Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:08

Snoepjes haal ik meestal bij de Action als ik er toch al moet zijn voor m'n hoortoestelbatterijen, is gewoon Whiskas Temptations/crunch en Felix snoepjes enzo maar in verhouding wat goedkoper.
En om te voorkomen dat ik tig pakjes en zakjes heb liggen gooi ik eens in de zoveel tijd alles in een blik, ff goed husselen en er staan 3 katten gillend om me heen te draaien dus dan krijgen ze meteen wat snoepjes toegestopt.

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:28

Ik heb ook een blik :j , maar die staat bij mijn bed (slijmbal poes moet van bed als ik slapen wil :') ) , en onder heb ik doosje van whiskas die vul ik bij met een zakje snoepjes die bij de budgetfood amper wat kost

lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:35

Die Whiskasdoosjes krijgen ze gewoon open hier en zakjes trekken ze los. :+
Oh en eigen merk snoepjes van de supermarkt lusten ze niet, terwijl die zo ongeveer hetzelfde zijn als Whiskas Temptations/Catisfactions. :roll:

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:37

De doosjes staan in de kast , ja die krijgen die draken hier ook open :+ . Zakjes worden verscheurd daarom gaan ze in het blik of in een leeg bakje en ver weg stoppen :P

Whaha herkenbaar :') , de goedkope eigen merk blieven ze hier ook niet

Doubtless

Berichten: 8525
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:46

Ik ga ook volgen... Sinds de studententijd achter me lag ben ik aanzienlijk meer gaan besteden :+ Maar nu moet ik de komende maanden even flink sparen ivm vakanties.

Eerste tip al opgepakt: Boodschappen online bestellen! Kan je mooi zoeken op goedkoopste optie & precies dat bestellen dat ik nodig heb (in de winkel ben ik daar te onrustig voor).

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:46

Ik heb hoop dat dit een goedkope week wordt. Omdat we al bepaalde dingen in huis hadden :')
Voor drie dagen eten 15 euro uitgegeven (voor 2 personen). Dan alleen nog eten voor vrijdag en zaterdag nodig.
Zondag uit eten en donderdag eet ik restjes van woensdag (en vriendje eet op het werk).

lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:59

Doubtless schreef:
Ik ga ook volgen... Sinds de studententijd achter me lag ben ik aanzienlijk meer gaan besteden :+ Maar nu moet ik de komende maanden even flink sparen ivm vakanties.

Eerste tip al opgepakt: Boodschappen online bestellen! Kan je mooi zoeken op goedkoopste optie & precies dat bestellen dat ik nodig heb (in de winkel ben ik daar te onrustig voor).

Als je dit op de zaterdag of zondag doet kun je gelijk de aanbiedingen van de week erop bekijken. :)

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:42

Ik denk ik deze week ook wel weer genoeg in huis heb qua avond eten. Morgen een pompoen soepje maken. Ik heb ruim 8 kg pompoen. Dus ik kan er veel soep van maken en ook een keer uit de oven. Een rode kool waar ik ruim 3x van kan eten met een speklap een prei in ringen voor een keer nasi met een eitje. Mijn man heeft weer gratis toetjes gekregen en heksenkaas! Heerlijk voor op brood of een cracker. Afgelopen zaterdag heb ik voor 12.50 boodschappen gedaan.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:05

Ik vermoed dat ik de komende week ook weinig hoef te halen..
Morgen even wat champignons & mozzarella voor een gerecht voor woensdag halen En wil wat munt, citroen en gember (schijnt goed te zijn om vocht en vet te verliezen :)) )
Moet nog wat broodbeleg & fruit, Verder heb ik alles voor de komende week nog in huis (donderdag+vrijdagavond ben ik weer werken dus hoef ik geen avond eten)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 02:33

Pfoe, net even naar mijn geld gekeken. Ik moet het tot de 17e doen met 41 euro...
Nu denk ik dat dat wel kan lukken maar ik ga ook nog wat dingen doen in de tussentijd... Ga denk ik wat schoonmaakwerk oppakken volgende week, heb ik toch net iets meer ruimte :o

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:17

Ik lees al een tijd mee hier en ga ook proberen mee te doen aan de challenge.

Gisteren begonnen door het downloaden van een app waarin ik uitgaven veel beter bijhoud en ook alvast aankomende uitgaven invoer. Daaruit komt toch een veel minder rooskleurig financieel plaatje naar voren dan ik altijd dacht... dus echt een aanrader! Ik dacht echt dat ik goed overzicht had, maar dat viel heel fors tegen.

Deze maand heb ik 130 euro over na vaste lasten, afschrijving creditcard in verband met geboekte vakantie, boodschappen en andere kosten deze maand (een cadeautje, fietsreparatie). Best een lekker bedrag, maar ik moet deze maand ook een nieuwe broek kopen voor mijn werk én ik moet nog veel opzij leggen voor de 600 euro aan belastingen die ik de komende maand moet betalen. Wordt erg pittig dus, en waarschijnlijk toch maar de belastingen gespreid betalen.

Qua boodschappen gaat het hier trouwens heel goed :D Dit weekend voor het eerst weekboodschappen gedaan. Normaal gaan we iedere dag. Maar ik speel ook een beetje vals, want de halve vriezer ligt nog vol maaltijden.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:29

Welke app gebruik je daarvoor?

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 12:31

Ik heb me gisteren beetje misdragen :')
26 euro uitgegeven en vooral lekkere dingen gekocht.... vandaag krijg ik dus box met 5 maaltijden dus ik hoef verder ook niet echt meer boodschappen te doen. Maar had beetje poedersuiker dag dus had zin in lekkere dingen :Y)
Uiteindelijk met budget van 15 voor deze week en wat over is van vorige weken toch nog bijna 10 euro over :) dus Agh keertje laten gaan is ook niet zo erg.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:36

Needje schreef:
Welke app gebruik je daarvoor?

Uitgaven. Super simpel, maar daarom werkt het (voor mij) goed. Kost wel 0,99.

Ik voer er echt alles op in: vaste lasten, maar ook losse uitgaven die ik nog verwacht. Anders denk ik dat de app niet zoveel toegevoegde waarde heeft. Dus om de maand een zak kattenvoer, volgende maand heb ik schoenen nodig dus daar reserveer ik ook alvast een bedrag voor. Volgende maand moet ik ook een vliegticket boeken, etc etc etc. Dat gooi ik er allemaal in en dan blijkt de bestedingsruimte die over is, altijd een stuk minder te zijn dan ik van tevoren dacht.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:38

Ik kan bv op m'n SNS ook al mijn uitgaven bekijken. Is het alsnog handiger om een app te hebben?

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:39

Ik vind van wel, omdat deze ook toekomstige uitgaven afzet tegenover inkomsten en doorrekent hoeveel saldo er dan overblijft de rest van de maand. Dat kan ik bij mijn bank niet.

Zo weet ik dat ik deze maand echt veel minder kan besteden, dan wat er nu op mijn banksaldo staat.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:44

Ik heb in een bestandje mijn vaste lasten staan met de data waarop t afgeboekt wordt. En een bedrag wat ik gereserveerd heb voor eten en tanken en wat ik over hou om echt vrij te besteden.
Als ik die bekijk met m'n bank dan kom ik redelijk ver.
Maar misschien is app net iets overzichtelijker.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:48

Is wel exact hetzelfde principe :)

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:03

Heb een app gedownload en ingevuld en is toch wel handig dat ik niet zelf hoef te rekenen hoeveel ik nog te besteden heb. :D

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:16

Als je online boodschappen doet krijg je dan niet ook nog verzendkosten er overheen? Of zijn er geen verzendkosten?

Gisteren toch meer uitgegeven dan verwacht... €13,40. Maar wel alles in huis voor de komende week dus we hebben totaal nog €6,60 over voor in de pot. Heb het gisteren bij de Turkse winkel, de groenteboer en de Albert Heijn uitgegeven.
5 minneola's + 5 kiwi's voor €2,95
500g polenta €0,90
Twee bakjes cherry tomaatjes voor €2,20
En komkommer, twee peren, 6 handsinaasappelen en twee zoete aardappels voor €5,35

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:21

Ik blijf het lastig vinden hoor...
maar het moet toch kunnen lijkt me
75 euro voor 2 volwassenen en een kind
gaat wel een pot shag per week af a 14 euro
maar dan nog
en toch heb ik er ernstig moeite mee
Moet wel zeggen dat ik nu voor de rest van de maand vlees in de vriezer heb en we kunnen nog veel stamppot eten
maar toch

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:22

Ik heb net 7,50 uitgegeven. Dat zal deze week niet helemaal dekken, maar grotendeels wel.

lor1_1984

Berichten: 12070
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:31

Lillith24 schreef:
Als je online boodschappen doet krijg je dan niet ook nog verzendkosten er overheen? Of zijn er geen verzendkosten?


Jup, als je boodschappen aan huis laat bezorgen kost dat tussen de €5,- en €8,- afhankelijk van supermarkt en tijdvak, haal je het op dan kost het ong €2,50.
Maar bij AH is het zo dat als je boven de €100,- zit je €1,- korting krijgt en bij de meeste supermarkten kun je ook kiezen om bijv 2 flessen wasmiddel van merk x of 2 emmers blauwe bessen te kopen en dan vervallen je verzendkosten, maar ik zie dat je dat over het algemeen meer kost dan je bestelkosten.
Bij Plus heb je af en toe een kortingscode waarmee je in die week €1,- aan bestelkosten betaald, ongeacht of je aan huis laat bezorgen of ophaalt en welk tijdstip je kiest.
Bij bezorging aan huis zit je overigens altijd met een minimum bestelbedrag, bij AH is dat €70,- en bij andere supermarkten ong €35,-, hou daar wel rekening mee. :)
Ik zorg dus dat ik pak 'm beet €10,- aan korting heb, dan compenseer ik de bestelkosten ruim en hou ik nog wat extra over.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:35

Maar je kan dan toch ook niet de 35%-50% kortingsproducten pakken? Ik denk toch dat bestellen zo gunstig niet is. Voor mij in ieder geval niet.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:38

ik bestel ook online, ook omdat sommige glutenvrije producten internet only producten zijn.
ik haal mijn bestelling op dinsdag op is de dag met de minste bestelkosten is.

alles is al voor je verzameld, ideaal.