ik zal proberen een situatie schets te maken:
In de 4e van de havo werd ik depressief, dit is tot op heden niet opgelost. Na mijn examens, die ik glansrijk haalde, ben ik expres naar het MBO gegaan, om wat rustiger aan te doen en omdat ik dit vele male leuker vind dan het HBO.
Ik zit in mijn laatste jaar, het tweede jaar
Dus dit jaar wordt er enorm veel druk op ons uitgeoefend en dat is druk waar ik niet mee om kan gaan.Zo moeten wij een ondernemersplan schrijven. Geen probleem, interessant. Alleen hebben wij een docent die net nieuw is, zelf geen bal begrijpt van het vak, communicatie problemen met de andere docenten heeft, kortom: het is een drama. Wij hebben onze mentor er bij gehaald en we hebben afspraken met hem gemaakt, over het ondernemersplan en de naderende toetsweek. Docent is nu furieus dat we niks hebben ingeleverd: ik in paniek.
Nou, ik was er helemaal geestelijk klaar mee. Ik heb drie toetsen gemist in de toetsweek en mij hier netjes voor afgemeld en mailtjes verstuurd naar de docent die over het inhalen van toetsen gaat. Sta ik maar voor één toets als inhaler
Ik moet er 3 en raak nu dus een beetje in paniek. Heb ik het wel echt goed gedaan? Ik heb me ziek gemeld en de docent gemaild, maar toch kan er wat mist zijn gegaan.Probleem 3: het kennisexamen. Allemaal leuk en aardig, maar wij hebben eigen geschreven les boeken en niet alles staat er in wat we voor het examen moeten kennen. Ik kan wel gaan googlen, maar wie zegt dat, ze dat willen horen. Het kennisexamen is door de overheid verplicht gesteld, maar de boeken zijn dus van school. Ik zie het dus allemaal niet meer.
Probleem 4: begeleiden van eerstejaars. Ik doe een management opleiding, maar kan niet managen en vind het ook niet leuk
Er was helaas geen andere mogelijkheid. Maar iedereen heeft met twee andere een afdeling toegewezen gekregen en moet die dus managen en begeleiden. Alleen, niemand neemt me serieus, ik ben kleiner dan de leerlingen en ook niet eens zo heel veel ouder
Ik sta niet zo sterk in mijn schoenen helaas.Gelukkig is probleem 5 opgelost: het vinden van een stage. Dit is gelukt en ook bij een super leuk bedrijf
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar ik verzuip voor mijn gevoel in al het werk/afspraken. Ik weet dat het nog maar het MBO is en dat het op het HBO er nog heftiger aan toe gaat
Het lucht al enorm op om het eens van me af te schrijven, maar of het duidelijk is?
Over het niet ingeschreven staan als inhaler, mail naar de docenten of naar degene die daar over gaat (administratie). Staat er trouwens ook nog iemand boven je mentor? Een afdelingsleider oid? Het kan de moeite waard zijn om daar ook heen te gaan en je problemen neer te leggen.
Oke, nu zijn die van mij dus ook drama 
Wij horen les te krijgen, maar als je zelfs dat niet krijgt. We hebben het aangegeven, gesprekken hebben we gevoerd, maar we merken echt niks. Onze mentor zegt dat we nu de volgende les maar moeten afwachten, dus we zullen zien.