Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jytte schreef:Begin nu iig al met het typen, als het typen je makkelijk af gaat zal het praten vanzelf wel komen. (iig dat gaat zo bij mij...)
Mocht je een simpel gesprekje in het Engels willen voeren mag je me rustig PBen, doe een Engelse opleiding en praat ook voornamelijk in het Engels ivm games

LyannevH schreef:maar deze beste kerel is dus Amerikaan. Hij werkt in Nederland en woont hier nu ook, maar spreekt geen Nederlands en hoeft dit ook niet voor zijn werk.
hoeft dit niet van zijn werk? Als hij hier woont, kan hij toch wel de moeite doen om ook nederlands te leren. Grit schreef:LyannevH schreef:maar deze beste kerel is dus Amerikaan. Hij werkt in Nederland en woont hier nu ook, maar spreekt geen Nederlands en hoeft dit ook niet voor zijn werk.hoeft dit niet van zijn werk? Als hij hier woont, kan hij toch wel de moeite doen om ook nederlands te leren.
Prima om ter overbrugging engels te spreken, maar ik verwacht toch wel van iemand dat ze in elk geval hun best doen om de nederlandse taal te leren als ze hier langere tijd blijven.
Al doende leert men. Het gesprek zal in het begin misschien wat stroef verlopen, maar eens je met iemand in die taal spreekt, komt het vanzelf!
LyannevH schreef:Simpele dingen als 'ik ben zo terug, ik ga even naar de wc'
Rustig de tijd nemen om uit je woorden te komen, en oefening baart kunst.

niet al te druk om maken, het komt echt wel goed.
Scheelt weer, als ik nou heel zenuwachtig was geweest, kwam ik er in het Nederlands al niet uit, laat staan Engels! Yasmine schreef:Ik weet niet wat hier het verhaal achter is en ik ben bekend met de expat-situaties, maar dan nog vind ik dat je je best kunt doen voor wat basiszinnen. Ik kom tijdens mijn werk genoeg mensen tegen die alle langere tijd hier wonen en dan vragen of ik het alsjeblieft in het engels wil zeggen en dan gaat het om een simpele zin als "ik ben er over 10 minuten" en dat stoort mij dan inderdaad. Wij (of de meeste) nederlanders maken het veel te gemakkelijk door bij de minste strubbeling al over te gaan op de engelse taal.knip
Anniek22 schreef:Zelf zit ik op het tweetalig en heb/had 80% van alle vakken in het Engels. Ook Cambridge certificate gedaan. Bij mij is het nog niet weggezakt, wat overigens natuurlijk zo moet volgens school, enfin, ik raad je aan om 's avonds Engelse films te kijken, vooral Brits, Australisch of zoiets. Amerikaanse films zijn toch een beetje anders...
En als je wilt oefenen, kun je ook eens opzoek naar Amerikaanse YouTubers/Vloggers