wellicht gaat veranderen door de hulp die er gaat komen, is uiteraard heel wel mogelijk. Maar door het op deze manier te spelen, is TS niet die boze moeder die de vader buitenspel zet, maar heeft de vader in de eerste instantie ook de keuze om vanuit goed overleg en vanuit mogelijkheden een stap terug te doen. Indien "gedwongen door", ga je alleen maar een hoop leed krijgen. Zeker ook, omdat de vader al niet de meest makkelijke persoon lijkt te zien (noch voor hemzelf, noch voor zijn omgeving)

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:02

Ik benoem alleen dat niet alle kinderen een vader nodig hebben.
Dat roept iedereen hier direct, omdat iedereen de conclusie trekt dat het niet goed is voor een kind om alleen met moeder op te groeien. Echter moet je soms als moeder de keuze voor je kind maken om te zorgen voor veiligheid en behoeden van psychiaters, trauma's en nare herinneringen op jonge leeftijd.
Ik vind het ver gaan dat, omdat dus vader zijn kind wil blijven zien, maar er niet dusdanig voor kan zorgen omdat hij met zijn eigen issues zit.. Dat zijn kind dan maar naar een psycholoog moet om zichzelf te kunnen uiten. Ik vind dat echt ver gaan. Natuurlijk moet ze zich kunnen uiten, maar dat hoort ze in een veilige omgeving te doen. Blijkbaar is het dan niet veilig tussen twee ouders heen en weer die je beide tevreden wilt houden en waar je nooit een 'stabiel' huis hebt waar je echt THUIS bent. Niet waar je gaat logeren om de 5 dagen. Sorry ik vind dat geheen en weer met jonge kinderen echt helemaal niks. Zo komen ze nooit ergens echt 'thuis'. Ik heb daar vroeger (en nogsteeds) wel altijd veel waarde aan gehecht.
Nogmaals, ik vind het te ver gaan om deze co-ouderschap te blijven volhouden, waardoor het kind dan wellicht naar psych moet om zich te uiten.. dan gaat er iets niet goed in het ouderschap(dat mag duidelijk zijn). Maar deze manier moet je niet willen volhouden. Zorg voor een vast en stabiel thuis voor je kind. Ik zou denk ik proberen te regelen dat vader altijd langs mag komen en haar mee mag nemen op uitjes of weet ik veel, maar dat het bij haar thuis gebeurt. dus waar het kind woont (bij de moeder in dit geval). Dan slaapt ze gewoon lekker veilig in haar eigen bedje, heeft ze haar eigen knutselspullen en kleren en knuffels. dat is dan haar thuis. Maar ze kan toch leuke dingen doen met haar vader en hij heeft niet de volledige verantwoordelijkheid en zorg over haar en kan ook niet zijn zorgen op haar bordje leggen oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:13

RoyceMack schreef:
Even een schop in dit topic. Ik lees overal dat een kind een vader nodig heeft. Maar serieus, (even los van hoe hij wellicht met haar omgaat) wat heb je een aan vader met een alcohol verslaving, depressiegeschiedenis en die er waarschijnlijk (tenminste, dit is mijn interpretatie) voor zorgt dat het kind belemmert wordt in haar ontwikkeling (denk aan het bedplassen, de grote mensen zorgen die ze moet dragen en het tevreden houden van zowel papa als mama). Dat is heel hard werken voor een kind en dat werkt volgens mij echt belemmerend.
Ik snap absoluut dat vaders en moeders evenveel recht hebben om hun kind te zien.
Echter heeft een kind niet perse een vader nodig (of moeder). Zolang 1 ouder ervoor zorgt dat kind alles krijgt wat het nodig heeft (niet alleen in fysieke spullen maar ook in mentale ontwikkeling) dan is er echt geen gescheiden ouderstel nodig om een kind een goede jeugd te geven. Dit kan zelfs enorm averechts werken.
Wat heeft een kind eraan om altijd op de tenen te moeten lopen?

Ik ken vrij veel mensen die zijn opgegroeid met 1 ouder, en daar gaat het echt prima mee. Geen trauma's, geen diepe wonden uit het verleden, geen aangeleerde karaktereigenschappen die duiden op problemen uit het verleden etc.

Als het niet anders kan is 1 ouder die zijn/haar uiterste best doet, meer dan voldoende voor een opgroeiend kind.


Eerder in dit topic schreef ik dat wij een alcoholistische borderline-nicht in de familie hebben. Dat is voor haar kinderen lang niet altijd leuk geweest. En toen ze ouder werden en in de puberteit kwamen, hadden ze ook niet zoveel zin meer om te gaan. Ze staan nu op eigen benen en gaan af en toe bij hun moeder langs. En ik weet zeker dat ze, ondanks de moeilijkheden, blij zijn dat ze contact met hun moeder hebben kunnen behouden tijdens hun jeugd.

Je moet niet vergeten: iemand kan alcoholist zijn en borderline hebben, maar een mens is altijd meer dan alleen z'n ziektes. Mijn nicht had bijvoorbeeld ook een hele warme kant, kon altijd ontzettend leuke dingen doen met de kinderen, ze hield zielsveel van ze, ze was enorm zorgzaam en deed er alles aan om te zorgen dat de kinderen zo min mogelijk last hebben van haar problemen. En hoewel dat laatste niet altijd is gelukt, bleef er onder aan de streep meer dan genoeg over dat het contact tussen haar en de kinderen waardevol maakte.

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:37

safina schreef:
RoyceMack schreef:
Even een schop in dit topic. Ik lees overal dat een kind een vader nodig heeft. Maar serieus, (even los van hoe hij wellicht met haar omgaat) wat heb je een aan vader met een alcohol verslaving, depressiegeschiedenis en die er waarschijnlijk (tenminste, dit is mijn interpretatie) voor zorgt dat het kind belemmert wordt in haar ontwikkeling (denk aan het bedplassen, de grote mensen zorgen die ze moet dragen en het tevreden houden van zowel papa als mama). Dat is heel hard werken voor een kind en dat werkt volgens mij echt belemmerend.
Ik snap absoluut dat vaders en moeders evenveel recht hebben om hun kind te zien.
Echter heeft een kind niet perse een vader nodig (of moeder). Zolang 1 ouder ervoor zorgt dat kind alles krijgt wat het nodig heeft (niet alleen in fysieke spullen maar ook in mentale ontwikkeling) dan is er echt geen gescheiden ouderstel nodig om een kind een goede jeugd te geven. Dit kan zelfs enorm averechts werken.
Wat heeft een kind eraan om altijd op de tenen te moeten lopen?

Ik ken vrij veel mensen die zijn opgegroeid met 1 ouder, en daar gaat het echt prima mee. Geen trauma's, geen diepe wonden uit het verleden, geen aangeleerde karaktereigenschappen die duiden op problemen uit het verleden etc.

Als het niet anders kan is 1 ouder die zijn/haar uiterste best doet, meer dan voldoende voor een opgroeiend kind.


Eerder in dit topic schreef ik dat wij een alcoholistische borderline-nicht in de familie hebben. Dat is voor haar kinderen lang niet altijd leuk geweest. En toen ze ouder werden en in de puberteit kwamen, hadden ze ook niet zoveel zin meer om te gaan. Ze staan nu op eigen benen en gaan af en toe bij hun moeder langs. En ik weet zeker dat ze, ondanks de moeilijkheden, blij zijn dat ze contact met hun moeder hebben kunnen behouden tijdens hun jeugd.

Je moet niet vergeten: iemand kan alcoholist zijn en borderline hebben, maar een mens is altijd meer dan alleen z'n ziektes. Mijn nicht had bijvoorbeeld ook een hele warme kant, kon altijd ontzettend leuke dingen doen met de kinderen, ze hield zielsveel van ze, ze was enorm zorgzaam en deed er alles aan om te zorgen dat de kinderen zo min mogelijk last hebben van haar problemen. En hoewel dat laatste niet altijd is gelukt, bleef er onder aan de streep meer dan genoeg over dat het contact tussen haar en de kinderen waardevol maakte.


Ook wij hebben zo'n ver familielid :j Zij is moeder, maar heeft ook persoonlijkheidsstoornissen en ook waan-ideeën als zij manisch is (denkt dat ze afgeluisterd wordt, dat mensen haar achtervolgen, etc). Hier was de scheiding toen de kinderen jonge tieners waren, en die kinderen zijn na de scheiding bij de vader gaan wonen, maar bleven ook af en toe een weekend bij de moeder. Ik heb niet het idee dat de kinderen het beter hadden gehad als het contact volledig was verbroken. Natuurlijk hadden zij liever een "gezonde" moeder gehad, maar het blijft toch hun moeder. En inderdaad, zij is ook heel erg gehecht aan haar kinderen, heel bezorgd ook. Het hielp denk ik wel dat zij, als instabiele ouder, in elk geval niet de eindverantwoordelijke ouder was - dat was wellicht wel onprettig geweest voor de kinderen.

Ik zie juist dat de kinderen hier vaak juist ook een prikkel zijn voor de moeder om hulp te vragen - als bijv. het appartement een troep is en de kinderen komen, of als één van haar (nu volwassen) kinderen duidelijk heeft gezegd dat haar wanen niet echt zijn of dat een bepaalde impulsieve actie onprettig voor hen is. Natuurlijk hebben kinderen niet de "taak" om de ouder te "genezen", maar hier zie ik positieve gevolgen van contact en een relatie behouden voor beide partijen.

Balte

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:50

Er is een verschil tussen contact houden, eens langsgaan op eigen initiatief en de helft van de tijd bij iemand doorbrengen.
Een kind heeft in de eerste plaats behoefte aan een veilig nest, aan rust en stabiliteit. Als paps dat niet kan bieden dan moet er andere oplossingen gezocht worden. Hier is papa enkele maanden na de adoptie vertrokken en is het contact heel voorzichtig opgebouwd. Aanvankelijk een halve dag hier in huis, dan een halve dag mee naar zijn nieuwe plek, tot elke week een hele zaterdag daar. Bedoeling was dat hij uiteindelijk om de twee weken een weekend zou gaan maar tot nu toe wil hij daar niet blijven logeren dus blijft het zoals het is.

In dit verhaal kan de papa misschien ook andere dingen doen. Bv op afgesproken dagen dochter ophalen aan school, gezellig samen eten, spelen...maar ze gaat uiteindelijk wel bij mama slapen. Zo blijft hij in the picture maar is er één stabiel nest.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 18:31

argh!! Gefrustreerd, wat een gedoe!

huisarts blijft erbij dat ik veilig thuis in moet schakelen, maar dat is meteen een steek in de rug, naar iemand die inziet dat het misschien anders beter kan en daar open voor staat.

ik krijg dus geen verwijzing.

dan het wijkteam opgesnord, is niet telefonisch bereikbaar na 1 uur, en op vrijdag al helemaal niet.

nu dus weer tot maandag wachten tot ik weer kan bellen.
man man wat een gekloot.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:02

wat is de motivatie van de huisarts om niet met jou plan mee te gaan?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: twijfels of co ouderschap wel werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:59

En via school en dan maatschappelijk werk?
Vind de huisarts maar weinig creatief.