Iemand verstand van verzekeringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Iemand verstand van verzekeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 16:13

Ik ga samenwerken met een fotograaf en kan hierbij ook haar studio gebruiken. Mijn spullen (lampen, achtergronden, props, toebehoren e.d.) zullen hier blijven staan en daar zoek ik een verzekering voor.
Ik heb al contact gezocht met mijn inboedelverzekering en daar is het niet mogelijk

Iemand een idee of een zogenaamde "buiten de deur" verzekering afdoende zou zijn, of moet ik hiervoor een andere (zakelijke) verzekering afsluiten?

Anoniem

Re: Iemand verstand van verzekeringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 03:57

Kleine kans dat dat je gaat lukken. Evt. als zij schade aanbrengt haar aansprakelijkheidsverzekering aanspreken? En zij kan wellicht wel haar studio verzekeren tegen inbraak? Welk risico wil je primair verzekeren?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 09:44

Het risico wat ik wil verzekeren is diefstal, de eigenaar van de studio gaat mijn spullen niet gebruiken dus in beschadiging zie ik weinig risico.

Heb inmiddels contact gehad met de verzekering van de rabobank die een zogenaamde buiten de deur verzekering hebben en dat zou voldoende moeten zijn. De eerste 3 maanden valt het in ieder geval onder mijn inboedelverzekering, dus heb nog even de tijd om alles uit te zoeken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:38

Ga je het recreatief gebruiken?
Dan zou je namelijk de spullen onder de recreatief verzekering van de ANWB misschien kunnen verzekeren.

Daar had ik destijds mijn zadel verzekerd die op stal in een afgesloten kast lag.
Voorwaarde was dat je zadel niet snachts in je auto bleef liggen en dat hij eens in de zoveel tijd een dag thuis moest liggen.
waarom dat is, geen idee?
Maar dat lijkt mij voor een verzekering sowieso een onmogelijke voorwaarde, dat kan je natuurlijk nooit controleren, alleen maar aannemen van de verzekerde.