Verder studeren of werken in het buitenland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Verder studeren of werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 12:13

Hoi bokkers!

Momenteel zit ik in het laatste jaar van spw-jeugdzorg niveau 4. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik dit jaar gewoon halen, maar dan? Fulltime werken wil ik nog niet, ik ben nog maar 19 :D.
Maar wat ik op het hbo wil gaan doen? Geen flauw idee! Ik vind alles leuk, heb al veel open dagen en meeloopdagen gehad maar ik weet het gewoon niet.
Nu kwam ik toevallig via ActivityInternational bij het idee om een jaar als au pair te gaan werken in de USA. Dat lijkt me echt fantastisch, het staat goed op mijn cv, ik kan dan nadenken over wat ik wil studeren.
Maar een jaar van huis vind ik ook echt mega lang, een jaar zonder mijn moeder en vriend lijkt me verschrikkelijk :'). Ook doe ik dan een jaar langer over het studeren, en ik heb het net allemaal rond met studiefinanciering etc.

Wat raden jullie aan? En zijn er eventueel mensen met ervaring als au pair?

Groetjes Sophie

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:19

Je hebt van die grote zomerkampen in Amerika, als je googled op "vrijwilligerswerk zomerkamp amerika". Ik zou daarmee beginnen, kun je altijd nog besluiten of je langer weg wil.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:24

Ik weet dat een vriendin van mijn zus ook au-pair is, maar dan in Engeland. Misschien kan je daar wel naar kijken, omdat dat dichterbij is (zo kan je af en toe nog eens naar huis).

Een vriendin van me is pas gestopt met haar studie in haar tweede jaar omdat ze de studie echt niet meer zag zitten, na de zomervakantie gaat ze beginnen met een andere studie. Ze kreeg een aantal reacties van mensen die het zonde vonden, een jaar verspild. Maar wat ze zei vond ik wel erg mooi: 'Wat is nou een jaartje op een heel mensenleven?' Ik zou je kans grijpen en een jaar als au-pair gaan werken, en desnoods dus dichterbij huis. :D Misschien kan je ook wel een halfjaar au-pair worden en dan nog een halfjaar in Nederland werken voordat je aan een andere studie begint. :)

Nyaleti

Re: Verder studeren of werken in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:43

Er zijn vele plekken waar je terecht kunt als au-pair. Zo ook in Spanje, Oostenrijk en vast overal in Europa wel. Dan heb je geen tijdsverschil, wat ook wel heel fijn is.. en kun je een stuk makkelijker terug vliegen voor een weekje! Op verschillende plekken zal het ook zeker mogelijk zijn om maar voor een half jaar te blijven.
Je kan ook als dat je trekt, werken op een boerderij in noorwegen, met paarden in Polen of een dierenasiel in Spanje. Ik heb een aantal websites met (vrijwilligers)werk en kan ze wel doorsturen als je hier interesse in hebt!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 18:00

Naar landen binnen Europa moet je zelf een flink bedrag bijleggen, dit hoef niet naar Amerika. Anders is dit natuurlijk eventueel ook een optie!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:32

SophieFT schreef:
Naar landen binnen Europa moet je zelf een flink bedrag bijleggen, dit hoef niet naar Amerika. Anders is dit natuurlijk eventueel ook een optie!

Maar stel dat je als au-pair kan wonen bij een gezin thuis (of is dat bij au-pairs altijd zo?) dan heb je aan inwoning geen/weinig kosten. Als au-pair zal je ook wel geld verdienen toch? Dus dan kan je eten etc. kopen. Of zit dit allemaal niet zo makkelijk in elkaar? :')
Ik moet volgend jaar op stage naar het buitenland maar ik heb me er nog niet in verdiept, dus ik weet nog niet echt hoe het zit qua geld.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 19:01

Danielleeee_ schreef:
SophieFT schreef:

Maar stel dat je als au-pair kan wonen bij een gezin thuis (of is dat bij au-pairs altijd zo?) dan heb je aan inwoning geen/weinig kosten. Als au-pair zal je ook wel geld verdienen toch? Dus dan kan je eten etc. kopen. Of zit dit allemaal niet zo makkelijk in elkaar? :')
Ik moet volgend jaar op stage naar het buitenland maar ik heb me er nog niet in verdiept, dus ik weet nog niet echt hoe het zit qua geld.

Ja dat klopt !

Alleen naar de usa hoef je alleen een paar dingen te betalen en de rest (vliegticket, verblijf, geld, zelfs school) wordt voor je betaald. Ik las al als je naar bijvoorbeeld Engeland wil, je dik €500 moet betalen en daarbij zelf nog je vliegticket etc moet betalen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:21

SophieFT schreef:
Alleen naar de usa hoef je alleen een paar dingen te betalen en de rest (vliegticket, verblijf, geld, zelfs school) wordt voor je betaald. Ik las al als je naar bijvoorbeeld Engeland wil, je dik €500 moet betalen en daarbij zelf nog je vliegticket etc moet betalen.

Dat lijkt mij sterk hoor, het is geen vrijwilligerswerk met zielige kindjes in Afrika, maar een gewone betaalde baan (al dan niet voor minimumloon :P)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 19:54

Narya schreef:
SophieFT schreef:

Dat lijkt mij sterk hoor, het is geen vrijwilligerswerk met zielige kindjes in Afrika, maar een gewone betaalde baan (al dan niet voor minimumloon :P)

Dan ben ik wel benieuwd of jij een site kan vinden waar dat niet hoeft :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:16

Elke willekeurige au pair site, lijkt mij? Volgens mij heb jij echt de verkeerde eruit gepikt hoor, normaal hoef je niet te betalen om als au pair aan de slag te gaan. Zie bijvoorbeeld http://needaupair.com/recursos/0/paga-semanal, Engeland: 100-170 euro per week. Ben je niet in de war met de Engelse termen, dat je denkt dat je moet betalen ipv betaald krijgen?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 20:24

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:43

Travelactive is een grote site die overal graag zelf wat geld van mee pikt :)) omdat hun die moeite voor je doen om het te regelen (voor hun 10min werk dus niet echt x bedrag waardig)
Het beste kun je via een wat kleinere site of anders via een facebook pagina iets zoeken. Zo goed als altijd krijg je als au-pair zijnde kost en inwoning, en vaak zelfs ook nog betaald omdat je voor hun kinderen zorgt en dus een hele taak uit handen neemt. Natuurlijk moet je wel je eigen vliegticket, evt visum enzo betalen maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch. :)