Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:48

Dank je wel :).
Wel fijn te weten dat je stamppotten gewoon kunt invriezen Haha

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:56

Wij zitten gemiddeld zo rond de 50 euro per week incl 1 baby, valt me dus nog reuze mee. Brood zit daar ook bij in die we van de bakker halen. Moet wel zeggen dat daar dan nog niet de slager bij in zit, daar haal ik meestal vlees voor 3/4 weken à 20 euro.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:10

Ik had laatst een hele zak boerenkool in de vriezer gegooid, als je hem wil gebruiken gewoon direct uit de vriezer in kokend water :). Op het land bevriest boerenkool ook, dus dat kan prima.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:12

Boerenkool moet vaak ook de vorst over , heb ook nog een zak liggen nu je het zegt :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:26

Ik heb bij een groenteboer gewerkt en daar kwam boerenkool bevoren binnen met kroppen tegelijk. :P

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 16:38

Ik heb trouwens.. met de boodschappen bij de Lidl, uit de vriezers zo'n zak kipfilet meegenomen, is geloof ik 1kg, gewoon echt filets..
en ik vind ze prima te eten! Nier duur ook :)

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 08:32

Ik heb, toen de boerenkool in de bonus was, een hele berg stamppot ermee gemaakt. Daarna in zakjes in de vriezer. Ik haal zon zakje in de ochtend uit de vriezer en bak het dan in de avond op. Erg lekker!!
Van restjes groente maak ik groentesoep of pastasaus en dat vries ik ook in.
Voorheen gooide ik te makkelijk weg, nu probeer ik dat echt te voorkomen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:02

Ik maak van mijn restjes steeds vaker een pot-a-feu of coq au vin rapide. Erg lekker en goed om van je restjes af te komen. Vooral het eerst. Het 2de gerecht moet er echt wortel, bleekselderij en champignons in. Anders gaat de smaak te veel veranderen. 1ne dag met rijst, andere dag met aardappels (meestal puree)

Jets

Berichten: 3554
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:11

Voor de vegetariërs, de vleesvervangers van de vegetarische slager zijn in de aanbieding bij boni :D

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:23

:oo Ik wil ook een Boni in de buurt -O-

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:58

Ik heb gister maaltijdsoep gemaakt en daar kon ik ook 3 porties van invriezen! Altijd zo'n fijn gevoel dat je een keer de vriezer kan open trekken, iets op kan warmen en dat er dan een heerlijke maaltijd op tafel staat! :D

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:08

Ik ga het redden ! Vanavond risotto
Morgen zat en zondag eten we uit de vriezer. Kreeg gisteren van schoonouders een bak erwtensoep dus die doen we zondag
moet alleen nog kaas hebben en een stokbroodje.
eventueel nog wat lekkers.
heb nog 3 euro en nog een leeg krat staan!

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:54

Terug van de boodschappen. 3 pakken fristi en 4 pakken Chocomel. 5 pakken koffie en verse Old Amsterdam.
En 2 netten mandarijnen
Bonusvoordeel van 13 euro

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:06

Vandaag voor het eerst deze week een paar boodschapjes gedaan; crackers, kaas, muesli en kwark.
8 euro. Kan ik voorlopig weer mee vooruit, de avonden heb ik nog genoeg voor in huis! Ben ook de vriezer langzaam aan het vullen.

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:23

Ik was deze week voor 33 Euro klaar (6 personen).
Ik moest alleen, fruit, groente, vleeswaren/zoet broodbeleg en wasmiddel + wasverzachter hebben.
De rest heb ik nog in overvloed in huis/vriezer en dat wil ik eerst opmaken.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 14:23

Goed bezig allemaal!! :D

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:34

Hier ook voor maar 8.50 klaar deze week,
maar moet natuurlijk wel bekennen dat ik een aardige voorraad had door mijn inkopen voor de verhuizing.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:29

Voorraad in huis hebben is zo belangrijk. Daardoor kan je 9/10 heel goedkoop boodschappen doen. Namelijk alleen drinken en de echt verse producten (bijv. hartig broodbeleg, groente)
Hier altijd 2 pakken in huis van suiker, rijst, bloem, pasta en diverse potten en blikwerk. Allemaal lang houdbaar en allemaal in de aanbiedingen gekocht. Pak ik 1 van de 2 verpakkingen? Dan schrijf ik het op en ga ik de aanbiedingen in de gaten houden. Koop dan standaard minimaal 2 verpakkingen (afhankelijke hoe geweldig de aanbieding is)

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:33

Ja, dat doe ik ook inderdaad chamion! Heb nu ook in mijn Bullet Journal een lijstje gemaakt met welke dingen ik in mijn vriezer heb. Moet het wel beter in de gaten houden want kwam er gisteravond ineens achter dat ik in een kastje nog twee verpakkingen kattenvoer had staan 'Oja, die had ik vorige week gekocht :Y)'
Scheelt heel veel dubbele boodschappen en zo kun je inderdaad dan beter inslaan met de aanbiedingen.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 17:36

Ik koop gewoon dingen in voorraad die ik op dat moment nodig heb en op zijn.
Onnodig veel voorraad hebben vind ik beetje onzin en je moet die voorraad toch ook kopen. En ik moet het ergens opslaan. Heb al weinig keukenkastje, opgelost met en stellingkast waar ook een plank met eten staat maar toch. Ik zie bij mijn ouders dat ze bijv veel voorraad inslaan en dan vervolgens het vergeten... Kan je t na 2 jaar weggooien. Nee liever niet. :)
Heb zo'n pot pasta en pot rijst staan en als dat bijna op is kijk ik of er wat in de aanbieding is, is dat niet dan koop ik het die keer erop wel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:53

Ik ben vandaag netjes binnen mijn marktbudget van 20 euro gebleven :) Dat is niet alleen voor deze week maar had wel eens bedacht dat ik niet zo langs de groentenkraam moet rennen met JA AL DEZE GROENTEN WIL IK ETEN en het vervolgens niet doen _O-

Vandaag en/of morgen ga ik wat foodpreppen, heb een pompoen en wortels gekocht waar ik een lekker soepje van ga maken om in te vriezen bijvoorbeeld :) Lekker!

Ik hoorde trouwens van de groentenman dat zuid-Spanje helemaal vol sneeuw ligt. IJsbergsla, bloemkool etc. gaat stervensduur worden. Dus jullie zijn slim bezig met je stamppotjes in de vriezer +:)+

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:12

Yonker schreef:
Ik koop gewoon dingen in voorraad die ik op dat moment nodig heb en op zijn.
Onnodig veel voorraad hebben vind ik beetje onzin en je moet die voorraad toch ook kopen. En ik moet het ergens opslaan. Heb al weinig keukenkastje, opgelost met en stellingkast waar ook een plank met eten staat maar toch. Ik zie bij mijn ouders dat ze bijv veel voorraad inslaan en dan vervolgens het vergeten... Kan je t na 2 jaar weggooien. Nee liever niet. :)
Heb zo'n pot pasta en pot rijst staan en als dat bijna op is kijk ik of er wat in de aanbieding is, is dat niet dan koop ik het die keer erop wel.



Dat is hier meerdere keren voorgekomen, omdat we een kast hebben gemaakt onder de trap. Daardoor waren we nog wel eens het overzicht kwijt. Vanaf een bepaald moment schoolbord verf gekocht en de deur mee ingesmeerd (in een appelvorm) Daar lijnen op getrokken, elke lijn staat voor een plank. En daar schrijven we op wat erin staat en met streepjes geef ik aan hoeveel ik er van heb. Idem dito voor de vriezer. Vanaf dat moment geen problemen meer gehad.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:47

Chamion, geniaal !!
Ik heb nog een rol schoolbord folie liggen
Die kan ik daar mooi voor gebruiken

Ik ben ook wel van de voorraad
Maar ik maak ook erg veel zelf
Dus zaken als bloem etc wil ik altijd voldoende hebben
Heb eigenlijk nooit echt dat ik droge voorraad weg hoef te gooien , maar wel dat ik het overzicht wat kwijt raak en voor de zoveelste keer die kast door moet graven om dat overzicht weer te krijgen :+
en de vrieSkist is ook zo een ding waar ik nog wel eens van kwijt raak wat er ook al weer in zat :+

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:27

Ik ben compleet de mist in gegaan deze week :'), mijn plan was heel weinig, nog bij de lidl geweest, hadden wat babyspul en zwangerspul in de aanbieding, dus dat ging al mee, helaas pindakaas ook veel britse producten (daar sla ik dan ook maar wat van in, want sommige dingen vind je hier niet haha) en dan aardig aan het lijstje gehouden, alleen bv 12 melk mee ipv 6 maar goed dan kunnen we weer een flinke tijd vooruit. Moet volgende week bevallen dus even rekening mee gehouden dat er dan geen boodschappen zullen worden gedaan. daarna nog paar dingetjes bij de ah, maar ook swiffer dusters bv, tandpasta en derg, dus ik zit dik boven de 150 deze week (maar dus niet alleen eten) ahja volgende keer weer beter haha.

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:31

Jets schreef:
Voor de vegetariërs, de vleesvervangers van de vegetarische slager zijn in de aanbieding bij boni :D

*\o/*