Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:34

Merk frisdrank is in Duitsland ook veel goedkoper, vaak is het nog steeds in Duitsland goedkoper als het in Nederland in de aanbieding is. Verder idd douchegel, shampoo ect. Versiersels voor op taarten haal ik vaak ook in Duitsland omdat daar gewoon meer keus is.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:01

Cola Fanta 7up zijn hier bij de lidl idd een stuk goedkoper dan in NL en ook nog eens regelmatig in de aanbieding.momenteel 77ct voor 1.25 l.
Verder uiteraard drank en sigaretten.
A merk shampoo, haarkleuring en make-up ook stukken goedkoper.
Qua normale dagelijkse producten, vlees aardappel groente ed is zelfde als in NL.
Ik woon zelf nog geen 500m van de Nederlandse grens.
Ik haal de dagelijkse dingen dan ook bij de Aldi in NL en de rest bij de Lidl in DL (zoals frisdrank en wijn)
en shampoo e.d bij de Rossmann

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:37

Zo, vandaag de boodschappen voor vandaag en morgen gehaald, dus ik kan de balans voor mijn eerste week opmaken!

Laat ik beginnen met dat ik nog een en ander in voorraad had. Zo had ik genoeg luiers (zeker ook nog voor volgende week) en had ik onder andere nog brood, aardappelen en wraps op voorraad, en voor twee dagen vlees. Daarnaast heb ik 1 dag bij mijn moeder gegeten. En had ik gratis spinazie omdat de kassa de verpakking niet scande.

Mijn weekmenu zag er als volgt uit;

* spinazie met een eitje en slavink
* andijvie met spekjes en een braadworst
* zelfgemaakte Turkse pizza met rauwkost
* verse soep met stokbrood en een tosti
* boerenkool met spekjes en rookworst
* bloemkool met sausje en zigeunerschnitzel
* eten bij moeder

Daarnaast aten we tussen de middag ook een keertje tosti's (woensdag) en in t weekend croissantjes.

In totaal heb ik onder aan de streep €62,65 uitgegeven. Hierbij zat ook een legging voor mijn dochter (€3,-) en een traktatie voor mijn zoon voor bij zijn gastouder (€10,25) en een broodje op het werk (€1,55). Al met al dus €47,85 uitgegeven aan de boodschappen.

Ik zeg, een goed begin :D Woensdag begint mijn nieuwe week, en pin ik ipv 70 euro, maar 60 euro en begin ik dus met net ietsje minder dan 70.

purny

Berichten: 27548
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:31

Vandaag boterhammen met kaas gegeten. Morgen soep. Woensdag en donderdag boerenkool.
Vrijdag is het echter een grote uitzondering. Ik vier m'n verjaardag en zal dus wat extra geld uitgeven. Zaterdag staat nog open maar word denk ik biefstukje

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:44

Ik zou vandaag nog naar de super, maar in plaats daarvan gekeken wat ik nog had :j
Ik heb heerlijk gegeten....worteltjes geschrapt en in de airfryer met een drupje olie mjammm succes was dat. 3 rosti rondjes en ik had nog diepvriesgarnalen van de Aldi.
Ik zeg een feestmaaltijd.
DebGizmo ik zie op FB voorbij komen dat de pampers bij de Etos in de reclame is 4 euro een pak, omdat er nieuwe verpakkingen komen....weet niet of het wat voor je is?

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:59

kking ik ga even kijken.. bedankt voor de tip

Edit: niet gevonden..

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:42

DebGizmo schreef:
kking ik ga even kijken.. bedankt voor de tip

Edit: niet gevonden..


Pampers bij de Plus zijn 5 euro per pak nu zag ik.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:45

ClaudiaHS schreef:
DebGizmo schreef:
kking ik ga even kijken.. bedankt voor de tip

Edit: niet gevonden..


Pampers bij de Plus zijn 5 euro per pak nu zag ik.


Die zit hier niet in de buurt helaas.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:50

Plus zag ik ook 50 %korting idd

En dat van Etos zag ik ook voorbij komen. Sommige franchise filialen echter niet maar de 'normale' wel

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:54

Oh dat is jammer idd DebGizmo.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:19

De etos in het winkelcentrum bij mij had het op FB. Jammer dat het niet bij jou in de buurt zit.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:48

Ik heb goed mijn slag geslagen bij bol.com qua schoonmaak middelen. Voor 21 euro heb ik het volgende in huis.
* 212 vaatwasblokjes (ik gebruik er maximaal 1 per week, dus ik heb voor 4 jaar genoeg in huis)
* Grote fles spoelmiddel (koop ik normaal niet omdat ik het te duur vind)
* Grote verpakking vaatwasser zout (idem)

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:13

Van de 8 euro die ik overhad heb ik iemand gesponsord die voor het goede doel een actie gaat ondernemen en van de 3 euro die overblijft mogen mijn kinderen wat snoepjes halen bij de speeltuin. Begin ik morgen weer met 70 euro. Als ik het deze maand volhoud om voor 70 euro boodschappen te blijven doen, kan ik aan het eind van mijn periode 350 euro apart zetten :D

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:29

Netjes hoor!

Ik heb even de afgelopen weken op een rijtje gezet;

Week 5: €32,18
Week 6: €17,78
Week 7: €42,45
Week 8: €15,00 (tot nu toe)

Niet altijd 30 euro, maar gemiddeld kom ik best in de buurt! Ook duidelijk de zien wanneer ik eens bij m'n ouders eet haha :')

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:37

Ik had deze week boodschappen gedaan bij de Aldi. In het kader van budget.

Maar zo budget is het dus niet. Ik was duurder uit dan normaal bij de Albert heijn >;) en ik had echt geen spannende dingen...

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:54

Vind Aldi ook niet prettig winkelen :n

Deze week katten op dieet :') , heb na wasmiddel nog 28 euro over voor de boodschappen voor een week. Moet lukken :)

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 02:09

Aldi en Lidl komen wij ook nooit, vinden we ook geen prettige winkels.
En inderdaad je bent echt niet goedkoper uit

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:17

Waarom zout en spoelmiddel apart nog kopen, dat zit toch eigenlijk wel in alle blokjes?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:33

Lidl kom ik wel. Voor het vlees, vleeswaren en koffie
Scheelt niet heel veel maar wel een paar centen
Aldi kom ik eigenlijk alleen als ik wat speciaals moet hebben
Vind de vis van de aldi wel lekker bijvoorbeeld, dus dat haal ik graag daar.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:43

opisop_shop schreef:
Waarom zout en spoelmiddel apart nog kopen, dat zit toch eigenlijk wel in alle blokjes?


Ja, maar soms heeft de machine iets extra's nodig. Zo laat ik hem ook altijd 1x per half jaar even leeg draaien met anti kalk spul. Hij doet het daarna altijd even wat beter. De eerste keer met vuil spul doe ik dan met extra zout en spoel midden. Mijn machine is toch een bijna 10 jaar oud, ik geef hem graag wat extra aandacht, want als hij kapot gaat heb ik even geen geld om een andere te kopen.

Ook geef ik extra spoelmiddel als ik veel glaswerk ga afwassen.



Ik kom bij exclusief bij de Aldi, en daarnaast Lidl, Boni. Met mijn 20 euro per week kom ik veel beter uit bij de Aldi dan bij enig andere winkel. En ik kan er ook goed mijn weg vinden. Alleen sommige dingen hebben ze niet (lidl trouwens ook niet) en dan ga ik naar de Boni.

De Deen pak ik alleen mee als ze op dinsdag een paar super goede aanbiedingen hebben.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:58

Ik vind de Aldi en Lidl ook geen fijne winkels, kom er ook eigenlijk nooit. Op loopafstand zit een Dirk en AH en daar kan ik vaak goed slagen. Met de auto ben ik evt binnen 5 a 10 minuten bij een Jumbo en Hoogvliet, maar ook daar kom ik niet vaak.

Vandaag weer €70,- gepind en de eerste dag boodschappen zit weer netjes onder de €10,-! Deze week weinig extra's nodig. Volgende week is het vakantie en zal het misschien ietsje meer zijn met veelvragende kinderen :')

Malenka

Berichten: 7602
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:37

Vorige week was de lidl vele malen goedkoper met zijn groentendan de albert heijn. Ook noten koop ik graag bij de lidl.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:40

Hier ook een Lidl fan. Vooral de groenten en fruit vind ik kwalitatief stukken beter dan van bijvoorbeeld de Deen.

En het scheelt in de portemonnee. Voor volle tas betaal ik bij Lidl zon €30,- en bij de jumbo loopt dat snel op naar €60,-. Dus ik merk het voordeel wel degelijk.

Kaitlyn

Berichten: 9732
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:43

Wij gaan vooral voor frisdrank naar de Lidl, de Hoogvliet heeft hier wel echt het beste vlees en is met de A merken in de meeste gevallen wat goedkoper dan de AH. Eigen merk producten halen we dan weer meestal bij de AH. Groente en fruit halen we meestal waar we dan toch boodschappen gaan doen.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:46

opisop_shop schreef:
Waarom zout en spoelmiddel apart nog kopen, dat zit toch eigenlijk wel in alle blokjes?


Het zit inderdaad ook in de blokjes maar ik doe het ook nog apart in het reservoir van de machine, het kan nooit geen kwaad, en als ik zie hoe hier de vaat uit de machine komt!! Dan is het mij ook wel waard, al moet ik wel zeggen dat ik glansspoel middel en zout gewoon bij de action heb gekocht, en sinds een maand heb ik vaatwastabletten van AH 30 stuks voor 3.79 en die bevallen ons super.
Het komt er schoon en super droog uit, wat ik normaal wel moest nadrogen (plastic bordjes) kan ik nou gelijk opruimen.

ik probeer voor ons een budget aan te houden van 50 a 60 euro per week en dan voor 2 volwassenen en 2 kinderen, waarvan 1 in de luiers en aan de flesvoeding / potjes voeding
Nou ik kom niet boven budget met boodschappen doen, het gaat hier eigenlijk wel heel goed.
Maar tja heb wel een aquarium gekocht met toebehoren, dus de rest van de maand maar ff kalm aan om het een beetje goed te maken hihi :o