Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienepien95

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:25

Ik lees hier al sinds het begin mee, maar posten komt het vaak helaas niet van.
Wij zijn met 2 personen, 2 katten (met dieetvoer) en 8 knaagdieren gemiddeld 200 euro per maand kwijt. Hoop het rond dit bedrag te kunnen houden!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:30

Vraag ik mij af wat jullie voeren. Voor 1 grote hond ben ik €192 kwijt per maand. Maar hij doet het er super op dus ik wil liever niet switchen. Is Orijen puppy Large.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:40

Selka, hier twee rottweilers op KVV, ik voer momenteel net geen 4 dozen Darf in de maand + 5 kg vis en 5 kg pens
Daar zit ik op een 95 euro mee, daarnaast nog een zak brok van 55 euro er bij
Dan zit ik op een 140 euro
Plus 2 keer in de week trainen waarvoor er beloningsvoer moet zijn en dan nog wat knaagmateriaal
And screw it... there Goes the budget

Ik ben dan voor de honden zo tussen de 175 en 200 euro p/m verder. _O-

Vandaar dat die niet met mijn boodschappen budget meegerekend worden :')


Edit : en voor de reu eens in de zoveel tijd een pot Puur magnesium
Ik koop de paardenversie want dat scheelt een bizarre hoeveelheid geld en de inhoud qua magnesium per gram product is hetzelfde ... alleen de schep is groter, maar dat is met dit formaat hond ook geen enkel probleem (5 gram versus 1 gram per maatschepje)


Edit 2 en een aantal potten sperziebonen... onze jongedame staat op dieet , ondanks dat ze groter is dan onze reu en onze reu relatief weinig eet, groeit madame op dezelfde hoeveelheid uit haar voegen >;)
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-02-17 14:46, in het totaal 2 keer bewerkt

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:42

Selka schreef:
Vraag ik mij af wat jullie voeren. Voor 1 grote hond ben ik €192 kwijt per maand. Maar hij doet het er super op dus ik wil liever niet switchen. Is Orijen puppy Large.

Ik voer smuldier uit de supermarkt ze krijgen een bakje per dag en doen het er super goed op! Ene hond kan alleen dit voer krijgen ivm allergie

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:54

Deze week is het wat rommelig ivm vakantie van de kinderen en geen weekmenu voorbereid hebben.

Alleen maandag wat kleine boodschappen gedaan om de avond maaltijden aan te vullen.

Tot nu toe hebben we 24 Euro uit gegeven, dat zal nog oplopen aangezien we voor vandaag, morgen, zaterdag en zondag nog boodschappen moeten hebben.

Al geloof ik dat ik ook deze week wel weer onder de 100 Euro uit zal komen in zijn totaliteit.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70681
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:46

Hier kom ik precies uit met de boodschappengeld. Zelfs een aantal kruiden voor macaroni/nasi en cafeïne koffie gekregen van mijn moeder die ze niet gebruikt, mijn vriend is helemaal blij :D

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:34

Mijn hond (Cane Corso), is echt een hele moeilijke eter.. 9 van de 10 brokken laat hij staan het enige wat hij nu al voor een langere tijd eet is Frolic. Geen goede brokken, maar andere eet hij gewoon niet en dit lijkt hij dus welk lekker te vinden :+ Plus hij krijgt savonds 600 gram vlees (rund, wild of kip).

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:39

Onze hond krijgt Farmfood HE en 250 gram vlees van Kivo op een dag. Het kan vast goedkoper, maar ik weet nu wel dat ie gewoon goede kwaliteit eten krijgt.

Wij eten ondanks het budget ook gewoon goed en gezond. Dus onze beestjes ook.

Booooo, waarom geef je 'm niet alleen maar vlees dan? Als je dat goed afwisselt met smaken, heeft je hond daar een heel complete voeding aan. En dan kun je die Frolic achterwege laten :+

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:13

Ik reken de hond ook nog niet mee in het budget
Ook een moeilijke eter met allergie. Eet momenteel doglovers gold (sinds januari). Betaal 55 euro voor een zak.
Als hij een goede maand heeft dan eet ie 1,5 zak per maand
Maar nu weer 2 weken slecht aant eten dus doe ik er langer mee
De snacks gaan wel van budget af en kattenvoer ook

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:43

Mijn katten eten Orijen, kost om en nabij 10 euro de kilo (via webshop). Is ongeveer 40-50 euro per maand :)

Vandaag ben ik weer op de markt geweest. Was bijna niemand, iedereen dacht dat ze sterfdood zouden gaan door de wind :') Het viel rond het middaguur nog hartstike mee.
Ik heb een mega zak vieze spinazie gekocht, heb het in de gootsteen gewassen, laten staan zodat het zand kan bezinken en nu ben ik het aan het inpakken maar dat is ook wel een klus :') Je moet wat over hebben voor die paar euro voordeel.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:52

Mijn honden eten Prins lam en rijst.
€44 per zak en heb er 2 nodig per maand.
Paarden een zak basisbrokjes à €8.75, doen ze 1.5 maand mee.
Poesjes eten brokjes van een grote zaak hier in de buurt.
7.5 kg voor €11.99. Doen ze ook een maand mee.
Kipjes zak 25 kg gem.graan en 25kg legkorrel. Beide kosten €10,- per zak en doen ze zeker 2.5 maand mee.
Ohja en we hebben nog een hamster maar die kost zo weinig dat valt niet uit te rekenen haha

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:54

Ik heb komende 2 weken €35,- aan boodschappenbudget en €2,- aan AilExpressbudget per week ivm de aanschaf van m'n nieuwe GFT-verwerkers ook wel reuzenslakken.
Maar heb 7 zakken culiquick, 3 grote blikken soep, pasta, pastasaus en nasimix/chicken tonight in de kast en 2 pakken met kruidenbaguettes, een bak goulash en een zak Aviko snel&makkelijk in de vriezer.
Hoef voor komende week dus enkel gehakt, groenten, rijst en kipfilet te halen en iets voor de 7e dag aan avondeten, en als het budget het toelaat kroepoek en strooikaas voor bij de pasta/rijst.

Overigens eten mijn katten Coshida, de brokken van Lidl wat me ong €7,50 op maandbasis kost (3 zakken van 2kg).
Natvoer krijgen ze alleen als ze medicijntjes krijgen en ik sla eens in de zoveel tijd een voorraad aan snoepjes in waar ze vervolgens 2-4 maanden mee vooruit kunnen.
En in de kattenbakken ligt houtkorrel van Plus eigen merk, kost €3,39 per zak maar ik kan er ong 8-9 dagen mee vooruit.

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:58

Pikkepor: Omdat hij vlees niet in de ochtend eet.. Hij vind dat meer iets voor diner :')
Nee zonder grap, hij is echt heel moeilijk met eten.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:29

Ik merk wel dat ik veel minder gekke dingen eet nu ik zo op mn bidget let. Eet nu vaak gewoon bruin brood, terwijl ik voorheen makkelijk in de middag een broodje hamburger at of een broodje warm vlees. Het is helaas nog niet terug te zien op de weegschaal :') maar merk t wel aan verl minder uitslag in mn gezicht, echt super fijn.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:35

Hihi je bidet :+

Onze katten eten kvv maar dat slaan we één x per jaar in.

De honden krijgen geperste brok van Cavom €36 per zak van 20kg.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:02

DebGizmo schreef:
Ik merk wel dat ik veel minder gekke dingen eet nu ik zo op mn bidget let. Eet nu vaak gewoon bruin brood, terwijl ik voorheen makkelijk in de middag een broodje hamburger at of een broodje warm vlees. Het is helaas nog niet terug te zien op de weegschaal :') maar merk t wel aan verl minder uitslag in mn gezicht, echt super fijn.

Ik word er ook creatiever van, had vandaag toast met champignons en aubergine voor lunch, dat zal misschien 60 cent hebben gekost hooguit? Heel leuk :D

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:21

Ik heb vandaag alvast de weekboodschappen voor aankomende week gehaald(weinig tijd maandag en dinsdag om boodschappen te doen).
En was €20,60 kwijt en heb in principe niets meer nodig. Hooguit nog wat fruit, maar ik wilde eerst opmaken wat ik huis heb en dan haal ik halverwege de week nieuw fruit.

ellepel

Berichten: 47409
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:23

DebGizmo schreef:
Ik merk wel dat ik veel minder gekke dingen eet nu ik zo op mn bidget let. Eet nu vaak gewoon bruin brood, terwijl ik voorheen makkelijk in de middag een broodje hamburger at of een broodje warm vlees. Het is helaas nog niet terug te zien op de weegschaal :') maar merk t wel aan verl minder uitslag in mn gezicht, echt super fijn.



Haaha,dat heb ik ook!
ben wel een kilo afgevallen trouwens,laat alle lekkere snackjes nu liggen :D

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:46

Grappig he? Heb hier wel wat snoep in huis hoor, maar dat raak ik niet eens aan, dat gaat allemaal naar de kinderen. Maar ik ga vaak in de ochtend naar de winkel (met honger, want ontbijten is niet zo mn ding) en voordat ik aan de challenge begon, at ik soms echt meerdere middagen gewoon te vet. Heb dat nu al twee weken dus niet gedaan, en ook de cola heb ik inmiddels al 4 weken laten staan ( en man man man wat was dat een mega verslaving)

Hoop dat ik het allemaal vol houd, gaat me in ieder geval goed af :D

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 01:53

Plus heeft komende week de kruimige aardappelen in de aanbieding: 50% korting.
Idem voor bloemkool, broccoli, wortelen en nog wat.
Ik had nog een zak boerenkool in de vriezer en heb bieten, spruiten, sperziebonen en andijvie plus een kg gehakt (deels voor macaroni en de rest voor stamppotten). een pak spekreepjes en 3 saucijsjes erbij besteld.
Spul voor de nasi een weekje opgeschoven en een deel vd stamppotten is ook meteen voor de week erna.
Zit hierdoor voor komende week wel over het vastgestelde budget van €35,- (kleine €10,-) maar kan dat de week erop weer rechttrekken doordat ik dan maar weinig boodschappen nodig heb.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:25

Omdat het hier nu vakantie is, vanmorgen vroeg boodschappen gedaan voor 4 dagen. Elke dag met 4 kinderen naar de winkel lopen, is niet alleen een hele onderneming, maar ook niet goed voor het budget :') Broodje hier, snoepje daar... Dus vanmorgen vroeg op stap geweest toen het nog lekker rustig in de winkel was. En weer geslaagd :D

Ook deze week €70,- gepind. Daarvan is €5,- naar mijn dochter gegaan om de entree van het zwembad te betalen. De boodschappen hebben in totaal €64,75 gekost. Daar zaten ook 3 broden bij van de bakker (2 + 1 gratis) en wat te snoepen en knagen voor de kinderen. Ik hou deze week dus 25 cent over :D

Het weekmenu voor deze week (met inspraak van de kinderen) was/is;

- wraps met krokante kip uit de oven (gemarineerd met gemalen ontbijtgranen) en rauwkost
- soep met stokbrood en kruidenboter en bruin brood met beleg
- aardappelbolletjes uit de oven met sperziebonen en gehaktballetjes
- lasagne
- broodje hamburger met rauwkost
- andijvie stamppot met spekjes en Gelderse schrijven
- bloemkool stamppot met kerriesaus en gehaktballetjes


Inmiddels dus al €110,- bespaard in twee weken! Dat gaat mijn spaarrekening leuk vinden :D

Volgende week worden de boodschappen bezorgd door de service van AH. Ik heb hier nog 4 kratten staan met een waarde van €16,- en de andere kratten gaan ook gelijk mee retour (omdat mijn jongste nu ook naar de peuterspeelzaal gaat en ik nu dus meer tijd heb zelf mijn boodschappen te doen) Heb nu besteld voor €77,- (inclusief bezorgkosten) dus dat gaat me ongeveer €61,- kosten.
Laatst bijgewerkt door DebGizmo op 25-02-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:27

Hier gister aankoop van shampoo gedaan. Niet omdat de andere op was. Maar ben dus allergisch voor een stof in de shampoo dus moest wel. :(

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:30

Stamper schreef:
Hier gister aankoop van shampoo gedaan. Niet omdat de andere op was. Maar ben dus allergisch voor een stof in de shampoo dus moest wel. :(


Dat is dan flink balen zeg!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:00

Stanper; altijd balen dat soort dingen
Ik moet ook weer op zoek
Weer budget vriendelijke shampoo gebruikt een tijdje en toch weer jeuk...
Dus ook maar weer op jacht naar betaalbaar maar fijne shampoo

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:24

DebGizmo schreef:
Stamper schreef:
Hier gister aankoop van shampoo gedaan. Niet omdat de andere op was. Maar ben dus allergisch voor een stof in de shampoo dus moest wel. :(


Dat is dan flink balen zeg!


Heel vervelend is dat inderdaad.
Ik heb daar zelf ook altijd last van, dus ik blijf noodgedwongen op een duurdere variant douchespul. Ik kan daar helaas niet op budgetteren, erg jammer!
Wat overigens ook geldt voor het afwasmiddel, wasmiddel ed...