[ENQ] Enquête over het huidige onderwijssysteem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

[ENQ] Enquête over het huidige onderwijssysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 22:49

Hoi lieve bokkers!

Voor mijn eindexamen moet ik een profielwerkstuk maken. Dit gaat over de veranderingen in het onderwijs door de jaren heen. Een onderdeel van mijn werkstuk is een enquête. Dit gaat over het huidige onderwijs en wat men er van vind.

Als jullie het willen invullen, zou ik dat heel erg fijn vinden!

http://www.survio.com/survey/d/T7C2J8K1O8M3L6K1F

(tips oid mogen natuurlijk ook! houd het wel een beetje lief voor me :') )

Groetjes :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-01-17 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

pdn123

Re: Enquête over het huidige onderwijssysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:06

Altijd interessant een enquete over onderwijs. Hier is veel over te doen en lijkt me een interessante keuze voor een profielwerk stuk.
Ik weet niet of het kan, maar kun je de vragen nog ordenen per onderdeel?
Nu is het wat hak op de tak.
Ook wat specifieker. Gaat het alleen om basisonderwijs? Of ook vervolg? Dan zijn de ervaringen verschillend. Ook wat betreft het wel of niet hebben van kinderen op school.
De opmerking dat passend onderwijs veel geld kost, waar komt dit vandaan? Dit klopt volgens mij niet.

Succes ermee!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:16

Leuk dat je hier je profielwerkstuk over doet! Ik heb je enquete ingevuld. Ik ben ondersteuningscoördinator/ambulant begeleider geweest op een aantal VO scholen en nu werkzaam als onderzoeker bij een afdeling onderwijskunde en houd de ontwikkelingen omtrent passend onderwijs dus goed in de gaten ;)

Een paar puntjes van feedback:
- vraag 9 en 10 zijn volgens mij bedoeld voor ouders van schoolgaande kinderen en waren daarom voor mij niet in te vullen
- het is niet duidelijk waar het bedrag van 8500 voor passend onderwijs vandaan komt (en ik betwijfel of het klopt)
- bij vraag 11 had ik niet genoeg ruimte om mijn antwoord in te vullen (na 2 regels blokkeert het)

Je snijdt wel hele grote onderwerpen aan :D allemaal erg interessant, maar voor een profielwerkstuk wel heel veel! Ik zou 1 eruit pikken en die helemaal uitdiepen. Maar dat soort dingen bespreek je vast ook met je begeleider van school.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:22

Ik ben 14 en zou graag iets voor je invullen maar kan dat met een paar vragen niet, zal ik 'n Pb sturen met de vragen die ik wel kan beantwoorden? Zit zelf middenin het gebeuren nu :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:36

ik vind de vragen wat van de hak op de tak en soms niet duidelijk. Meer vragen gesorteerd naar deelonderwerpen (en die ook benoemen) zou logischer zijn.

Wat wil je nu eigenlijk onderzoeken?

Ik vraag me af of die 8500 euro per leerling de extra kosten zijn voor passend onderwijs of ook inclusief de normale kosten voor onderwijs per kind. Dus wat zijn de kosten per gewone leerling en wat zijn de kosten voor een zorgleerling...

Succes met het werkstuk!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:52

Ik ga mee met de gegeven feedback.
Ook ik heb het ingevuld en had bij een paar vragen (o.a. de vraag over wat je mist bij jou school of die van je kind) het gevoel dit niet in te kunnen vullen, daar ik niet meer op de middelbare school/lagere school zit.

Inderdaad interessante onderwerpen en heb wel het idee dat je er tijd in hebt gestoken bepaalde onderdelen uit te zoeken!

Mijn tip zou ook zijn om je onderwerp meer af te bakenen, nu lijkt het a.d.h.v. je vragen wel heel breed.

Succes!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:53

Goof

Re: [ENQ] Enquête over het huidige onderwijssysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:51

Interessant onderwerp. Ik werk in het middelbaar onderwijs en wilde hem voor je invullen, maar hij wordt heel erg betrokken op de school waarop je zelf zat of waar je kinderen heen gaan. Om die reden heb ik hem uiteindelijk niet ingevuld.
Jammer, wellicht had je van mij hele andere antwoorden gekregen.