Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:01

haah
Ja maar dat is natuurlijk geen permanente oplossing

Ik heb wel bedacht dat ik het niet ga redden om ook de luiers bij in het week budget te proppen...
Kijken of ik geld kan gaan over houden per week om dan in 1 x grootverpakking te halen voor de volgende maand
Deze maand dus nog maar even een x buiten bugdet om

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:08

Donna89 schreef:
haah
Ja maar dat is natuurlijk geen permanente oplossing

Ik heb wel bedacht dat ik het niet ga redden om ook de luiers bij in het week budget te proppen...
Kijken of ik geld kan gaan over houden per week om dan in 1 x grootverpakking te halen voor de volgende maand
Deze maand dus nog maar even een x buiten bugdet om


Voor 30 euro per week inclusief luiers red ik hier ook niet, maar ik koop bij de AH of Jumbo wel altijd een grote verpakking van de luiers, mijn kleine krijgt 4 a 5 keer per dag een schone luier en zo'n pak kost 11 euro dacht ik, dus daar doe je wel heel lang mee.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:40

Ik moet echt op een houtje gaan bijten deze maand... belastingdienst schiet niet op met mijn kindgebonden budget en die 300 euro mis ik heeeeeel erg!!! De afgelopen 2 maanden gingen nog wel maar nu is het toch echt tijd dat er aangevuld gaat worden....
wel een uitdaging, ik ben niet gewend om zo op budget te moeten. Tot nu toe gelukt om de hele week niks bij te kopen en ook geen patatjes gekocht toen ik echt geen zin had om te koken hihi

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:00

Hier ook problemen met de belastingdienst. Ik moet voorlopig iets terug betalen wat ik helemaal niet hoef terug te betalen :+ Maar dat is in mei pas opgelost.
Ondertussen ben ik 200 euro per maand eraan kwijt. Dat is erg veel voor mij als alleenstaande moeder.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:09

Altijd fijn die belastingdienst....

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:21

Lang leve de belastingdienst!
Nou ik heb nog 2 euro voor tot en met zondag..
In principe heb ik wel eten in huis. moet nog voor 1 x groente. En zag dat dat lukt bij de jumbo met broccoli en spruiten.
Heb erg mijn best gedaan maar wil toch nog kijken of het toch voor nog minder kan.
Wou morgen wel naar de markt fruit halen maar dat is dan pas voor volgende week
Dus ga morgen wel vast pinnen voor volgende week.

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:26

Ik ga zo boodschappen doen. Ben benieuwd hoe ver ik kom, moet ook wat extra dingen hebben zoals dagcrème en conditioner etc.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:47

Ik ga cheaten; op naar de Action om een voorraadje in te slaan aan hoortoestelbatterijen, wat huishoudelijke producten en kijken of ze de zakken met instant pasta nog hebben voor de luie dagen of wanneer ik eens heel krap zit oid.
Nou heb ik daar zowiezo een budget voor van €50,- per keer, met een max van 3x inslaan.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:48

Donna89 schreef:
Lang leve de belastingdienst!
Nou ik heb nog 2 euro voor tot en met zondag..
In principe heb ik wel eten in huis. moet nog voor 1 x groente. En zag dat dat lukt bij de jumbo met broccoli en spruiten.
Heb erg mijn best gedaan maar wil toch nog kijken of het toch voor nog minder kan.
Wou morgen wel naar de markt fruit halen maar dat is dan pas voor volgende week
Dus ga morgen wel vast pinnen voor volgende week.


Als je toch naar de jumbo gaat kun je kijken of je een rot stuk groente of fruit vind. Dan krijg je een tas vol groente en fruit gratis. :o

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:49

Goeie tip
Helaas word bij ons in de jumbo wel echt goed gecheckt allemaal dus weinig rotte dingen te vinden

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:33

MoSt81 schreef:
Donna89 schreef:
Lang leve de belastingdienst!
Nou ik heb nog 2 euro voor tot en met zondag..
In principe heb ik wel eten in huis. moet nog voor 1 x groente. En zag dat dat lukt bij de jumbo met broccoli en spruiten.
Heb erg mijn best gedaan maar wil toch nog kijken of het toch voor nog minder kan.
Wou morgen wel naar de markt fruit halen maar dat is dan pas voor volgende week
Dus ga morgen wel vast pinnen voor volgende week.


Als je toch naar de jumbo gaat kun je kijken of je een rot stuk groente of fruit vind. Dan krijg je een tas vol groente en fruit gratis. :o


Sinds wanneer is dat? Ik heb nog niet heel lang geleden een rot stuk fruit gevonden :oo maar geen tas groente en fruit gekregen ;(

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:14

Dat is al heel lang maar ze proberen er altijd onderuit te komen. Dus meestal bieden ze het niet zelf aan! Volgende keer vriendelijk informeren naar de versgarantie :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:16

Het moet op fruit ligt bij ons altijd voor bij de info balie onder het mom van neem een stuk fruit mee voor uw kind
Mijn kind is dus gek op jumbo
Als ik zeg we gaan naar de jumbo dan roept ie al APPEL!! (alle fruit is bij hem nog appel, behalve de naan (banaan))

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:35


lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:37

Ik zag net bij Action glutenvrij broodmix en glutenvrij pannenkoekmix voor €1,29.
Geen idee of dat duur is of goedkoop maar wilde hem toch even meegeven als tip voor de glutenvrij-eters. :)

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:47

En mijn trouwe ijzeren ros, zó handig die bakken erop. :D
Hoef nog maar zelden iets aan mijn stuur te hangen, ideaal dus. :)
Afbeelding

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:56

Weer even bijgelezen, goede tips komen er voorbij!

Vorige week met 8 Euro moeten rondkomen en dat ging prima. Deze week wilde ik het met 25 Eur doen maar zit op 32.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:36

Leuk topic! Ik heb vanaf pagina 1 gelezen vandaag..

Ik ben student en m'n budget was altijd al 30 euro per maand, al is het de afgelopen maanden een beetje verwaterd en heb ik in januari tot nu toe 160 euro uitgegeven (wel incl. 6 pakken toiletpapier en 2 pakken keukenpapier en een vriend die 1 week bij mij 'woonde'). Heb mezelf nu nog 10 euro gegeven voor de komende dagen. Vandaag eet ik bij m'n ouders en morgen bij vriendlief, dus hoef enkel voor maandag en dinsdag nog iets te halen. Met een beetje geluk kookt één van mn huisgenoten nog een dagje dus ik hoef enkel wat fruit, brood en zuivel te halen. Heb nog kip, groente en aardappeltjes in de vriezer die wel op mogen.

Vanaf februari weer het budget van 30 euro per week! Ik eet niet dagelijks vlees, wel veel verse groenten en fruit, noten en zuivel. Helaas niet zo'n grote vriezer (1 lade) dus op wat brood en wat fruit na is er weinig ruimte om echt bulk te koken. (behalve 1 'noodmaaltijd' dus, haha)

Voor de liefhebbers, ik zag net in de folder van de Coop dat de Vivera vleesvervangers vanaf maandag weer 2 voor 3 euro zijn! Die ga ik dus zelf wel even aanschaffen!

Daarnaast wil ik van m'n Rituals zeep af, ik heb nu nog 1 volle bus met douchefoam maar zag bij de Kruidvat dat de Dove 1+1 is, dus als ik volgende week wat budget over hou ga ik die even inslaan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:49

Oeh lekker weer vivera inslaan :Y) Ik hoop dat ze ook nu de nieuwe varianten erbij hebben, lekker!

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:19

Bij de dirk hebben ze vanaf morgen 4 soorten vegavlees voor 99 cent per bakje. Ook vivera dacht ik, maar weet het niet helemaal zeker.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:41

Wat irritant, hier geen Dirk of Coop. Zou die ook welbeens willen inslaan :P

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:44

Nou als troost,
Hoogvliet heeft ook vega in de aanbieding!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:56

Bij de Lidl hebben ze weer wat "speciaal" vegavlees in de koeling liggen. Lekker voor de afwisseling :)

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:05

AH vanaf maandag ook 2 bakjes van Tivall voor €4.

Ik heb dan weer geen Hoogvliet of Dirk, enkel AH, Aldi, Jumbo en Coop. Lidl is een half uurtje fietsen.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:37

_Dribbel schreef:
Nou als troost,
Hoogvliet heeft ook vega in de aanbieding!

Ook nog nooit van die supermarkt gehoord :') :')