Ik heb exact dit gedaan! Ik ben van juf voor groep 1/2 naar operatie assistent gegaan. De beste keuze van mijn leven, want ik heb echt een gaaf beroep (en geef urologieles op de vu).
De keuze die jij wilt gaan maken werd voor mij simpel na 2 dagen meelopen. Verpleegkunde was mij vanaf 10 uur in de ochtend al duidelijk dat dat het voor mij niet was. Te verzorgend, te langzaam en niet technisch genoeg. Na een uur meelopen op de ok wist ik dat dat mijn wereld was. Directe communicatie, handelen, precisie, techniek en toch verzorgend.
Edit: ik heb geen gezin, maar had toen wel een paard. Deze heb ik moeten verkopen. De tijdsdruk was te hoog en op minimumloon kun je die niet onderhouden. Ik denk wel dat je je partner mee moet hebben.
De opleiding is bij vlagen pittig. Je werkt 36 uur en daarnaast moet je leren en opdrachten maken. De eerste periode is fulltime school en dat vond ik het meest zwaar. Scripties schrijven is ook niet mijn ding.
Maar goed, ik doe 10 jaar laten nog altijd mijn werk met plezier, werk nu in het ziekenhuis waar ik altijd al wilde werken en ben happy!
Qua baankansen zit je goed. Het is een paar jaar slecht geweest, maar nu liggen de banen weer voor het oprapen.