vriendloos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frieskee

vriendloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:39

Hoi bokkers,
ik heb het gevoel dat ik vriendloos ben, ik heb wel een paar vriendinnen en een beste vriendin waar ik altijd bij terecht kan en een tweelingzus waarmee ik super veel dingen mee doe maar alsnog heb ik het gevoel dat ik vriendloos ben. De vriend van mijn beste vriendin mag mij ook niet; heel vervelend want die hebben zo'n vriendengroepje waar mijn andere vriendinnen ook bij zitten. Zo hadden we een paar werken geleden wel iets leuks gedaan met het groepje maarja. Ik heb ook nog wel een paar soort van vrienden van mijn hbo opleiding waar ik een paar weken geleden mee ben gestopt.. Geen idee of nog contact ga hebben met de drie meisjes waarmee ik toen mee omging. Ik zou graag gewoon een leuk vriendengroepje willen hebben waarmee ik leuke dingen kan doen zoals uitgaan et cetera..
Ik ga in september veel kans starten aan een opleiding in Amsterdam en ga daar ook op kamers in Amsterdam..Geen idee of daar leuke mensen ontmoet waarmee ik leuke dingen ga doen. Ik heb een beetje het idee dat iedereen al zo'n beetje al een vast vriendengroepje heeft waarmee die leuke dingen doet. Kennen meer mede bokkers het gevoel en weet iemand wat ik er aan kan doen?

Tink89

Re: vriendloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:40

Word lid van een studievereniging, dat helpt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:41

Mensenwelzijn => Leven Zonder Paarden

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:42

Ik heb al helemaal geen vrienden die ik zie dus ben jaloers op je ;)

Ik heb een paar mensen die ooit vrienden waren die ik nog spreek via facebook ofzo. Sinds ik verhuids ben woont iedereen 100km verderop maar ik heb geen manier om nieuwe mensen te ontmoeten.

Waarom heb je niet het gevoel dat je vrienden hebt dan?

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:45

Azmay schreef:

Ik heb een paar mensen die ooit vrienden waren die ik nog spreek via facebook ofzo. Sinds ik verhuids ben woont iedereen 100km verderop maar ik heb geen manier om nieuwe mensen te ontmoeten.

We spreken niet elke week met me af, Maar wat doe jij dan met oud en nieuw?
Laatst bijgewerkt door Frieskee op 02-01-17 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:48

zillionke schreef:
Azmay schreef:

Ze spreken niet elke week met me af, Maar wat doe jij dan met oud en nieuw?

Naar mijn ouders of zoals dit jaar gewoon thuis op de bank.
Wekelijks afspreken heb ik nooit meegemaakt, zelden eigenlijk. Meestal zag ik mijn vrienden enkel op school of bij studentenverenigingen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:49

Denk dat je vooral zelf meer initiatief moet nemen.
Als jij zeker bent over jezelf (hoop dat je jezelf tenminste een leuk mens vindt) dan maak je ook makkelijker contact.

Als jij wilt afspreken met de meiden van je vorige opleiding moet je ze bellen of appen.

Met je afvragen of iemand wel een vriend wil zijn kom je er niet.

Het is trouwens ook niet erg om je eventuele onzekerheid uit te spreken. Laat mensen weten dat je het leuk vindt om af te spreken en dat je blij bent dat ze in je leven zijn......

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:50

zillionke schreef:
Hoi bokkers,
ik heb wel een paar vriendinnen en een beste vriendin waar ik altijd bij terecht kan en een tweelingzus waarmee ik super veel dingen mee doe

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dat idee hebt. Je hebt vriendinnen, een beste vriendin en een tweelingzus. Hoeveel vriendinnen wil je? Ik heb ook iets van 6 vriendinnen waar ik het ook druk zat mee heb :) en verder ook initiatief tonen om dingen te doen en wees ook blij met wat je hebt.... ;)

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:53

Azmay schreef:
Azmay schreef:

Ze spreken niet elke week met me af, Maar wat doe jij dan met oud en nieuw?

Naar mijn ouders of zoals dit jaar gewoon thuis op de bank.
Wekelijks afspreken heb ik nooit meegemaakt, zelden eigenlijk. Meestal zag ik mijn vrienden enkel op school of bij studentenverenigingen.[/quote]
Had je op de Uni/hbo dan wel gewoon vrienden? Vervelend voor je.. Heb je ook geen zussen waarmee je leuke dingen kan doen? Ik ben soms dan wel echt blij dat ik een tweelingzus heb.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:53

Azmay schreef:

Ik wel :j :D Ook voor de TS.
http://www.nmlk.nl Dit is een website om nieuwe mensen te leren kennen en leuke uitstapjes te doen. Er staat van alles op; van wandelingen in de natuur tot escaperooms, van stapavonden tot samen koken. Ik ben in maart lid geworden en ik heb al zoveel leuks gedaan en heel veel leuke mensen leren kennen. Echte vriendschappen? Nee dat (nog) niet, maar wel heel veel gezellige middagen/avonden. De website is niet gericht op dating, dus ook mensen met een relatie zijn welkom en daardoor is het niet zien en gezien worden, wat ik zelf heel fijn vind. :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:54

als jouw vriendinnen partners hebben,is dit ook helemaal niet zo gek dat ze niet wekelijks willen afspreken.

Ik sprak vroeger nooit wekelijks af met mijn vriendinnen. En ik heb geleerd dat niet de kwantiteit maar de kwalitiet belangrijk is.
De laatste jaren is mijn sociaal leven er wel enorm op vooruit gegaan, omdat een "nieuwe stalgenote" mijn beste vriendin geworden is EN we samen op de trein zitten naar ons werk, dezelfde ambities en interesse hebben qua paardrijden, hetzelfde ras van honden waarmee we gaan wandelen (al dan niet te paard) of mee op show gaan. Daarbuiten hebben we gezamelijke vrienden en kennissen die ook bepaalde hobbies gemeenschappelijk hebben.

En met oudjaar sprak ik vroeger meestal af met familie. In totaal denk ik dat dit jaar de 3de x was dat ik met vrienden gespendeerd heb. Maar zou even gelukkig de avond alleen op de bank voor tv met mijn honden doorgebracht hebben. Ow wacht, dat heb ik ook deels gedaan, want we zijn rond 23u doorgegaan bij onze vrienden en vriendlief lag al te slapen toen ik mijn honden probeerde gerust te stellen tijdens de jaarwisseling.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 15:55

Lizzyy schreef:
zillionke schreef:
Hoi bokkers,
ik heb wel een paar vriendinnen en een beste vriendin waar ik altijd bij terecht kan en een tweelingzus waarmee ik super veel dingen mee doe

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dat idee hebt. Je hebt vriendinnen, een beste vriendin en een tweelingzus. Hoeveel vriendinnen wil je? Ik heb ook iets van 6 vriendinnen waar ik het ook druk zat mee heb :) en verder ook initiatief tonen om dingen te doen en wees ook blij met wat je hebt.... ;)

Ik heb echt het gevoel tegenwoordig dat iedereen iets van 20 vrienden heeft, en altijd wat te doen heeft.. normaal heb ik ook wel een drukker leven.. Ik zit nou niet op school en ben opzoek naar werk. :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:56

Lizzyy schreef:

Inderdaad. Ik denk dat je meer hebt dan je zelf inziet. Je hebt vriendinnen en een sociaal leven.
Hoe zie jij een vriendschap dan? Wat verwacht je daarin? En wat wil je meer dan wat je nu hebt?
Wekelijks afspreken is helemaal niet iets dat perse hoort bij een (goede) vriendschap he.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:56

Heel herkenbaar... ik heb nu een vriend en ben stiekem zo jaloers op zijn vriendengroepen :o ze ontvangen mij echt ook met open armen... maarja zou dag graag zelf hebben..

Ik studeer en woon zelf ook in A'dam, maar helaas weinig aansluiting met mensen op mij studie

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:02

Gianti schreef:
Heel herkenbaar... ik heb nu een vriend en ben stiekem zo jaloers op zijn vriendengroepen :o ze ontvangen mij echt ook met open armen... maarja zou dag graag zelf hebben..

Ik studeer en woon zelf ook in A'dam, maar helaas weinig aansluiting met mensen op mij studie

Kun je A'dam eigenlijk wel snel contact maken met andere mensen? Ik ga er volgend jaar namelijk studeren..

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:06

SplashIsLief schreef:
Azmay schreef:

http://www.nmlk.nl Dit is een website om nieuwe mensen te leren kennen en leuke uitstapjes te doen. Er staat van alles op; van wandelingen in de natuur tot escaperooms, van stapavonden tot samen koken. Ik ben in maart lid geworden en ik heb al zoveel leuks gedaan en heel veel leuke mensen leren kennen. Echte vriendschappen? Nee dat (nog) niet, maar wel heel veel gezellige middagen/avonden. De website is niet gericht op dating, dus ook mensen met een relatie zijn welkom en daardoor is het niet zien en gezien worden, wat ik zelf heel fijn vind. :j

Dankje _/-\o_

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:08

SplashIsLief schreef:
Azmay schreef:

Ga er eens kijken, ben zelf te ziek om echt actieve dingen te doen en vervoer heb ik ook al niet echt maar misschien staat er wel wat leuks bij.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:10

studievrienden zijn soms vrienden voor het leven, en bijna geen 'studievrienden' groepjes kenden elkaar voor hun studietijd.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:11

zillionke schreef:
Gianti schreef:

Kun je A'dam eigenlijk wel snel contact maken met andere mensen? Ik ga er volgend jaar namelijk studeren..

Ik raad je dan wel echt aan om bij een studievereniging en/of studentenvereniging te gaan. Dat helpt echt enorm. En dingen als intreeweek (weet niet welk niveau en bij wie je gaat studeren) te doen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:19

zillionke schreef:
Dankje _/-\o_
Graag gedaan. Mocht je interesse hebben dan kan ik je evt. Een gratis proefabonnement geven, pb me dan even jouw e-mailadres :D (Dat geldt ook voor anderen, alhoewel ik geen idee heb hoeveel ik er weg kan geven)

Azmay, er zijn ook heel veel minder actieve dingen :j Zo ga ik zelf vanavond weer naar de pubquiz en doe ik regelmatig mee aan een spelletjes avond bij iemand thuis.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 16:19

Ik ga naar het hbo.. Dus ik weet niet echt of een studentenvereniging wel bij me past..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:21

zillionke schreef:
Ik ga naar het hbo.. Dus ik weet niet echt of een studentenvereniging wel bij me past..

Ja joh, mijn ex doet voeding en diëtetiek, die is helemaal druk met zijn voedingsgroepje (studentenvereniging), waar ga je studeren? HVA? En als jij op kamers zit, komt dat goed hoor, je leert echt zoveel nieuwe mensen kennen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:22

zillionke schreef:

Studievereniging is ook heel fijn, wel gezellige activiteiten maar geen gekke ontgroening ofzo. Veel vrijblijvender. Doe ook zeker mee aan de intro als die er is!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:32

Je zegt, je hebt het idee dat andere mensen allemaal 20 vrienden hebben en jij niet. De fout die jij (in mijn ogen) maakt, is deze: dat een ander 20 vrienden heeft, betekent niet dat jij 20 vrienden nodig heeft. Wil je 20 vrienden, dan is dat natuurlijk oké - maar 20 vrienden (willen) hebben "omdat een ander ook 20 vrienden heeft" - daar word je niet gelukkig van. Zoek zoveel (en de juiste) vrienden als jij nodig hebt om gelukkig te zijn, niet omdat een ander ook dat aantal heeft of omdat dat een "juist" aantal is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 16:34

Ik denk dat je juist je echte vrienden moet koesteren. Vroeger had ik vaak de discussie met mijn broertje. Hij vond dat ik maar weinig vrienden had (Ik heb al jaren 2 beste vriendinnen die heel belangrijk voor me zijn en een heel goede vriend en verder wel een groep waar we af en toe wat leuks mee gaan doen en die je ziet op verjaardagen enzo en hij had zelf een mega grote vriendengroep). Al kwam hij er uiteindelijk toch wel achter dat echte vrienden vaak maar op een hand te tellen zijn. Van die enorme groep zijn er eigenlijk maar 2 waar hij echt op kan bouwen. En zijn de mensen waar je altijd bij terecht kan wat er ook gebeurt en die je volledig kan vertrouwen.

Sowieso verandert het wel als je ouder wordt. Iedereen heeft het steeds drukker met het eigen leven. Als ik jou zo hoor dan heb je vooral teveel vrije tijd die je zelf lastig kunt invullen? Ik zou idd ook lid worden van een (studie)vereniging als ik jou was. Ik voetbal zelf en daar heb ik veel nieuwe mensen leren kennen. We gaan regelmatig wat leuks doen met het team. Het scheelt dat je dan mensen ontmoet met ongeveer dezelfde interesses. En bij mijn voetbalclub Vitesse heb ik ook een hele leuke groep mensen leren kennen waar ik mee naar alle wedstrijden ga