Relatie uit. onderbuikgevoel wat moet ik ermee???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen_vH

Relatie uit. onderbuikgevoel wat moet ik ermee???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:18

Hallo,

Helaas is het te lang en een wirwar in mijn hoofd om het kort te houden, maar ik zal mijn uiterste best doen :)

Op 8 maart 2015 kreeg ik een relatie met mijn ex, terwijl ik stage liep in Londen en hij is speciaal voor mij gekomen (eerste keer vliegen en hoogtevrees, dus heel bijzonder). In de zomer vorig jaar kwam ik weer terug in Nederland en was onze relatie geweldig. Ik kon het supergoed vinden met zijn vrienden, waarvan 1 jongen nu een van mijn allerbeste vrienden is. Eigenlijk was alles perfect, tot afgelopen zomer. Voor de zomer voelde ik al dat mijn gevoelens voor hem verdwenen. Maar dit is mijn eerste echte relatie geweest (naast een ex van 1,5 maand dan), en had het idee dat de roze zonnebrilfase zoals mijn ex het noemt over was maar dat ik wel zielsveel van hem hield. Ik merkte aan mezelf dat ik er wel aan moest wennen, en merkte aan hem ook dat hij wat nonchalanter werd en mij niet meer de liefde en aandacht gaf die ik eerder wel kreeg. Beide zijn we hartstikke druk met onze studie op het hbo, dus zagen elkaar alleen op zaterdag en zondag en waren onze weekenden vrij standaard. We gingen steeds minder echt wat met z'n tweeen doen en keken minder naar elkaar om. Af en toe deed ik natuurlijk wel ontzettend mijn best, maar helaas niet genoeg zie ik nu in.

Toen we al een poosje in die sleur zaten, kreeg ik steeds meer irritaties. Mijn negatieve kant is dat ik mij ga irriteren en niet duidelijk mijzelf kan uiten. Vervolgens wacht ik op een reactie en negeer ik hem net zo lang tot ik een reactie krijg. Hij is heel anders en veel rustiger als ik en wist ook niet hoe hij ermee om moest gaan dus keek dan maar wat om zich heen. Ik moet zeggen dat ik daar de laatste tijd wel enorm in gegroeid ben en mijzelf beter kan uiten, maar ben nog niet waar ik zijn moet.

Afgelopen zomer was het zover, de laatste irritatie uitte zich in een kleine ruzie. Eigenlijk hebben we nooit grote ruzies gehad, maar dit was voor hem de druppel. Hij kwam huilend bij mij (en hij toont normaal nooit emoties, dus het was ernstig). Hij wou het toen met mij uitmaken omdat we in die sleur zaten en allebei ongelukkig werden. Ik heb hem na heel veel smeken toch zover kunnen krijgen om na te denken, en na een paar dagen kwam hij bij me dat hij mij absoluut niet wou verliezen en toch verder met mij wou. We hebben goed gepraat, en ik heb ook aangegeven dat we beter zullen moeten communiceren en dat we soms gewoon eens wat leuks met z'n tweeen moeten doen in plaats van de hele vriendengroep erbij. Nou dat hebben we gedaan en zijn naar de apenheul geweest, en ik voelde mij weer zo gelukkig en merkte ook dat hij opfleurde.

Helaas is het de laatste tijd toch weer minder geworden, en afgelopen kerstavond weer door een irritatie ruzie gekregen. Alleen ik zeg sinds de laatste tijd wel duidelijk hoe ik iets ervaarde, alleen kan hij er dus nog niet alles van begrijpen. Toen hebben we weer goed gepraat en bracht ik weer "communicatie" naar voren. Nu ben ik zo stom in mijn kop geweest dat ik hem op eerste kerstdag een appje stuurde dat ik er nog wel mee in mijn maag zat, en dat ik wou weten of hij er ook voor wil vechten net als ik. Dat had ik nooit moeten doen, want ik hoorde terug dat hij er niet volledig voor kan gaan en ongelukkig is. Toen ik bij hem thuis kwam heeft hij het uitgemaakt. Helaas ben ik gaan huilen smeken en noem maar op, en is hij boos weggelopen. Toch hebben we een paar dagen later goed gepraat en afgelopen week nog een keer. Zo kwam het er dus op neer dat hij niks meer voor me voelt en al een tijdje ongelukkig is. Maar hij zou wel graag vrienden willen blijven en ik kan nog steeds met onze vriendengroep omgaan. We hebben afgesproken een maand geen contact te houden, en tegen die tijd weer eens wat te gaan drinken. Ik heb namelijk tijdens onze gesprekken ook toegegeven dat mijn gevoelens anders zijn als toen, maar ik er wel keihard voor wil knokken. Ook ben ik dieper gaan nadenken en zijn we door de slechte communicatie in die sleur terecht gekomen en daardoor ongelukkig geworden naar mijn idee. Ik heb hem goed laten weten dat voor mij dit keer echt het kwartje is gevallen, en ik heb hem gevraagd over mijn standpunten na te denken. Hij zei dat hij dit zal doen, alleen dat het volgens hem niks aan de situatie veranderd. Hij weet namelijk ook niet eens meer waarom hij mij in eerste instantie leuk vond, wat ik enorm erg vind maar hij zal erover nadenken komende tijd.

Nu is het zo dat hij de laatste tijd lastig in te schatten is. Het gaat niet goed op school en zijn vaders bedrijf stort bijna in. Hij blowt de laatste tijd ook steeds meer en liegt daarover tegen zijn vrienden en laat zijn beste vriend zelfs stikken. Ook zijn beste vrienden weten niet wat hij nou wel en niet voelt en wil, maar tegen mij heeft hij dus duidelijk gezegd dat nu en in de toekomst het niet meer goed komt.

Nu ik terug kijk waren er nog wel dingen waarbij ik echt merkte dat hij heel veel van me houd. Paar weken geleden nog toen we telefoneerde, zei hij nog "ik hou van je" tegen me. Deze letterlijke zin zeggen wij niet vaak, en heeft veel waarde. Ik weet dat als hij het zegt hij het wel echt meent. Daarnaast toen ik naar een feestje ging uitte hij zich ontzettend bezorgt naar 2 vrienden, maar ontkende dat tegenover mij. Bezorgt omdat je toch om elkaar geeft oke, maar deze bezorgdheid was wel heel erg zoals ik van mijn vrienden begreep. En aangezien hij zoals hij zegt al maanden ongelukkig is en helemaal niks meer voor mij voelt, is dit voor mij heel tegenstrijdig. Ik merkte sommige momenten echt nog wel dat hij van me hield en altijd als er iets was ookal was het maar klein, deed hij altijd zijn best om het goed te maken. Laatst toen hij bij mij was was ik overstuur en wou ik het bijna uitmaken, toen weerhield hij mij er nog vol van en wou ik het diep van binnen ook helemaal niet.

Na dit alles zal ik toch moeten accepteren dat het uit is, en doorgaan met mijn leven. Als ik aan hem denk voel ik ook niks meer maar ik weet dat het kan komen als we eraan werken (zoals toen de apenheul). Ik hoop dat ik over een maand wat van hem hoor en dat hij wat wil drinken. Ondanks dat ook mijn gevoelens minder werden zit ik er toch mee en hou ik hartstikke veel van hem ondanks alles en weet ik dat het echt kan werken, de irritaties waren helemaal niet groot maar zo ging het in zijn hoofd wel. Zonder aandacht naar elkaar houd geen enkele relatie stand, toch?

Alleen nu heb ik de afgelopen week een raar onderbuik gevoel. Mijn gevoel zegt dat als ik mijn leven oppak en het bij hem beter gaat met school en het bedrijf, hij mij zal missen en ik hem en dat we beide weer gevoelens voor elkaar krijgen. Mijn gevoel zegt dat het dus allemaal goed kan komen.

Alleen hij is dus heel duidelijk geweest maar de laatste weken van onze relatie en hoe hij soms reageert zegt iets anders. Kan ik wel op mijn gevoel vertrouwen? Tuurlijk ga ik verder met mijn leven, en wil me ook zeker niet vasthouden aan dit gevoel. Maar ik wil er wel achterkomen of ik hier iets mee kan of niet. Misschien herkennen meer meiden zich hierin, maar vaak klopt een onderbuik gevoel wel.

Balou_k

Re: Relatie uit. onderbuikgevoel wat moet ik ermee???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:31

Oei lieve meid..
Mijn enige goed bedoelde raad die ik kan geven is, laat het gaan..

Over een paar maanden ga je hier echt heel anders op terug kijken. :)

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 20:39

Ja ik weet het... wil voor nu ook doorgaan en het zou op dit moment ook niet werken want van mijn kant werkte het ook niet meer. Alleen zie ik nog wel een toekomst later, en mijn gevoel zegt ook dat het dan ook weer kan. Weet dus niet zo goed wat ik er mee moet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:43

Laat het gaan... het werkt niet meer. Je zal een maandje veel verdriet hebben, maar als hij geen gevoelens heeft houdt het op.

Je kan een persoon niet besturen; hij heeft zijn eigen gevoelens en ideeën. Je wordt hier niet gelukkig van; geloof me. I've been there. Wat niet meer werkt, werkt niet meer. Probeer verder te gaan met je leven.

Je zegt dat je nog een toekomst later ziet: Die toekomst kan je net zo goed zonder hem hebben. Ga niet op hem zitten wachten, daar wordt je écht niet gelukkig van. Maar ik heb het gevoel dat wat wij bokkers ook zeggen, je daar niet naar gaat luisteren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:11

Je moet hem inderdaad nu loslaten. Of het ooit weer goed komt? Misschien niet en misschien wel. Misschien over een maand en misschien over 10 jaar.

Niks over te zeggen dus. Maar wat je wel moet doen is verder met je leven. Hoe moeilijk ook. Maar pak jezelf op en ga leuke dingen doen, studeer hard en ga niet op hem wachten of met zijn vrienden over hem praten. Juist als jij verder kan gaan, kweek je meer respect dan dat je in een gat valt. Ook van hem.

Succes, het is niet makkelijk.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:14

Een relatie moet niet voor later maar voor nu. Ik denk net als Balou dat als je inderdaad gewoon even geen contact meer met elkaar hebt, en je je gevoel een beetje laat zakken je er veel helderder over na kunt denken en zult aanvoelen dat jullie beter uit elkaar kunnen. Vergeet niet dat uit elkaar gaan altijd pijn doet: ook wanneer er een goede reden is. Dat betekent niet dat het een slechte beslissing was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:21

20 en dit soort termen in je relatie? Dan is de kans denk ik niet zo groot dat je het de komende zestig, vijfenzestig jaar nog samen gaat uithouden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:22

Smeken, serieus? Denk aan je eigen eergevoel..
Als het er niet meer is, is het er niet meer. Lastige van relaties is dat het van twee kanten moet komen. Hier ben je zo weer overheen als je leert gelukkig te zijn met jezelf

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:24

Je verdient een vent die helemaal gek op je is en die je niet hoeft te smeken om bij je te blijven want dat gaat natuurlijk nergens over..

Laten gaan dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:26

Tja, indien je na een zo korte periode al de apenheul nodig hebt om afwisseling en verdieping aan te brengen in je relatie??. Meisje, laat het gaan, zoals ik het relaas lees zijn jullie niet voor elkaar bestemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:26

Stel dat hij je had "teruggenomen" na dat smeken. Was je dan blij geweest? Dat hij tegen zijn zin met je in een relatie zat omdat je smeekte, en dat je weet dat hij alleen maar daarom niet met je brak?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:37

Ai, zulke problemen horen er nog niet te zijn na zo'n korte relatie :n ik denk niet dat dit een toekomst heeft. Laat het los, laat het gaan en zoek iemand die uit vrije wil bij je wil blijven ipv door gesmeekt te worden ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:09

Het geluksgevoel dat jij met hem in de apenheul ervaarde moet je ook gewoon thuis op de bank hebben. Samen koken, een wijntje drinken en tegen elkaar aan zittend kletsen of een film kijken moet hetzelfde gevoel geven.
Als dat er nu al niet is zou het bij mij iig ophouden. Klaarblijkelijk is het er dan niet.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:16

Alsof ik mezelf lees! vorige week uitgegaan.

Kan eigenlijk pas helder denken sinds het over is en ik mis hem erger dan ik had gedacht. Ik ga aan mezelf werken, want ik ben hard en een flapuit en hij is lief en rustig. Soms is dat even goed. Ik heb wel contact met hem en hij mist mij net zo erg als ik hem, maar voor nu is dit goed. Zaterdag ga ik mijn post halen want we woonde samen. We proberen alles rustig te houden in de hoop dat we er zo uitkomen.

Als je beide gek op elkaar bent komt het goed

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:21

Nu ben ik wel 26 jaar en heb al heel veel meegemaakt waardoor ik een bepaalde houding heb. Ben mijn moeder verloren, mijn familie was achterbaks terwijl mijn moeder op sterven lag, ik heb een huisuitzetting gehad, na mijn moeder haar dood geen rust meer gehad. Toen kwam hij, maar ik heb moeite met mensen heel dichtbij me laten omdat ik heel veel ben kwijtgeraakt waar ik van hou! Daarom werk ik aan mezelf.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:33

"Onderbuikgevoel"? Zie mijn onderschrift, Radiohead maakt goede teksten...

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:36

Een breuk doet altijd zeer. Neem afstand en geloof me er komt wanneer je er aan toe bent iets anders op je pad.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:20

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 17:54

Bedankt voor jullie reacties. Nu ik steeds meer zit na te denken, besef ik gewoon dat het voor nu ook beter is dat het uit is. Zoals iemand anders ergens zei, hoort hij een aanvulling te zijn op je leven en niet een invulling. Hij was eerst een mooie aanvulling, en is langzamerhand een invulling geworden. In een ander topic verlies ik nu voor mijn gevoel ook vrienden, dus ik ga met mezelf aan het werk en wil misschien in therapie. Door de fouten die ik heb gemaakt heb ik hem en ook mezelf ongelukkig gemaakt, maar ik zie voor mijn gevoel nog wel een toekomst met hem alleen niet nu. Gelukkig voelen we nu beide weinig meer voor elkaar en kunnen we vrienden blijven dus dat houd ik voorlopig aan als de tijd rijp is. Het lijkt inderdaad alsof ik nog stapel op hem ben, maar dat zijn de leuke momenten die nog door mijn hoofd spoken. Ik zou hem nu ook niet gelijk terugwillen, dus ik zie wel wat de toekomst brengt :)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:10

Sterk van je. Ik kan je een hypnotherapeut aanraden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:37

Fijn om te lezen dat je er nu wat beter in staat TS. Inderdaad let it go ;)
Je kan nog wel van iemand houden, maar als de communicatie onderling niet werkt is het eerlijk gezegd gedoemd om te mislukken. Ik had ook een relatie, waarin ik wel van iemand hield, maar al snel minder verliefd werd en waar de communicatie stroef liep. Toen is de relatiebreuk wel van mijn kant gekomen en was het voor mij daarom wellicht iets 'makkelijker' maargoed..

Ben ook benieuwd hoe jullie in de toekomst 'vrienden' blijven voor jullie zien. Wij dachten ook dat dat wel kon omdat we goed uit elkaar gingen. Met een week kwam ik er al op terug :Y)

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 22:53

Ja, ik sta er nu wat beter in en ik zie wel hoe het loopt. Omdat ik ook geen gevoelens meer heb, hoop ik dat dit onderbuik gevoel weggaat. Dusja ik zit nog wel met het gevoel dat ik een toekomst met hem zie en dat het anders had kunnen lopen. Onze persoonlijkheden passte echt wel bij elkaar en vulde elkaar echt goed aan vond ik, alleen tja toen kwamen er wat irritaties die bij hem erger waren en dat wist ik niet. Onbewust maakte we elkaar ongelukkig, en daar ging het fout. Over een tijdje hoop ik gewoon casual wat met hem te kunnen drinken en we zien wel, want wil niet continue met de vraag wat als wat als rondlopen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:19

Ik begrijp het echt niet.

Je hebt geen gevoelens voor hem maar ziet wel een toekomst samen? Die twee dingen gaan toch niet samen?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:33

Denk dat het wel duidelijk is.

Het is een perfecte en goede jongen maar niet voor jou?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:26

Jildau schreef:
Ik begrijp het echt niet.

Je hebt geen gevoelens voor hem maar ziet wel een toekomst samen? Die twee dingen gaan toch niet samen?

Ik heb dat ook gehad met mijn ex, kan op de een of andere manier dus wel := Ik was niet verliefd op hem, maar zag ons wel kinderen krijgen en al die dingen.