Help, ik woon in een dorp!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11605
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:33

Telpeva schreef:
LadyMadonna schreef:
Oh, vroeger op stal:
Hedde gij gehoord wie d'r doad is?!

Euh... nee?

Jah, Dirkje!

Die ken ik niet geloof ik...

Joah, die kende gij wel! Van ons dinie's zus de buurvrouw, haar neef, daar een dochter van.....

8)7

Ja dat!!! DAT!!


Hahahaha, precies dit idd _O- _O-

Mijn oma stelde altijd standaard twee vragen:

1. Waar komt hij/zij vandaan?
2. Van wie is het er één? (letterlijk zo, alsof je naar de afstamming van een paard vraagt >;) 8)7 )

Met 'ik weet het niet' nam ze natuurlijk geen genoegen, dat snap je _O- Kende altijd wel weer een zus van een buurvrouw van een verre nicht of iets dergelijks :+[/quote]
MIJN OMA OOK _/-\o_

Ik ben zelf ook wel ''erg'', maar er was bij ons in het dorp een ongeluk gebeurd met het carbid schieten en een jongen ligt nu in coma -O- Zodra ik het hoorde, heb ik een vriendin geappt of zij wist wie het was (vriendin kent meer mensen). Maar eigenlijk ook om een kaartje oid te sturen en de familie sterkte te wensen. Dus zo erg ben ik ook weer niet...

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:33

Haha herkenbaar.
Ik ben opgegroeid in een dorp met 1500 inwoners.
Iedereen kende elkaar.
Ook wel makkelijk als je eens een lift nodig had van het treinstation een dorp verder naar huis omdat de bus niet meer reed.

Mijn moeder woont nu in een seniorencomplex. Pffffffff.
De namen en kwalen vliegen mij om de oren.
Ik ken die mensen niet eens.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:35

LadyMadonna schreef:
Oh, vroeger op stal:
Hedde gij gehoord wie d'r doad is?!

Euh... nee?

Jah, Dirkje!

Die ken ik niet geloof ik...

Joah, die kende gij wel! Van ons dinie's zus de buurvrouw, haar neef, daar een dochter van.....

8)7


Precies dit dus !! Ik lig echt in een deuk :') :')

TS, dit is idd dorps-eigen. Heb het nooit anders gekend :+ Meestal worden die zaken dan ook nog eens besproken in de plaatselijke kroeg. Je hoefde vroeger de krant niet te halen, gewoon even de kroeg in je was weer helemaal mee :D :D

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:36

Bekijk het eens andersom; in de grote stad waar ik woon, ken ik niet eens de buren twee huizen verderop. Als er echt iets gebeurt, geen idee wie ik dan vraag voor hulp.

Ik ben opgegroeid in een dorp in het buitengebied. Iedereen kent elkaar en idd, de 'roddels' weet je exact. Maar... Ook in nood zijn al die buren er direct. Door de jaren heen hebben verschillende buren ons geholpen in situaties waar we zelfs niets over hebben hoeven vragen. Op het moment dat mijn paard dood in de stal lag en ik begon te schreeuwen, waren er binnen drie minuten al twee buren uit zichzelf gekomen die alles direct overnamen.
Zelfde geldt in andere situaties, iedereen is er hier voor elkaar en hulp wordt gezien als logisch en een burendienst.

Ik zie mijn stadsburen dat echt never nooit niet doen, daar heeft iedereen zijn eigen leven en weet je helemaal niets van elkaar. Misschien fijn dat er geen roddels zijn, maar die kunnen her en der toch ook wel prettig zijn. Jouw pietje in het verhaal met zijn gebroken been? Gegarandeerd dat er buren langs zijn gekomen om eten te brengen

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:39

Ach jee, als ik bij mijn schoonouders op bezoek ben is 'het wereldnieuws van de week' dat 'die en die haar haar een andere kleur heeft gegeven'... en dat is dan zo'n beetje het enige waar over gesproken kan worden. Als Pietje Puk een scheet laat, dan is het binnen no-time het gespreksonderwerp van het dorp. Ze wonen op zich mooi en ik zou zelf ook wel meer landelijk willen wonen, maar als dat het gespreksniveau is... :')

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:40

vreemd genoeg vinden we het wel normaal om over iedere willekeurige asielzoeker te roddelen en te oordelen.. Maar als er een dorpsgesprek plaatsvind dan is het nepmedelijden of roddelen.

maar het is op zo'n moment ook iets dat mensen bezig houd.. je hoeft dan niet diegene direct te gaan bellen of met een dikke bos bloemen op de stoep te staan.. je had het toch ook over mensen die bij de mh17 betrokken waren zonder direct die mensen ook aan te spreken? waar het hart vol van is etc..

bij dorpen gebeurd dat sneller, maar dat komt omdat in de kleinere dorpen de mensen elkaar nog kennen.. In de stad kennen mensen soms hun eigen buren nog niet eens.. En die mensen gaan dan roddelen over mensen die ze zelfs nog nooit ontmoet hebben, puur omdat ze niet voldoende mensen kennen om met elkaar over te spreken..

over anderen of gebeurtenissen spreken is menselijk.. in dorpen is men vaak meer begaan met lokaal nieuws en kent men elkaar en het lokale nieuws.. bij gebrek hieraan roddelt men in grote steden juist over ongrijpbare zaken waarover men denkt een mening te moeten uiten.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:43

IlonavL schreef:
Hahahaha, precies dit idd _O- _O-

Mijn oma stelde altijd standaard twee vragen:

1. Waar komt hij/zij vandaan?
2. Van wie is het er één? (letterlijk zo, alsof je naar de afstamming van een paard vraagt >;) 8)7 )

Met 'ik weet het niet' nam ze natuurlijk geen genoegen, dat snap je _O- Kende altijd wel weer een zus van een buurvrouw van een verre nicht of iets dergelijks :+

Oh die ene van -achternaam-? Ja, maar niet van -achternaam- van de -straatnaam-, maar van -andere straatnaam-. Vervolgens volgt er een discussie of het wel of geen familie is tot 10 generaties terug en daarna kan de roddel in geuren en kleuren besproken worden.


Hier weet het roddelcircuit eerder wat ik gedaan heb dan ik zelf. Maar ik moet heel eerlijk zeggen.. Als ik brandweer/ambulance/politie voorbij zie scheuren kijk ik ook gelijk op p2000 waar er wat aan de hand is :')

melody7

Berichten: 13694
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:51

Ja dat is hier ook!

Ik verzorg het paard van mensen die echt letterlijk ALLES uit het hele dorp weten. (6000 inwoners)
Het aandikken doen zij niet hoor en het wordt ook niet op een nare manier verteld, dus ik kan er altijd wel mee lachen. Ze vertellen me regelmatig dingen over mensen uit mijn straat waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden :+

Dat iedereen zo naar binnen loopt is hier ook heel gewoon, ik kan me dan weer niet voorstellen dat je ergens de 10e keer nog steeds aanbelt.

IlonavL

Berichten: 1164
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:56

Nies_ schreef:
IlonavL schreef:
Hahahaha, precies dit idd _O- _O-

Mijn oma stelde altijd standaard twee vragen:

1. Waar komt hij/zij vandaan?
2. Van wie is het er één? (letterlijk zo, alsof je naar de afstamming van een paard vraagt >;) 8)7 )

Met 'ik weet het niet' nam ze natuurlijk geen genoegen, dat snap je _O- Kende altijd wel weer een zus van een buurvrouw van een verre nicht of iets dergelijks :+

Oh die ene van -achternaam-? Ja, maar niet van -achternaam- van de -straatnaam-, maar van -andere straatnaam-. Vervolgens volgt er een discussie of het wel of geen familie is tot 10 generaties terug en daarna kan de roddel in geuren en kleuren besproken worden.


_/-\o_ _/-\o_

Is toch hilarisch dit _O-

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:57

Hier net zo, al weet ik haast niet of ik waar ik woon een dorp mag noemen. Ik zie hier allemaal 'dorpen' met 6000/7000 inwoners. In mijn dorp wonen er krap 650 :')

Echt iedereen kent elkaar. Wij hebben net een huis gekocht, ook in dat dorp. We hoorden op vrijdagmiddag rond 16.00u dat we het huis hadden (bod geaccepteerd) en om 19.00u kwamen de eerste appjes binnen omdat ze via-via hadden gehoord dat we het huis van *** hadden gekocht.

We hadden het zelf nog niet eens aan iemand verteld omdat we eerst onze ouders wilden inlichten :')...


Soms vind ik het wel wat hebben, het kan ook heel veel goede dingen meebrengen, maar ik vind het zo af en toe ook wel extreem. Het aandikken gebeurt hier niet zo veel overigens, maar iedereen weet altijd alles over iedereen.


En het 'oh dat is die van die van daarginds en goh, dat is ook nog de achternicht van die' is hier ook heel erg bekend :').

Standaard vraag die ik kreeg toen ik in het bestuur van het dorpsfeest ging als import.... 'woar buj van?'

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Help, ik woon in een dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 21:12

Ik ben dus niet de enige die er last van heeft zo te lezen :') er is ook niks mis mee dat de buren weten dat er iets met hun buurman of buurvrouw aan de hand is, juist alleen maar goed. En dat vervolgens jansje aan de andere kant van het dorp het ook weet, zal mij een zorg zijn. Maar wat ik wel een beetje vreemd vind is, wat hier inderdaad al gezegd is, dat alles dan in geuren en kleuren verteld word zodat er het meeste oh's en ah's gescoord kunnen worden en eigenlijk alle aandacht naar de verteller gaat. Hier gaat het zo, frederik is met zijn trekker in de mestput gereden, de traumaheli is zelfs opgeroepen en nu ligt hij in utrecht, de brandweer was met 3 auto's uitgerukt en 6 politieauto's stonden er en een boel ambulances. Oh wat verschrikkelijk zeg, voor zijn vrouw en kinderen ook, het zal je maar overkomen, en hoe moet dat nu met de koeien oh wat erg Maar vervolgens blijkt het met de trekker erger gesteld dan met frederik, die zat dezelfde avond alweer met een biertje op de bank en je hoort er niemand meer over, raar volk die dorpsen haha :j

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:21

Ik heb wel het idee dat door Facebook die trend een beetje doorgetrokken wordt naar steden ook. Ik werk bij de politie in een stad met een goeie 100.000 inwoners, en daar gebeurd ook al wel regelmatig iets. Wel, élke keer dat er een ietswat grotere interventie is, zie je meteen op Facebook verschijnen "Wat is er aan de hand? Ik heb sirenes gehoord in de richting van....?", om dan de roddelmolen op gang te laten komen met 100 reacties op 5 minuten tijd _/-\o_ . Iedereen heeft ergens wel iets opgepikt, en alles wordt samengeplakt tot een zo pittig mogelijk verhaal :D.
We hebben nu bv de laatste maanden redelijk veel branden gehad op korte tijd. In realiteit elke keer door een andere oorzaak (sigaret en in slaap gevallen, defecte kachel, schouwbrand,...). Op Facebook daarentegen worden volop speculaties gemaakt over pyromanen :Y) (en doen wij natuurlijk slecht werk, want we hebben de beruchte pyromaan nog steeds niet geklist :')).

En je kan zeggen dat het komt door 'te weinig' informatie, maar onze communicatiedienst is écht heel snel en communiceert vaak meteen via facebook, twitter en nieuwssites. Maar als het niet spannend genoeg is.... :+

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:37

Lowara schreef:
Bekijk het eens andersom; in de grote stad waar ik woon, ken ik niet eens de buren twee huizen verderop. Als er echt iets gebeurt, geen idee wie ik dan vraag voor hulp.

Ik ben opgegroeid in een dorp in het buitengebied. Iedereen kent elkaar en idd, de 'roddels' weet je exact. Maar... Ook in nood zijn al die buren er direct. Door de jaren heen hebben verschillende buren ons geholpen in situaties waar we zelfs niets over hebben hoeven vragen. Op het moment dat mijn paard dood in de stal lag en ik begon te schreeuwen, waren er binnen drie minuten al twee buren uit zichzelf gekomen die alles direct overnamen.
Zelfde geldt in andere situaties, iedereen is er hier voor elkaar en hulp wordt gezien als logisch en een burendienst.


Nou dat is ook weer niet helemaal waar.
De buren aan de ene kant ken ik wel omdat ze er al mijn hele leven wonen, maar de andere buren ken ik alleen de man. Die vrouw heb ik nog nooit gezien volgens mij, maar ze schijnt er wel rond te lopen :D . Al weet ik ook niet hoe die man heet.
Maar misschien ligt dat aan mij? :Y)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Help, ik woon in een dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:46

Ze zijn ook zo dom en kortzichtig. Er zijn panden waar "wietplantage" nog net niet op de voorgevel staat, maar als er dan wat wordt aangetroffen moet je verbaasd zijn. Sowieso wordt er hier helemaal door niemand drugs gebruikt natuurlijk, maar er zijn wel plekken waar hangjongeren veel drugs gebruiken, zo erg dat mensen er toch echt niet langs (lees 500m afstand) durven lopen. Waar komen die vandaan dan? De lucht? :') Ik vind het altijd wel vermakelijk.

Inderdaad weten zo ook dat er een pyromaan of inbraakbende actief is. En dat het de ene keer Litouwers zijn en de andere keer Polen en er op een compleet andere manier te werk gegaan is doet natuurlijk helemaal niet ter zake.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:04

Ik woon in een dorp met 400 inwoners, heerlijk! Ja iedereen weet altijd alles, maar als je geen dingen doet om je voor te schamen is dat niet erg toch. Ik zie de voordelen ook wel. Mensen helpen elkaar gauw even als iemand het moeilijk heeft. Zo werd bijvoorbeeld voor de alleenstaande buurman regelmatig een bordje eten langs gebracht en ook mensen die met kerst alleen zijn worden overal wel uitgenodigd voor het kerstdiner.

Ik zou het niet anders willen.

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:33

IlonavL schreef:
Hahahaha, precies dit idd _O- _O-

Mijn oma stelde altijd standaard twee vragen:

1. Waar komt hij/zij vandaan?
2. Van wie is het er één? (letterlijk zo, alsof je naar de afstamming van een paard vraagt >;) 8)7 )

Met 'ik weet het niet' nam ze natuurlijk geen genoegen, dat snap je _O- Kende altijd wel weer een zus van een buurvrouw van een verre nicht of iets dergelijks :+


Zo ging het hier ook ja haha. Ik werkte in de supermarkt en dan was het; "Goh bekent gezicht heb je!". Ik; "Dat zou kunnen, ik woon ook op het dorp." Zij; "Van van wie ben je er dan een?" Ik; "Noemde achternaam". Zij: "Zegt me niet zoveel, wat doet je vader?" Ik; "Timmerman bij (naam timmerbedrijf van het dorp)". Zij; "Ooohja, dat is een collega van Kees en dat is mijn neef".

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:38

Nou dit gebeurt niet alleen in een dorp :=
Mijn oma woont in hartje Utrecht in een volkswijk. En daar kent ook iedereen elkaar en is het behoorlijk roddelen. Als er wat gebeurt staat iedereen voor het raam en dan gaat het als een lopend vuurtje.
Soms begint ze ook verhalen uit te kramen tegen mij over de moeder van het oude buurmeisje van mijn moeder.. "jaaa die ken je wel" :+
En nee, ze is niet dement :')

Oja en er bestaan zo'n 6 achternamen in die wijk en de helft is familie van elkaar :o

wendyenbram
Berichten: 1561
Geregistreerd: 22-11-10

Re: Help, ik woon in een dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:08

Het fijne van in een (klein) dorp wonen is:
Als je zelf even helemaal niet meer weet waar je mee bezig bent, weten de anderen dat je wel te vertellen.

Ik ben ook in het dorp komen wonen eigenlijk meer een gehuchtje tussen 2 dorpen in.
En mijn schoonouders kennen idd ook iedereen. En benoemen anderen altijd wel met 2 namen. De meesten hebben wel een bijnaam. Vaak gerelateerd aan een gebeurtenis van eerder of aan welk beroep.
Nu aan mij de kunst om te leren onthouden wat de bijnaam en wat de echte naam is.

Ik bedoel iemand .... rits noemen omdat hem vroeger iets overkomen is met iets pijnlijks tussen de rits. Dat geeft je niet zo''n beste beurt.

In geval van nood helpt iedereen elkaar dat is wel fijn van een dorp. Maar soms zou iets meer anonimiteit wel fijn zijn.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:09

ik woon ook in zo dorp nog erger het is hier de hele omgeving kent elkaar wel (ook andere dorpen )

Caesar
Berichten: 9310
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Help, ik woon in een dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:16

Ik ben van een klein dorp (2700 inwoners) naar de Randstad verhuisd...

In het begin vond ik het een verschrikking, ik kwam niemand tegen bij de supermarkt voor een praatje. Kende niemand in de straat in vergelijking tot het halve dorp etc.
Nu vind ik het heeeerlijk! Ik kan in alle rust boodschappen doen, niemand bemoeit zich met mij en ik merk zelfs dat ik de bekende dorpse praatjes irritant begin te vinden (idd het "Hedde gij doat al gehoard", "Van wie is dat er een", Die van Die... )

En ook de bekende dorpsvetes... want stel dat een meisje met een jongen uit een ander dorp ging. Werd even uitgebreid uitgevochten op de dorpsfeesten hoor!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:17

Yeps herkenbaar. Bn in dorpje van 100 inwoners als buitenstaander opgegroeid. Daarna in grotere en kleinere plaatsen gewoond door het halve land. Overal is dit wel gaande. Of in dorp, of in wijk of waar ook.

Ik woon nu in een stadje met 15000 inwoners maar dan in apart stukje maar ook hier geroddel en zo. Kom veel in andere plaats ivm sporten. Daar is de sportschool de plaats om allesvan iedereen te weten te komen van het hele dorp. :+ doe er zelf niet aan mee maar vang voldoende op. Tot aan gesprekken van hee die en die daar de buurman van heeft een nieuwe auto. Binnen een dag he _O-

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Help, ik woon in een dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:39

Ik heb 22 jaar in een dorpje gewoond. Toen ik de kans kreeg heb ik mijn vleugels gespreid en ben ik hem gepeerd :')
Ik kon ook echt niet tegen dat ons kent ons en alles en iedereen in de gaten houden. Ik had het idee dat de inwoners (vooral de ouderen) mij veel beter kenden (hoe ik heet, waar ik woon, wat ik allemaal doe op een dag) dan ik hen. Kom daar echt heel nerveus van worden.

Nu woon ik ook in een dorp maar dan in een heel groot dorp. Heerlijk die anonimiteit en niet meer dat gepraat 'ja die en die van die ja die heeft dit en dat' :')

FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:46

Mavelle schreef:
Ik woon in een dorp met 400 inwoners, heerlijk! Ja iedereen weet altijd alles, maar als je geen dingen doet om je voor te schamen is dat niet erg toch. Ik zie de voordelen ook wel. Mensen helpen elkaar gauw even als iemand het moeilijk heeft. Zo werd bijvoorbeeld voor de alleenstaande buurman regelmatig een bordje eten langs gebracht en ook mensen die met kerst alleen zijn worden overal wel uitgenodigd voor het kerstdiner.

Ik zou het niet anders willen.


Super dat je je daar prettig bij voelt, maar dat hele 'als je geen dingen doet om je voor te schamen' klopt natuurlijk niet helemaal... Met een beetje pech maakt de harde roddelkern namelijk wel uit of je je dient te schamen of niet, en dat hoeft echt niet op de realiteit danwel een redelijke mening gebaseerd te zijn. -O-

Ik ben recent ook weer terugverhuisd naar een dorp, merk tot nu toe weinig van geroddel maar ik hou me afzijdig. Zit me nu ernstig af te vragen of ik me zorgen moet maken, ik ben namelijk zo iemand van wie niemand last heeft maar waarover iedereen wel vaak een (al dan niet ongegronde) mening heeft. :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:55

Hihi jij ook al. Hier weet iedereen ook heel zeker van alles van me. Wat overigens niet klopt dat dan wel weer. En tjsa ook op sportschool wordt er stevig geroddeld. Klink klare onzin overigens. Aannames die volledig incorrect zijn. Heb in begin geprobeert dat weer recht te zetten, bn ermee gestopt en laat het nu gaan. Moet er soms alleen wel om lachen wat er nu weer verzonnen is. :')

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:00

Ik ben een echte stadse, maar wij hebben wel een hele gezellige buurt.
De buurt weet alles van elkaar, maar roddelt niet (ze wachten gewoon tot ze het uit eerste hand weten) en ze staan altijd voor elkaar klaar.
Dus, wat sommige zeggen dat er in de stad niemand voor je klaar staat is niet helemaal waar.

Mijn vriend is een echte dorpsbewoner. Hoe vaak mijn schoonfamilie wel niet op die bekende manier iedereen bespreekt. Laatst nog: vriend zijn voorruit zat een barst in. Ja dan moet je naar de jongens van dat bedrijf gaan. Je weet wel, dat zijn de jongens van (noemt achternaam).
Oh die vent, ja die heb ik wel eens aangepakt vroeger ja.
Ja die ja. En een van die zoons die voetbalde met die en die, en die en die de dochter daarvan voetbalt nu weer bij (noemt eigen dochter) in het team. Oh ja, en dan heb je nog die jongen P, ken je die nog? Ja die ken je wel. Die dochter voetbalt ook bij je kleindochter in het team.
Oh en wist je trouwens dat hij helemaal geen contact meer heeft.met zijn vader?
Heeft hij geen contact meer met zijn vader?
Nee joh... die vader mishandelde hem.
Ja dat wist ik wel, was naar ons toe een prima vent maar naar zijn kinderen?
Ja, en daarom ziet hij zijn kleindochters niet meer...

En dit alles in een luttele kwartier besproken en dan zijn ze weer van het hele dorp op de hoogte :+.

Ik haat dat. Ik vind de anonimiteit van de stad heerlijk, lekker opgaan in de mensen, je eigen ding doen. Niemand die je bekritiseert en als ze dat willen doen, nou en? Ik ken ze toch niet :').

Hier gaat alles als een lopend vuurtje en weten de mensen nog beter wat ik denk en doe dan ik zelf >;)