Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Relaxed schreef:Jeetje wat vervelend.. Heb je geen vrienden buiten zijn vriendengroep om?
En je schrijft dat "Hij er niet tussen kan komen" Misschien vinden ze dat wel vervelend?
Maar als de een nog wel wilt en de ander niet... dat gaat gewoon niet. Mavelle schreef:Hé, dit heb ik net ook gelezen op een ander forum.
Sterkte allereerst. Een break up is altijd rot! Ik denk dat het raadzaam is bij jezelf (eventueel samen met iemand) na te gaan waarom je vriendschappen niet van hele lange duur zijn. Dat betekend heus niet dat je van jezelf een vervelende meid bent en zo te zien ligt het ook niet aan de energie die je in een vriendschap steekt, maar misschien heb je bepaalde dingen van jezelf niet door. Laat het je vooral niet te onzeker maken, maar probeer een oplossing te vinden. En vooral, laat deze vrienden lekker gaan, daar heb je dus ook niks aan!
Carmen_vH schreef:Gebeten hond en egoistisch?
Nou ja, zoals je zelf zegt ik kan ook gewoon nog vrienden blijven met mijn ex en dat hebben we ook afgesproken. We voelen beiden niks meer voor elkaar, ik vind dat wel jammer maar de toekomst zal zich wijzen denk ik. Dus daarom snap ik niet waarom ze allemaal ineens zo doen. Ja ik heb inderdaad teveel over mezelf gepraat ja, dat was 2 keer toen ik bij mijn 'beste vriend' waarvan 1 keer op de dag dat het uit ging en ik bij hem terecht kon. En die meid toen ik met haar appte mij gelijk uitnodigen en dat ik kon blijven slapen etc. etc. dus ik ben inderdaad ingegaan op hun uitnodigingen, teveel dus en nu houden ze ineens af. Als hun ruzie hebben of dingen ben ik er ook altijd voor hun geweest. Dus aan de ene kant snap ik het dat ze even denken van pff ff rust maar aan de andere kant vind ik het van hun kant niet chill.
Mavelle schreef:Hé, dit heb ik net ook gelezen op een ander forum.
Sterkte allereerst. Een break up is altijd rot! Ik denk dat het raadzaam is bij jezelf (eventueel samen met iemand) na te gaan waarom je vriendschappen niet van hele lange duur zijn. Dat betekend heus niet dat je van jezelf een vervelende meid bent en zo te zien ligt het ook niet aan de energie die je in een vriendschap steekt, maar misschien heb je bepaalde dingen van jezelf niet door. Laat het je vooral niet te onzeker maken, maar probeer een oplossing te vinden. En vooral, laat deze vrienden lekker gaan, daar heb je dus ook niks aan!
Carmen_vH schreef:Bedankt voor wel een fijne reactie haha.
Resistance schreef:Vrienden blijven met de vrienden van je ex gaat eigenlijk alleen als het wederzijds is doodgebloed en je als vrienden besluit verder te gaan, en dat ook echt doet. Met mijn vriend is het 3 maanden geleden uitgegaan; we voelden het beiden niet meer. Nu zien we elkaar nog steeds af en toe, en ik ben ook nog steeds bevriend met zijn vrienden. Heel gezellig.Maar als de een nog wel wilt en de ander niet... dat gaat gewoon niet.
Carmen_vH schreef:Bedankt voor wel een fijne reactie haha. En inderdaad, ik ben me opzich van een aantal dingen wel bewust alleen het lukt me niet om het te veranderen hoe hard ik het ook probeer. Ik ben ook van plan na mijn tentamens met een therapeut of iets in gesprek te gaan. Had ik jaren terug al moeten doen, toen het niet lekker thuis ging. Ik ben de laatste jaren wel heel positief veranderd, maar dus niet genoeg. En de vrienden van nu kennen mij niet hoe ik jaren terug was dus die kunnen daar ook niks mee.
Esaqar schreef:Resistance schreef:Vrienden blijven met de vrienden van je ex gaat eigenlijk alleen als het wederzijds is doodgebloed en je als vrienden besluit verder te gaan, en dat ook echt doet. Met mijn vriend is het 3 maanden geleden uitgegaan; we voelden het beiden niet meer. Nu zien we elkaar nog steeds af en toe, en ik ben ook nog steeds bevriend met zijn vrienden. Heel gezellig.Maar als de een nog wel wilt en de ander niet... dat gaat gewoon niet.
Dit heb ik op het moment ook met mijn ex. We zitten nog steeds in dezelfde vriendengroep, maar dat kan eigenlijk alleen maar omdat het al langere tijd niet werkte, we er allebei achterstaan en het dus is 'doodgebloed'.
Ik denk ook dat als jij nog gevoelens hebt voor je ex, maar je ex niet voor jou, dat het niet gaat werken.
Mavelle schreef:Carmen_vH schreef:Bedankt voor wel een fijne reactie haha. En inderdaad, ik ben me opzich van een aantal dingen wel bewust alleen het lukt me niet om het te veranderen hoe hard ik het ook probeer. Ik ben ook van plan na mijn tentamens met een therapeut of iets in gesprek te gaan. Had ik jaren terug al moeten doen, toen het niet lekker thuis ging. Ik ben de laatste jaren wel heel positief veranderd, maar dus niet genoeg. En de vrienden van nu kennen mij niet hoe ik jaren terug was dus die kunnen daar ook niks mee.
Maar jij kan daar wel wat mee! Jij weet wat voor stappen je al gemaakt hebt en daar kan je best trots op zijn, want kritisch naar jezelf kijken is heel lastig en niet iets wat iedereen kan. Ik zou deze break up (zowel met ex als vrienden) proberen te zien als een nieuw begin en lekker op zoek te gaan naar mensen die je gezelschap wel waarderen. Ondertussen is het misschien handig bij nieuwe vriendschappen niet gelijk te close of te open te worden, zodat je nog even verder uit kan vogelen wat je aan jezelf wilt verbeteren.
Overigens vind ik het wel een rotstreek dat ze je nu beiden zo laten vallen, dat had ook wel anders gekund nadat je zo'n poos met ze om bent gegaan, ongeacht aan wiens kant ze staan. Soms kan je je zo in mensen vergissen..
(snap je het nog?)Balou_k schreef:Resistance ik ben het volkomen met je eens, maar ik denk ook dat TS nog intens verdrietig is. Op zo'n moment kan je een bepaalde situetie niet rationeel overzien. Ratio versus emotie is na een verdrietige ervaring een continue strijd.
TS ervaart momenteel zoveel heftige gevoelens en raakt niet alleen iemand 'kwijt' waarvan zij veel hield. Zij is tevens bang vrienden kwijt te raken, waar zij nu juist zoveel steun van nodig heeft.
Natuurlijk zijn dit in eerste instantie de vrienden van TS haar ex, maar ik kan mij zo voorstellen dat in de loop der tijd er bepaalde banden zijn opgebouwd. Zo ben ik nog steeds bevriend met het ex vriendinnetje van mijn ex haar broer.(snap je het nog?)
TS voor jou hoop ik dat je nog andere vrienden hebt waar je momenteel bij terecht kunt. Het is voor jouw ex vriend vast ook niet makkelijk ondanks dat hij de relatie verbroken heeft. Ik vermoed dus ook dat de vrienden is deze het zelf lastig hebben en hem niet te kort willen doen.
Mocht je je hart willen luchten mag je mij gerust een privé bericht sturen.
Maar echt, het leven is zoveel mooier als je iemand niet 'nodig hebt' en niet afhankelijk bent. Jouw andere topic doet mij meer vermoeden dat de relatie een soort verslaving is, juist door de ruzies en ergernissen zijn er momenten van euforie. Dat gevoel wil je natuurlijk blijven behouden en daar streef je terug naar. Ik kan je vertellen dat dit in mijn ogen geen gezonde relatie is. Een relatie is een aanvulling en geen invulling van jouw leven. En een ieder leert deze les in zijn of haar leven.
Vanuit hier een hele dikke knuffel!