wat een rare dag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

wat een rare dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 23:32

heej mensjes,..

vanmorgen naar school gegaan, was wel leuk..
's middags naar mijn oude verzorg pony geweest kikki, en er staat een nieuw paardje bij pip. een enorm lief dier maar doet mij enorm denken aan het andere paardje wat overleden is 'enjoy' ongeveer haar uiterlijk het zelfde alleen heeft ze een witte kroonrand vanachter. mijn cap en handschoenen zag ik nergens liggen dus vroeg ik mij af misschien heeft zij ze weggelegt voor me maar nee, ze zei o liggen ze er niet misschien hebben andere meisjes ze meegenomen. was al niet erg vrolijk.

toen lekker gekookt en zegt mijn moeder net tegen mij 'ben oma haar crematie aan het opzetten' dus nu aan het nadenken. aan de ene kant wil ik niet een brief op zeggen maar anders krijg ik er misschien spijt van..

groetjes,
lotte

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: wat een rare dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:35

Dat is inderdaad een beetje een dubbele dag, aan de ene kant leuke en aan de andere kant minder leuke dingen.
Wat zou je graag zelf voor je oma willen doen? Een gedichtje of misschien een mooi bloemstuk geven of toch wat anders? :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:36

Hoi mensje,

Wat een verhaal. Vervelend dat je handschoenen en cap misschien zijn gepikt, volgende keer maar gewoon je spullen meenemen?

Gecondoleerd met je oma, dat zijn hele verdrietige dingen. Ik heb op de crematie van mijn oma een gedicht geschreven en voorgelezen, wil je zoiets doen? Je kunt ook gewoon één zinnetje zeggen, alles mag en niks moet hé?

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: wat een rare dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 23:46

* ff dingetje, mijn oma is nog niet dood maar kan zegma elk moment gebeuren..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: wat een rare dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:47

Oh dat is heftig, heel veel sterkte meisje!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: wat een rare dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:51

Hopelijk komen je cap en handschoenen weer boven water, niet netjes van mensen om ze mee te nemen (maar misschien (hopelijk) is het perongeluk gebeurd). Ook heel veel sterkte met de situatie met je oma. Wat betreft de brief, doe wat goed voelt. Je oma zou niet willen dat je iets doet wat je eigenlijk niet wilt, maar een korte tekst of gedicht kan een mooi eerbetoon zijn.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: wat een rare dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:56

Dat is heel naar voor jou en je familie. :)
Hoe is je band met je oma, zou je nu misschien alle dingen willen zeggen tegen haar ipv op de begrafenis? (als daar nog tijd voor is)

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: wat een rare dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:22

Ach meis, wat een rare dag. Naar dat je spullen waarschijnlijk gejat zijn. En wat erg dat je oma op sterven ligt.

Wat de uitvaart betreft, als je iets willen zeggen, maar op het moment zelf lukt het niet om zelf te spreken, dan neemt de uitvaartmedewerker het van je over. Dat kun je zo afspreken. Ik heb zelf gesproken op mijn vader's uitvaart en achteraf heb ik dat heel fijn gevonden. Maar als je het echt niet ziet zitten, dan moet je het ook niet doen. Je oma weet echt wel dat je van haar houdt, ook zonder toespraak.

Heel veel sterkte meis!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:35

Nah, heel veel sterkte meisje :(:).

Je kan een gedicht schrijven en voorlezen, mocht het niet gaan wil vast wel iemand het van je overnemen.