FIAT 500 of Ford Ka (nieuwe versie)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

FIAT 500 of Ford Ka (nieuwe versie)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:14

Hoi allemaal!

Ik ben rustig aan het kijken voor een nieuwe auto.
Ik heb nu een mooie ford ka gezien, wel de nieuwe versie.
In eerste instantie wil ik een FIAT 500 omdat ik deze mooi vind.

Maar een ford ka vind ik ook mooi.
In beide heb ik nog niet gereden.

Nu mijn vraag; wie heeft ervaring met een van deze auto's?

Dus brand los :))

M_Vainqueur

Re: FIAT 500 of Ford Ka (nieuwe versie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:16

Ik ben dolgelukkig met mijn fiat 500. Je betaalt ook zeker voor het uiterlijk maar een erg fijn wagentje met goede looks, zuinig en een prima autootje om veel kms mee te maken. Maar persoonlijk heb ik dan ook nog wel een afkeer tegen de Ford Ka.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:28

Ik denk persoonlijk dat de Fiat 500 een betere wegligging zal hebben. Heb een keer in een sportmodelletje gezeten en die lag verrassend stevig op de weg.

Wij hebben zelf alleen een oud model Ford Ka gehad (modelletje schildpad) en dat dingetje reed ook prima. Ik hou zelf van Fords maar ik vind de Fiat 500 tegenover de Ka een makkelijke keuze. Dan zou ik voor de 500 gaan. :+

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:30

Maar qua aanschaf vind ik het best een verschil! Dat moeten we ook niet vergeten.
Hoe zit het met de ruimte in beide auto's?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:30

Hier ook een Fiat 500, en hij rijdt echt heerlijk <3 Heel zuinig (in de zomer haal ik meestal 1 op 21 en 's winters 1 op 19,5) en goede wegligging, lekker uitgebreid met genoeg technische snufjes (ik kwam er toevallig ineens na twee jaar achter dat ie ook verwarmde spiegels heeft :+ ) en ik vind hem gewoon erg hip :D

De oude ka's staan erom bekend dat ze onder je kont wegroesten, maar hoe dat bij de nieuwe zit weet ik niet.

Edit: mijn Fiat heeft voor mij persoonlijk genoeg ruimte. Ik heb in de achterbak een boodschappenkrat staan, en plek genoeg voor al mijn boodschappen dus.. Van buitenaf zou je niet zeggen dat er veel ruimte achterin is, maar ik vind dat heel erg meevallen. De koffer is vrij diep. De hond past niet achterin, dus dan klap ik de bank plat.
De achterbank is wel erg krap. Een paar kleine kinderen passen er wel in, maar een volwassene zou ik niet al te vaak mee willen nemen op de achterbank.
Voorin is dan weer echt veel ruimte. Mijn vriend van 1,93 past er echt met gemak in, terwijl die in haast geen enkel klein autootje past, en al helemaal niet in de oude Ka van mijn moeder. Geen idee of de nieuwe Ka ruimer is voorin.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 09-01-17 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:34

Ik heb een fiat 500 TwinAir en vind hem nog steeds prachtig, maar zou nooit meer een fiat kopen. Er is al zoveel kapot geweest terwijl de auto pas vier jaar oud is; van de turbomotor in het eerste jaar tot een spontaan gesprongen raam vorige maand. Bij de fiat 500 van mijn moeder precies hetzelfde verhaal. Ik zou het wel weten dus!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:40

Ik heb een Fiat 500 Cabrio en ik ben er echt heel blij mee. Ik vind het een heerlijke wagen.
Rijdt super fijn en ziet er ook nog eens leuk uit.
Cabrio heeft wel een kofferbak met een banketstaaf klein klepje, waardoor ik dus gern krat kwijt kan, maar goed, wij hebben nog een grote trailertrekauto erbij dus gaat prima.
Als ik een zak paardenvoer nodig heb past dat er ook prima in.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:49

Dat was precies de keuze waar ik voor stond: de Fiat 500 heeft het ook hier gewonnen. Lief autootje, rijdt als een tierelier. Hij voelt ook niet als 'n klein 'goedkoop' boodschappenwagentje, mede door het mooie degelijke interieur en de technische snufjes. Ik heb er een tijd lang meer dan 100 kilometer per dag mee gereden en dat gaat eigenlijk heel comfortabel. De wegligging is zeker goed, ik vind hem heel stabiel. Hij stuurt ook stevig, dat gevoel had ik in de Ford niet. Omdat hij voor mij zeker voelt als een grote auto in een klein jasje heb ik indertijd voor de Fiat gekozen.

Het is natuurlijk niet de meest grote auto en dat kleine klepje achterin is inderdaad irritant, maar toch kan ik er verbazingwekkend veel in kwijt. Als het echt moet kunnen de achterstoelen nog altijd naar beneden.

Ik denk dat je ze gewoon allebei moet proberen, je kunt het beste zelf beslissen! :j

Edit: verschil in aanschaf is inderdaad wel aanzienlijk. Maar ik heb wel het gevoel dat hij het beetje extra geld zeker waard is.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:52

Hier een fiat500 voor de deur.
Interieur is prachtig maar voor lange benen vind ik het een minder geschikte auto.
Qua ruimte past er verbazingwekkend veel in. Elke keer sta ik weer versteld hoeveel er in past haha!
En voor de looks zou ik zeker voor de fiat500 gaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:54

Ik heb met de Cabrio wel eens het dak naar beneden gedaan om wat in te laden en mee te kunnen nemen :D

Dat lange benen verhaal herken ik dus niet. Ik heb lange benen maar zit in de Fiat500 comfortabeler dan in de grote bak van mijn partner.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:55

Ik heb nu ook een FIAT, maar dan de seiceinto, beetje zo meest koekblik achtig wat er is.... Ik voel me op de snelweg met invoegen niet zo prettig en wil dus een auto met een veiliger gevoel.

Daarbij ben ik best lang en dit is soms ook best vervelend in mijn huidige auto, dus er moet wel genoeg plek zijn voor mij :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:56

Fitzroy schreef:
Ik heb met de Cabrio wel eens het dak naar beneden gedaan om wat in te laden en mee te kunnen nemen :D

Dat lange benen verhaal herken ik dus niet. Ik heb lange benen maar zit in de Fiat500 comfortabeler dan in de grote bak van mijn partner.

Ik zit echt dicht op het stuur met mijn knieen. Mijn andere auto was meer sportwagen dus dan lag je meer en daar had ik er totaal geen last van haha. Bij deze auto wel :p

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:15

Hier een nieuwe ford ka en daar ben ik zelf heel tevreden over, al zou ik een 500 ook gaaf vinden, maar dke lag iets boven budget.

Mijn ka is prima! Bem zelf 186 en heb echt voldoende ruimte. De achterbank gebruik ik bijna niet, af en toe een neefjr of nichtje, maar die is wat minder ruim vind ik. Zou ik niet graag achterin zitten voor langere stukken..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:23

Ik heb ook jarenlang de nieuwe Ford Ka gereden. Heerlijke wegligging, zuinig in verbruik, en behoorlijk degelijk. Comfortabel ook op grote stukken...

Zou m zo weer kiezen <3

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:36

Ook hier een goed woordje voor de Ka. :)
Prima autootje, superzuinig en betrouwbaar en, maar dat is persoonlijk, ik vind hem een stuk leuker om te zien. :D
Er is ruimte genoeg in de auto, achterin is voor een volwassene een beetje krap, maar het kan op zich wel. Voorin kan een man van 1.95 best zitten. Tenzij er nog iemand achterin moet, dan wordt het lastig. :+
Wel zou ik de 1.2 kopen, die met dat 0.9 superzuinige motortje vond ik toch een beetje langzaam...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:46

Ik doe geloof ik iets niet goed :Y)

Hier ook een nieuwe Ka en bij mij is ie echt niet zuinig. Ik rijd 1 op 16. Wel rijd ik voornamelijk op provinciale wegen. Ik heb 'm nieuw gekocht en heb een beetje spijt. Voor mij is ie echt te klein. Maar dat zou ook voor de Fiat 500 gelden.

Persoonlijk vind ik Ford een beter merk dan Fiat. Duitse degelijkheid. Als ik mijn deur vast houd is het echt stukken zwaarder dan van de standaard kleine auto's (denk Peugeot 107, Citroen C1 etc.). Ook zijn mijn ervaringen met auto's van het merk Ford beter dan Fiat. Heb inmiddels 4 Fords gereden (2 heb ik nog) en 2 Fiatjes maar doe mij maar Ford :)

Ga lekker rijden en beslis zelf. Bedenk wel dat AH pickup point lastig wordt met de Ka. Er past namelijk met moeite 1 kratje achterin :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:52

Ja, XXL toiletpapier van de Lidl kun je ook vergeten... :+
Maar goed, dat is ook bij haast alle kleine autootjes zo. :P

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:56

Ik heb ook een Fiat Cabrio Sport editie sinds een jaar, vind het echt een heerlijk autootje. Past echt wel genoeg in voor mijn behoeftes op dit moment. Een grote krat achterin wordt wat lastig maar ik vind het veel belangrijker dat mijn zak paardenvoer + wortels er makkelijk inpast haha!
Hij rijdt echt heerlijk en is zuinig. Je parkeert overal in en gooit hem overal nog even tussen. Voel me ook niet onveilig omdat het zo'n klein autootje is. Vond wel dat hij snel last heeft van aquaplanning maar dat is dan ook het enige. De technische snufjes heb ik alleen nog niet ontdekt helaas haha?!

Nessie

Onderhuids zijn het dezelfde auto's. Dus wat dat betreft kun je voor beide auto's prima kiezen. Hier hebben we een Ka thuis, fijn en sportief autootje maar niet extreem zuinig.

Celiien

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:49

Oh de Picanto, dat is wel een leuk bakkie ook!
Sowieso een groot voordeel dat 'ie 5-deurs is. Achterbak stelt ook helemaal niks voor, maar dan bouw je gewoon de achterbank vol. :+
Wij hadden ooit een knalroze als leenauto van de garage, die vond ik helemaal het einde haha. Vriendlief gek genoeg niet... :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:53

Ik vind hem top. En inderdaad, in de achterbak past 1 krat, en allerlei zooi. maar de achterbank is zo volgebouwd O:) ideaal! zuinig, relatief veel vermogen :j oh, en veel garantie vanuit Kia zelf.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:58

Weet je qua ruimte is alles beter dan de auto die ik nu heb :') (FIAT seiceinto)

Picanto lijkt mij ook een prima auto, maar richt mij nu op deze 2 auto's, en vind dat al lastig genoeg :') vind deze auto's qua uiterlijk ook mooier, maar toch bedankt voor je tip!

Heb echt een leuke ka gezien... Vanavond nog even info inwinnen bij de garage waar ik zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:02

Gewoon in beide auto's een proefrit maken, daar word je toch het meest wijs uit. En dan ook tijdens de proefrit eens een stukje snelweg en wat bochten meepakken :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:15

Ik zou ze naast elkaar op een rijtje zetten: wat kosten ze, wat zit er allemaal op en aan, en natuurlijk - vooral! - rijden ermee!
Dus echt goed vergelijken wat je voor je geld krijgt.