Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Horsenart95 schreef:goof: Klopt is ook zo. Afstand nemen probeer ik nu te doen. Nouja, dat doe ik al 3 maanden. Ik ben bang dat mn geduld vrij snel op gaat raken als er niks verandert en ik merk dat ik vrij gestresst ben en daardoor ook negatieve gedachten krijg....poeh poeh, moeilijk allemaal
Happyfeet2 schreef:Lastige situatie TS, vooral omdat jij zo hard werkt aan je doelen.
Hoe lang is dit al zo? Het is lastig; aan de ene kant kun je niet van hem eisen dat hij naar school gaat of werk zoekt. Het is immers zijn leven. Aan de andere kant; jullie willen samen een leven opbouwen en daarvoor is een inkomen of een doel voor beide wel zo handig.
Ben je het gesprek zo al eens begonnen? Dat je hem vraagt of hij later wil samenwonen? Wie weet ooit kinderen wil? Of wil gaan reizen in de toekomst? Daarvoor is toch 'iets' nodig van inkomen, en dat moet niet alleen het jouwe zijn. Mss dat hij dan begrijpt dat hij nu jullie toekomst aan het uitstellen is door niet te werken of naar school te gaan. Heeft hij dat niet door? Dan zou ik me echt afvragen hoelang je dit wil volhouden. Tuurlijk, er zal vast een dag komen dat hij wel gaat werken, hij zal immers moeten later, maar hoe lang dat nog duurt is natuurlijk de vraag ook..

. Vooral zijn slaapritme (waardoor hij klaagde over vermoeidheid en depressiviteit) is beter geworden, waar hij eerder nauwelijks sliep 's nachts heeft hij nu een regelmatig ritme omdat hij 's ochtends op kantoor moet zijn.
Niet te pushy (want daar worden relaties niet leuk van) maar wel duidelijk. "Volgens mij ga je je beter voelen van een duidelijk dagritme".
Relaties uit mijn omgeving zijn uitgegaan door zo'n scheve verhouding in stabiliteit/ambitie + gaan samenwonen). Goof schreef:Jij kan hem niet wakker schudden, hij moet dat zelf doen en zal dat enkel doen als hij het zelf wil, niet omdat jij het wil.
Ik zou zeggen (maar dat klinkt lekker makkelijk); neem wat afstand, begin er niet over, laat hem even zelf nadenken. Ga vooral door met je eigen leven dat je zo goed op orde hebt en blijf vooral daarin positief en actief.
Maar bedenk je dat zijn instelling slopend kan zijn voor jou, en mocht nou blijken dat het toch op niks uitloopt tussen jullie, dan wil je ook niet dat je je al die tijd tegen hebt laten houden. anjali schreef:Ik vind dat jullie allebei nog heel erg jong zijn. Meestal weet je dan nog niet precies hoe je je leven wilt gaan invullen.Je vriend wil toch weer gaan studeren?Ik snap wel dat jij je eraan ergert als hij nu helemaal niets doet terwijl jij hard werkt.Zoals iemand hier al schreef lijkt het mij ook een goed idee dat jou vriend jou gaat helpen bij je werk.