Hopelijk kunnen jullie mij helpen, aangezien ik er zelf niet meer goed uitkom.
Al enige tijd doet mijn buik het niet naar behoren. Ben veel opgeblazen, winderig (stinkt ook) en heb meer pijn in de buikstreek dan vroeger. Vorig weekend terug gekomen van een vakantie waarbij ik zeer weinig brood at. Afgelopen week twee broodmaaltijden per dag alle klachten kwamen terug in een ergere vorm dan dat ik voor de vakantie had. Dat zette mij aan het denken over een relatie tussen brood en de klachten die ik (voor de vakantie) ondervind.
Afgelopen weekend heb ik brood (en gluten-gerelateerde) geband uit mijn eetpatroon. Warempel, geen buikpijn meer, opgewekter, geen winden en voel mijn geen ballon. Nu ben ik op internet gaan zoeken naar glutenvrije diëten en hoe je dan gezonde en voedzame maaltijden kan samenstellen. Er wordt bijna overal geschreven om dit aan te vullen met eiwitten. Helaas kan ik niet goed tegen yoghurt/kwark/andere zuivel en eieren. Hier krijg ik precies dezelfde klachten van (alleen stinken de winden dan echt heel erg (zwavel)). Daarom at ik dit al vrij weinig.
Nu ben ik een beetje ten einde raad hoe ik dan voornamelijk voedzaam en gezond kan ontbijten/lunchen. Onderstaande dingen kan ik niet eten omdat ik dan (dezelfde) klachten krijg
-Yoghurt, zuivel (drank), melk, kwark, eieren kan ik eens in de zoveel dagen eten.
- Banaan (verstopt gigantisch)
- Gluten wil is zo veel mogelijk bannen. Helemaal glutenvrij vind ik nu nog te ver gaan
Bonen, vlees, vis, kaas, groente, fruit, noten, zaden zijn geen probleem. Soja- en plantaardige melk vind ik echt te smerig voor woorden. (Heb verschillende merken/smaken geprobeerd). Lactose (in kleine hoeveelheden) ben ik niet gevoelig voor (kaas, creme fraiche, room, ed).
Op het moment kom ik niet verder dan de volgende dingen voor lunch. Ontbijt kom ik niet verder dan rijstwafels en eens in de zoveel tijd yoghurt/zuivel combinaties.
- (koud) avondeten
- Soepen
- Rijstwafels
- Zelfgemaakte wraps (maismeel??)
- Salades --> Hoe voedzaam maken?!
Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft? Hoe blijf je gezond en voedzaam eten? Iemand een idee over handige sites met recepten?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en blijf ik klachtenvrij

Schoonpapa is HA en die ziet niet direct de noodzaak ervan in om hier een verwijzing voor te geven. Mocht ik niet wijzer worden uit zelf elimineren, dan kan ik weer verder bij een HA/diëtist.
Denk daarbij niet alleen aan een blikje bonen bij de aardappels, maar ook bv aan hummus, sojayoghurt (ik lust ook geen melk, ook geen plantaardige, maar de yoghurt vind ik heerlijk, eventueel met een scheutje siroop), falafel, linzensoep, of gewoon een handje pinda's 's avonds voor de tv. 
Ik maak vaak lekkere soep die je dan alleen even hoeft op te warmen. Of ik eet gewoon het avondeten van de dag ervoor. Of een goed gevulde salade.