Sonos - Play 1 vs Play 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Sonos - Play 1 vs Play 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 13:38

Ik overweeg een Sonos aan te schaffen, maar ik loop nu even vast. Hij komt te staan in m'n woonkamer van ong 40m2.

Ik wilde eigenlijk voor een Play 1 gaan, maar overal waar ik kijk staat dat hij vooral geschikt is voor 'kleine kamers' en ik weet niet zeker of mijn woonkamer daar ook nog onder valt. Een stapje hoger is de Play 3, die zou meer geschikt zijn voor een grotere ruimte, maar voor dat geld kan ik ook 2 Play 1s kopen. Dilemma dilemma!

Is er hier iemand met een Sonos systeem die hier een mening over heeft? :)

Dawson123

Re: Sonos - Play 1 vs Play 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:49

Wij hebben een sonos play 1 en een sonos play 3. De play 3 staat bij ons wel in de woonkamer en de play 1 in de badkamer maar mijn ervaring is dat de play 1 ook echt prima in een woonkamer kan! Dus zou dan persoonlijk eerder 2 play 1's kopen. Ze hebben echt beide super goed geluid! De play 3 heeft wel een betere bass maar ook de play 1 is ook echt super!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:51

Wij hebben door het hele huis play 1 staan. Naast de boxjes hebben we ook de playbar boven de TV hangen. De Playbar erbij is zeker een aanrader! De Play 1 is zeker niet slecht, dat kan ik je garanderen! Wij genieten er volop van!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:52

Oh en niet te vergeten hebben we ook nog de subwoofer erbij! Deze is ook echt een aanrader!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:50

Wij hebben de play1 in de keuken en de Playbar in de woonkamer. Voor een grote ruimte zou ik eerder voor de 3 of de bar gaan, dat is qua geluid nog best een groot verschil met de 1!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 16:42

Thanks!
Haha Plien ja dat had ik al begrepen online, maar het is me niet duidelijk wat er wordt bedoeld met een 'kleine ruimte' en een 'grotere ruimte'. Als een kleine ruimte de badkamer is dan is m'n woonkamer groot, maar op zich is m'n woonkamer geen hele grote ruimte.. :+

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:57

Wij hebben een grote boerderij, met ruime keuken en huiskamer aan elkaar zeg maar. Wij hebben 2x de play 3 en de bar. Onze ruimte is voor een 1 echt te groot, maar denk als je een rijtjeshuis hebt en niet zo een grote huiskamer dat een 1 prima kan. Hier hebben we met feestjes e.d. De muziek vrij hard aan, omdat we geen buren hebben om rekening mee te hoeven houden. Kan me indenken dat als je wel buren hebt je die harde extra bass toch niet echt gebruikt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:11

Vanillia schreef:
Thanks!
Haha Plien ja dat had ik al begrepen online, maar het is me niet duidelijk wat er wordt bedoeld met een 'kleine ruimte' en een 'grotere ruimte'. Als een kleine ruimte de badkamer is dan is m'n woonkamer groot, maar op zich is m'n woonkamer geen hele grote ruimte.. :+

Onze woonkamer is 24m2 en ik zou daar niet gauw een play1 in zetten. Maar dat komt ook omdat we de bar hebben gekoppeld aan de tv en zo een dolby surroundgeluid hebben.