Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:45

phormicola schreef:
Maar je kan dan toch ook niet de 35%-50% kortingsproducten pakken? Ik denk toch dat bestellen zo gunstig niet is. Voor mij in ieder geval niet.

Klopt, maar je hebt wel weer de internet-only producten en alles is al voor je verzameld.
Voor mij is het weer heel gunstig omdat ik minder overprikkeld raak, niet telkens hoef te zoeken als ze de inrichting weer hebben omgegooid en ik weet zo zeker dat ik binnen of mss net buiten mijn budget zit (ik hou altijd €5,- speling aan).

Foaly

Berichten: 4974
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:46

Wilde gisteren twee paprika's halen voor de twee gerechten die ik wilde koken deze week (kan van elk gerecht twee tot drie keer eten, dus vandaar dat ik maar twee x kook), kosten die krengen opeens 1,25 per stuk :$ Heb dus één meegenomen en ga voor het andere gerecht wel wat anders verzinnen :=

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:54

tomaten zijn ook duur geworden trouwens...

lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:16

Had dat niet te maken met dat Spanje vol sneeuw ligt/lag en de oogsten daardoor mislukt waren?

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:17

Hier ook courgettes voor 1,65 per stuk :')

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:18

Ja veel groenten zijn duur nu ivm slechte oogsten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:36

phormicola schreef:
Maar je kan dan toch ook niet de 35%-50% kortingsproducten pakken? Ik denk toch dat bestellen zo gunstig niet is. Voor mij in ieder geval niet.

Je kunt ook minder snel stiekem iets extra meenemen :) En het gemak van het bezorgen weegt imo ook wel zwaar. Als ik bijv bier wil hebben dan koop ik dat echt alleen maar in de aanbieding en laat ik het bezorgen, op de fiets met 6 kratten... Nah :=
Dan bestellen we ook andere grote/zware producten zoals kattengrit, grootverpakking toiletpapier, frisdrank/sap, rijst en pasta etc

lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:46

Ik kan die 6 kratten bier best kwijt op m'n fiets (gewoon 2 stapels van 3 kratten in elk boodschappenkrat) maar dat wordt dan lopen. :+
Scheelt weer dat ik geen bier drink en mss 2 flesjes per keer in huis haal wanneer ik weet dat m'n stiefvader langs komt en dan ook enkel met bijv verjaardag/kerst oid.

Dat minder snel iets extra meenemen is ook wel een handige ja en wat voor mij ook wel een fijne is:
Rustig op je gemakje je weekmenu samenstellen en intussen alle benodigde dingen in je winkelwagentje mikken.
En mocht je wat vergeten zijn dan kun je dat uiterlijk de avond ervoor nog even toevoegen, impulsief lekkers wat je in je mandje hebt gemikt kun je dan ook weer verwijderen.

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:46

Ik heb ook een tijd lang online besteld, en doe het nu nog regelmatig. Met 4 kinderen heb ik nooit tijd alleen en ze vinden alle 4 boodschappen doen nou niet echt leuk, ondanjs dat ze wel mogen helpen en lief luisteren. Vanaf maart zit ook mijn jongste zoon op de peuterspeelzaal, wat betekend dat ik ongeveer 3x per week 2.5 uur over hou en dan dus wel makkelijker naar de supermarkt kan.

Hier nog steeds ziek, gister hadden de kinderen bolletjes met knaks met dank aan mijn moeder, vandaag moeten ze het met bruin brood of tosti doen, daar alles van in huis. Zelf gister niks gegeten en vandaag ook geen behoefte aan. Is wel goed voor t budget :D

Ik weet zelf nog niet zo goed wat ik per week wil besteden aan boodschappen all inclusieve. Ik hou maandelijks exact bij wat eruit zal gaan, gemiddeld houd ik per week 120 euro over. Soms gaat dat ook echt op, oa door luiers en biologische producten. Nu ik straks meer zelf naar de supermarkt kan, hoop ik op 75 euro uit te komen door veel 35% in te kunnen slaan. Heb een grote vriezer met 9 lades dus kan heel veel inslaan

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:06

Ja dat is wel zo. Gelukkig hou ik me altijd strikt aan mijn lijstjes. Misschien dat ik het eens voor grote boodschappen kan proberen. Maar echt groot zijn de boodschappen vaak niet in je eentje met een peuter.
Het is wel erg makkelijk ja! Ik heb het één keer laten bezorgen toen ik hoogzwanger was.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 15:17

Ik heb mijn challenge even naar een hoger level getrokken :+
400 euro sparen in de maand, even mn vaste lasten etc op een rijtje gezet en ga t iig komende maanden even goed bijhouden :)

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:22

18 euro voor 2 dagen. Ik ben alleen wel slachtoffer geworden van de lepel eitjes. Dus die waren er extra bij

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:24

Ik heb weer een wat dingetjes gehaald, die ik terug vergoed krijg van Scoupy! :D

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:10

phormicola schreef:
Ja dat is wel zo. Gelukkig hou ik me altijd strikt aan mijn lijstjes. Misschien dat ik het eens voor grote boodschappen kan proberen. Maar echt groot zijn de boodschappen vaak niet in je eentje met een peuter.
Het is wel erg makkelijk ja! Ik heb het één keer laten bezorgen toen ik hoogzwanger was.


Ja begrijpelijk, met twee waarvan een kind is het in de meeste gevallen gewoon niet rendabel. Hier met 5 en soms 6 zit ik makkelijk aan de 70 euro die je minimaal moet. Hecht veel waarde aan het eten van biologisch fruit voor mijn kinderen en zo veel mogelijk biologisch groente en vlees of vega. Daarnaast krijgen mijn kinderen altijd 1 (voorverpakt) snoepje na school en nemen ze een koek en fruit en brood mee naar school. Zo lopen de kosten al aardig op.

lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:49

Ik ben alleen en bestel dus wel, maar dat is een keuze die ik bewust maak zodat ik niet compleet overprikkeld thuis kom en daarna 2 dagen ziek ben.
Maar ik kan me voorstellen dat anderen zeggen dat dat voor hen niet rendabel is. :)

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 02:19

Ik heb vandaag 6,60 uit gegeven. Gehakt voor 3,50. Dit was een kilo. Ik heb het verdeeld over 3 porties. En nasi vlees. Van de nasi kan ik 2x eten. Ook weer 2bakjes bieten mee genomen van mijn schoonouders. Dit is uit onze eigen tuin hier kan ik weer 4x van eten. Zij hebben een grote vriezer. Dus wanneer ik iets nodig heb dan haal ik het daar uit de vriezer.

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:06

Ik heb vandaag alle weekboodschappen gedaan, en mooi binnen budget gebleven :j Maar ik heb wel een beetje gefoeteld:
Afbeelding
:Y)

Met twee overvolle tassen weer naar huis gegaan, met ook wat boodschappen waar ik weken/maanden mee doe zoals (biologische) aardappelen, maggi, siroop, gember.. en ik kon me ook nog trakteren op een pizza en wat lekkers, en een zak chips voor vriendlief.. Ik was precies 24,50 kwijt voor ons tweeën.

Mizora

Berichten: 18134
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:28

Juist op diervoeding kan je vaak ontzettend bezuinigen.

Onze Rottweiler staat op nutro choice. Normaal koop je in de winkel een zak van 12kg voor 60€ (5€/kg). Ik probeer het zo te mikken dat we 2 zakken van 15kg (dus 30kg) voor 83€ kunnen kopen (2.76€/kg). Als het bij zooplus is, koop ik dan direct 4 zakken zodat we boven de 100€ zitten en je de kortingscode BULKBESTELLING (of bulkbestelling) kan gebruiken waarmee je 2% korting krijgt, daarnaast kan je een kortingspakket kopen voor 3€ (1 jaar) of 6€ (3jaar) waardoor je altijd ook 3% korting krijgt en je via euroclix nog 0.5% als clix terug kan krijgen, zit je dan op 2.64€/kg.

De andere honden krijgen Renske vers (al dan niet met Nutro choice) en in plaats van dat ik de bakjes van 2.20€ koop in de winkel, koop ik ze online voor 1.50-1.70€/bakje.

Ook de kat kreeg (ze is op 16-jarige leeftijd overleden) via zooplus voer. Goed natvoer (wel een ander merk) was dan in plaats van 10€/kg slechts 3.50€/kg. Maar verder was er in de fysieke winkels alleen matig tot slecht natvoer te krijgen en ook haar RC-brokjes waren veel goedkoper als in de winkel.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:33

Goed bezig 8nnemiek! En wat een goede tips mizora. Ik was al bekend met Zooplus idd, vind het een fijne webwinkel! Voor ons toekomstige huisdier gaan we daar ook zeker shoppen :)

Voor vanavond op de kaart: Italiaanse bonenschotel. We hebben vorige week een zakje gedroogde witte bonen gekocht bij de Aldi en vanavond maak ik die in tomatensaus en met (oud) brood tot avondmaaltijd. Gisteren hebben we er ook al van gesmuld en er is nog over. Vind het heerlijk om gemakkelijke en goedkope maar toch smaakvolle gerechten te maken binnen ons budget. We eten geen dag hetzelfde! (Afgezien van het feit dat ik soms te grote porties kook en we dan dus de volgende dag wel hetzelfde eten :+ )

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:00

Ik ga maar eens meelezen en mee proberen te doen.. Ik wil het ook zuiniger aan doen. Mijn uitkering stopt binnenkort en ik kan maar geen baan vinden.. 1 keer in de maand doe ik heel veel boodschappen bij de nettorama en de kleine dingetjes haal ik dan nog bij de plus..

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:18

Ik zat er deze week iets boven, op 33 voor de hele week. Met name de groentes waren niet normaal duur, heb dus ook maar wat uit blik meegenomen hoewel ik dat normaal liever niet doe. Was vorige week nog geen 10,- kwijt ivm ziekte dus dat compenseert wel weer.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:26

Had nog wat boerenkool over en had gisteren puree over van de zure kool stamppot. Dus weer boerenkool stamppot gemaakt, daar 2 keer van opgeschept en nu nog steeds over. Dus als dat is afgekoeld gaat dat weer de vriezer in. Verder ook gehakt ballen gemaakt. Deze zijn schoon opgegaan (was niet zoveel gehakt) maar wel veel jus over dus dat gaat ook ingevroren worden. Wie weet wanneer dat weer van pas komt.

Zoals het er nu uit ziet hoef ik deze week niet eens boodschappen te doen. Morgen tot zondag eet ik namelijk op mijn werk en eet ik 3 keer uit de vriezer en 1x vetpot op mijn werk (dan zijn producten aan de datum en dan mag ik het gratis hebben)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:21

Hier gaat het super goed. Voor deze week tot nu toe 13 euro uitgegeven. Ik moet alleen nog 3x groenten kopen, waarvan 1 doosje diepvries soepgroenten.

Wat scheelt het gigantisch om grotendeels vegetarisch te eten :oo Ik wist dat natuurlijk wel, theoretisch, maar mijn vega periode was zo lang geleden dat ik het was vergeten.

Mijn dochter krijgt wat vaker vlees, maar ze eet zo weinig dat dat bijna niets kost. Koop lekker biovlees voor d'r :)

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:12

Ik was gisteren later op de dag nog mee met een vriendin (haar auto was kapot en moest behoorlijk wat hebben dus ik had mijn auto aangeboden) en damm de groente vliegen flink omhoog qua prijs en dat geld ook voor de eieren. Dus ik ga toch morgen even boodschappen doen voor volgende week. Voordat op maandag de nieuwe ladingen binnenkomen en de prijzen nog duurder worden....

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:19

Elke dinsdag worden de prijzen gewijzigd :o