Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:27

Voor de mensen met kleine tuin; Zo'n vierkante meter moestuin kan echt heel veel opleveren. Vooral als je even op internet zoekt naar de website hierachter ( mag ik vast niet noemen haha). Die site kun je gratis bekijken en daar staan heel veel tips op om zoveel mogelijk uit je tuin te halen.

Zelf heb ik 12 van die bakken ( zelfgemaakte trouwens , veel goedkoper) met een grote pergola erboven ( 5 x 9 meter). Ik haal er veel courgette, tomaat, kolen, sla, rucola enz uit elk jaar. Heb ook druiven en kiwi, maar die moeten nog groeien ( verwacht met 2 jaar de eerste eetbare vruchten). Doordat ik zo'n grote tuin heb heb ik veelzaden, en deze ruil ik weer met anderen. Ik wil als daar behoefte aan is wel wat tips delen. Eventueel ook wel zaden en zaailingen ( over een tijdje dus), maar alleen ophalen :D

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:28

Ik heb ook zo'n briefje van wat er allemaal in de vriezer ligt. :')

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:28

Ik moet v/d week wasmiddel en verzachter meenemen..
en wil ook even shampoo, cremespoeling en tandpasta inslaan.. iemand een goede tip?

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:29

Ik gebruik het wasmiddel van de Lidl en ben daar erg tevreden over. Qua verzachter gebruik ik Lenor, wat ik weer in Duitsland koop.

Shampoo ed even de reclameblaadjes doorspitten of er ergens aanbiedingen zijn?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:30

Hema wasmiddel
Ik was sinds een half jaar denk met Hema poeder
Ik kan er tegen(altijd weer een verrassing , Lidl krijg ik jeuk van... van heel veel wasmiddel trouwens)
Betaalbaar en wast goed schoon

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:32

Kruitvat heeft nu oral b tandpasta voor maar 1 euro. Heb je ook maar een klein beetje van nodig.

Verder heeft kruitvat, etos + trekpleister veel 1+1 acties op shampoo etc

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:49

Dank je wel allemaal :D
Zal sowieso even langs kruidvat gaan voor tandpasta, lastige is.. wij hebben alle 4 ons eigen, en alle 4 een eigen merk Haha. Maar wil even een voorraadje inslaan..
wasmiddel zal ik eens bij Lidl kijken! Die hebben grote flessen toch? Poeder ben ik niet zo weg van :)

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 18:50

Sonja_vR schreef:
Hema wasmiddel
Ik was sinds een half jaar denk met Hema poeder
Ik kan er tegen(altijd weer een verrassing , Lidl krijg ik jeuk van... van heel veel wasmiddel trouwens)
Betaalbaar en wast goed schoon


hier ook geen reactie op het wasmiddel van de hema Gelukkig. van veel merken krijg ik uitslag.

ik gebruik de vloeibare.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 18:52

Ik gebruik wasmiddel wat in de aanbieding is als t maar lekker ruikt en koop wasverzachter ook in Duitsland!

Vriezer bijhouden probeer ik nu ook bewuster te doen :)

Berdien

Berichten: 64579
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:00

Ik kan sowieso tot morgen vooruit met wat ik nog in huis heb, en heb deze week € 9 uitgegeven aan eten. Dat begint erop te lijken :))

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:03

XxLiindsaYxX schreef:
Dank je wel allemaal :D
Zal sowieso even langs kruidvat gaan voor tandpasta, lastige is.. wij hebben alle 4 ons eigen, en alle 4 een eigen merk Haha. Maar wil even een voorraadje inslaan..
wasmiddel zal ik eens bij Lidl kijken! Die hebben grote flessen toch? Poeder ben ik niet zo weg van :)



Ja klopt. Grote flessen vloeibaar. :j

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:15

Kruidvat heeft de robijn voor 2.99 in de aanbieding.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:29

Ik moet trouwens zeggen, ik koop nu ook vaak fruit, kaas en brood op de markt hier en dat scheelt wel echt een hoop :Y)

Lay_D

Berichten: 3718
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:32

De plus heeft 1+1 gratis van Robijn momenteel.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:33

Dirk heeft 4 flessen robijn wasmiddel , 16 of 21 wasbeurten voor 10 euro..
Ik sla dan vaak in, ik hou van robijn haha

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:40

Hier is de markt met fruit niet echt goedkoper dan de supermarkt helaas.

Bij mij begint de challenge pas volgende week echt met mijn nieuwe loon
vorige week en deze week moest ik wel.. Dus niet helemaal spontaan. Maar wel een teken dat het kan

Had van de postcode loterij 2 kaarten gekregen voor hema 15 euro ipv 1.
Dus heb daar de koffie bonen gehaald. Had daar anders echt geen centjes voor en dan had manlief thee moeten drinken haha

Ik was eigenlijk altijd met lidl en gebruik amper wasverzachter

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:59

Donna89 schreef:
Hier is de markt met fruit niet echt goedkoper dan de supermarkt helaas.

Bij mij begint de challenge pas volgende week echt met mijn nieuwe loon
vorige week en deze week moest ik wel.. Dus niet helemaal spontaan. Maar wel een teken dat het kan

Had van de postcode loterij 2 kaarten gekregen voor hema 15 euro ipv 1.
Dus heb daar de koffie bonen gehaald. Had daar anders echt geen centjes voor en dan had manlief thee moeten drinken haha

Ik was eigenlijk altijd met lidl en gebruik amper wasverzachter

Het kan ook schelen om een rondje te lopen. Zo hebben wij hier een kraam die echt super duur is (maar heeft wel heel veel dingen die je nergens anders heb), maar de goedkope kraam is weer een beetje meh groenten maar nog steeds prima (en sowieso prima voor soepen en sauzen)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:02

Bij ons op de markt.... of je het een markt kan noemen.. staan welgeteld 2 groente kramen, een viskraam, een horloge kraam en een kleding kraam....

Kan weinig rondjes lopen

Grotere markt zit ik al minimaal aan 15 km verderop. Dus dan moet je de benzine kosten weer mee tellen.

lor1_1984

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:02

Hier in Almelo is 2x per week markt, ga ik binnenkort maar eens kijken denk ik want zag ook een groentenkraam en een kaaskraam enzo.
En dan ff noteren wat de prijzen zijn, kan ik het mooi vergelijken met die van de supermarkt en de Turk (die 2 deuren naast mij zit).

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:10

lor1_1984 schreef:
Hier in Almelo is 2x per week markt, ga ik binnenkort maar eens kijken denk ik want zag ook een groentenkraam en een kaaskraam enzo.
En dan ff noteren wat de prijzen zijn, kan ik het mooi vergelijken met die van de supermarkt en de Turk (die 2 deuren naast mij zit).


Op zaterdags staan er best grote kramen voor de C&A.
Prijzen weet ik alleen niet in vergelijking met de supermarkten.
ik kwam ook alleen maar op de markt voor die Turk met die ontzettend dure sausjes en tapas :9

Cemlys

Berichten: 14972
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:33

Hier weinig markt in de buurt en geen idee of het goedkoper is. Wij eten nog steeds van alles van vorige week. Vandaag gekookt voor vanavond, alvast een quiche gemaakt voor de komende twee dagen, en dan vrijdag nog 2 kipschnitzels opmaken, weekend pastaschotel voor twee dagen. Nog niets hoeven weggooien, en zelfs dan zou ik nog een week vooruit kunne :'). Voor volgende week wel even brood bijhalen of mss dat ik alvast wat zelf bak. Vandaag ook nog een chocoladecake gebakken. Scheelt weer koekjes/snacks s avonds. Voor dit weekend appeltaartjes die ik zelf maak.
Voor deze week alleen eitjes, kaas en melk halen.

lor1_1984

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:47

ClaudiaHS schreef:
lor1_1984 schreef:
Hier in Almelo is 2x per week markt, ga ik binnenkort maar eens kijken denk ik want zag ook een groentenkraam en een kaaskraam enzo.
En dan ff noteren wat de prijzen zijn, kan ik het mooi vergelijken met die van de supermarkt en de Turk (die 2 deuren naast mij zit).


Op zaterdags staan er best grote kramen voor de C&A.
Prijzen weet ik alleen niet in vergelijking met de supermarkten.
ik kwam ook alleen maar op de markt voor die Turk met die ontzettend dure sausjes en tapas :9

Je bedoelt op het plein bij de Delifrance en AH enzo toch, waar eerst ook de mcDonalds zat?
Geen idee nl waar de C&A zit, ik kom daar nooit. :+
Ik woon er vlakbij, aan de rand vh centrum dus kan er lopend heen als ik wil. :)

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:05

Ja klopt. De AH zit achter de C&A in de passage zeg maar,. Voor Café Nielz staan de groente kramen.
Tenminste, nu ik dit type vraag ik me af of ze het marktplein niet al aan het slopen zijn ivm het doortrekken van de gracht >;)
Ik woon niet meer in Almelo namelijk.

Edit: m'n mams zegt dat een deel verplaatst is in het straatje bij de ANWB voor. Maar nog steeds dichtbij Nielz en de AH inderdaad.

Hier in Duitsland waar ik nu woon hebben ze helemaal geen markt. En volgens mij ook niet hier ergens in de buurt.
ik ga dus meestal naar de Aldi en de Plus in NL en de Lidl in DL.
Meer keus heb ik hier niet :(

lor1_1984

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:25

Klopt, das ook de reden dat dat pand waar de mcDonalds zat gesloopt is. :)
Maar er was altijd al een deel bij de ANWB, zegmaar de straat naar de haven toe, daar stonden oa de kaasboer en de stroopwafelkraam enzo.

Tis dat ik geen auto of rijbewijs heb, anders was ik geregeld naar Duitsland gegaan om boodschappen te doen.
Maar heb na lang rekenen enzo uitgevonden dat het te weinig oplevert om alsnog voor een auto en rijbewijs te gaan, wellicht in de toekomst ergens.
En in de tussentijd doet mijn fiets dienst als vrachtfiets: 2 boodschappenkratten erop en gaan met die banaan. :D

ClaudiaHS

Berichten: 8066
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:56

Op de fiets alles doen is al een hele besparing.
ik moet hier wel met de auto omdat we echt buitenaf wonen. Met 3 kids 10 km op de fiets gaat hem echt niet worden.
Je kan je Duitsland bestelling zo bij mij plaatsen hahahah. Ik ben elke dinsdag in Almelo ;)

Wbt moestuin, ik heb vorige jaar ook wat van die plantjes van de AH gehad.
Courgette deed het hartstikke goed en de cherrietomaatjes ook.
Dus afgelopen zomer best wat van gegeten.
Worteltjes deden het ook leuk maar daar heb ik niks van gezien want die eten mijn kids voor m'n neus weg. :D
Peterselie had ik een plantje van in de winkel gekocht en die heeft mijn moeder toen in mijn tuin gezet.
Tot vorige week heb ik daar nog van kunnen plukken.
Dit jaar maar eens een nieuwe poging doen.